جشن نیمه ای شعبان در جامعه برگزار گردید

کویته (جامعه): نیمه ای شعبان، ماه خدا، مصادف است با سالروز میلاد مرد دادگستری جهان، فریاد گری عدالت و آزادی به معنای واقعی آن، روزی که با بدنیا آمدن نوزادی در خانه ای امام حسن العسکری (ع)، شهر خشکیده ای سامرا را جان دوباره داد و دلهای نا امیدان را، امیدی تازه بخشید.
پانزدهم روز از ماه شعبان سال 255 ه – ق سحرگاهی جمعه، نوزادی از دامن دختر یشوعا فرزند قیصر روم؛ بدنیا می آید که با آمدنش نا امیدان عالم، بعد از پدرش امام حسن (ع) را امیدوار می سازند و روح دوباره در وجود جامعه ای بشریت می دمند.
حجت ابن الحسن العسکری، مهدی موعود (عج) در هنگام شهادت پدر بزرگوارش امام حسن عسکری (ع) پنج بهار از عمری شریفش گذشته بود.
بعد از تولد آن حضرت بغیر از افراد های خاص از تولدش خبر نداشتند؛ هنگام شهادت پدر برجنازه ای پدر نماز می خواند و بعد از آن غیبت صغرای آنحضرت شروع می شود، مدت 69 – 74 سال این غیبتش ادامه پیدا می کند و در این مدت توسط چهار نایب خاص؛ که هر کدام بعد از دیگریست، با شیعیان و پیروانش در ارتباط بوده و بعد ازسال (329 ) هجری قمری با در گذشتن چهارمین نایب آن حضرت؛ غیبت کبرا آغاز و تا زمانیکه خداوند بخواهد ادامه خواهد داشت.
از چنین روزی خجسته؛ در سراسری جهان توسط عدالت خواهان و پیروان مکتب اهلبیت (ع) تجلیل بعمل آمده و محافل و مجالس خوشی و سرور برگزارمی شوند.


در کویته: شهری که هوایش بوی خون بخود گرفته و خانه های مردم (هزاره) همیشه غمگین و در سوگ عزیزانش بسر می برند.
اما با فرا رسیدن شب و روزی، نیمه ماه شعبان تمام شهر و خانه ها را چراغانی، و گل کاری می کنند و از سالروز یگانه فریاد رس و یاور مظلومان گرامی داشت بعمل می آورند.
حوزه علمیه ی جامعه امام صادق (ع) نیز همگام با شور و نشاط مردم شهر کویته از سالروز میلاد یگانه منجی عالم بشریت؛ مهدی موعود (عج) با حضور گرمی علماء، موسفیدان، جوانان ونوجوانان، تجلیل نموده و با برگزاری مسابقه بین جوانان و نوجوانان در رابطه با تاریخ زندگی و دوران غیبت حضرت حجت (عج) وهمچنان با خواندن سرود، نعت و منقبت توسط بلبلان و مداحان اهلبیت (ع) و سخنرانی سخنوران، چند ساعتی را به خوشی نشستند.

الحاج استاد حلیمی یکی از استاتید در این حوزه: درضمن عرض تبریک سالروز جشن تولد امام زمان (عج) را برای تمام پیروان آنحضرت، وعدالت خواهان واقعی در جهان، فرمود بارداربودن مادر امام زمان (عج) یک رازیست که هیچ کس از آن خبر نداشت، و همچنان غیبت و ظهورش، رازیست که جزء خداوند هیچ کس نمی داند که آن حضرت چرا غایب شده و چی زمان ظهور خواهد نمود.
عده ای می گویند امام زمان در فلان تاریخ و ساعت ظهور می نمایند، طبق فرموده ای امام صادق (ع) آنهای که برای آمدن و ظهور امام زمان وقت تعین می کنند دروغ گو هستند؛ “کذب الوقّاتون” شیخ طوسی، الغیبه، ص 262. این حرف را امام سه باربرای کسی که در رابطه به وقت تعین کردن عده ای، برای ظهور سوال نموده تکرار کرده است.


حتی خود امام زمان هم نمی داند که چه زمان ظهورمی کند! طبق فرموده ای خود آنحضرت که فرموده برای فرج من دعا کنید.
عده ای می گویند که امام زمان زنده نیست و یا هم وجود ندارد؛ دلیل بر اینکه امام زمان زنده هست و وجود هم دارد، و از فقط از نظرها پنهان است، که این تقصیر از چشمها و دلهای ما هست که چهره اش را نمی بینیم، از قرآن سوره قدر استفاده می شود که امام زمان هست و در میان انسان ها حضور دارند! چنانچه می خوانیم که در شب قدر ملائکه ها با حضرت جبرئیل از آسمان بزمین می آیند وتمام تقدیرات یک سال آینده را برای انسان ها رقم می زنند؛ آیا پیش چه کسی می آیند؟ نزد آن کسانی می آید که امروزه دارند فساد، قتل و غارت و هزار بدبختی دیگر را انجام می دهند؟ مسلم است که نزد چنین اشخاصی نمی آیند، پس باید کسی باشد که لیاقت نازل شدن و آمدن ملائکه ها و جبرئیل أمین را داشته باشد.
ایشان همچنان: با استفاده از قاعده ای لطف به غیبت امام زمان (عج) اشاره نموده افزود: طبق گفته ای خواجه ناصرالدین طوسی ( محقق طوسی ) که فرموده است « وجوده لطفٌ، و تصرفه لطفٌ آخر، و عدمه (غیبته) مِنّا » وجود امام زمان یک لطف در حق انسان ها دارد و تصرف آن حضرت در امور لطف دیگری، و اینکه غایب است تقصیرش ازماست! زیرا مایم که لیاقت و شایستگی دیدن روی آنحضرت را نداریم، چنانچه حافظ می گوید: ای غایب از نظر بخدا می سپارمت، جانم بسوختی وبدل دوستدارمت، که این خود دلیل براین است که امام زمان از دیده ها پنهان و غایب است نه اینکه اصلا وجود نداشته باشد.


همچنان در باره احوال، عمر امام زمان اشاره نموده فرمود: طبق احادیث نقل شده، امام زمان وقت که ظهور می کنند جوان است. اگر کسی بگوید که چطور امکان دارد که این همه سال امام زمان جوان مانده و پیر نشده است؟
دلیلش هم ساده و روشن است؛ خداوند در زمینی بنام روی (صورت) هم ریش کاشته وهم سبیل و هم ابرو، ولی وقتی که می بینیم انسان پیر می شود تنها موهای ریش و سبیل سفید می شود و ابرو نه! پس همان خداوند قدرت این را هم دارد که در زمین که خودش خالقش هست، انسانی را جوان نگهدارند و نگذارند که پیر شوند.
در اخیربرنامه: جایزه های که برای شرکت کننده گان در مسابقه، در نظر گرفته شده بود اهداء گردید، کسانیکه ازمیان نزدیک به صد تن شرکت کننده ، برنده ای جوایز در مسابقه شده بودند عبارتند از سجاد حسین وجدانی، فرزند الحاج غلام حسنین وجدانی، که حائزمقام اول گردید، و سید علی آقا، فرزند سید موسی که مقام دوم را از آن خود نمود، و قاری غلام نبی، فرزند محمد نبی که مقام سوم را بدست آورد. برای هرکدام از برنده گان جوایز نقدی در نظر گرفته شده بود که برای نفر اول 5000 هزار، نفر دوم 3000، هزار، وبرای نفر سوم 2000 هزار روپیه پرداخته شد.
و همچنان در سوال های میان برنامه نیز برای ده نفر از نوجوان و کودکان، که به سوال ها پاسخ گفتند جوایز اهداء گردید.

 



دیدگاهها بسته شده است.