کویته یکجهتی کونسل: ارتش برای حفظ امنیت در شهر کویته مستقر شود

من سمع رجلا ينادي يا للمسلمين فلم يجبه فليس بمسلم

Quetta-Yakjahati-Cousel-protest (3)

در سایه سکوت و اهمال حکومت پاکستان قتل عام شیعیان مظلوم این کشور به شدت ادامه دارد. حمله وحشیانه تروریست ها (شامگاه یکشنبه)، تازه ترین اقدام تروریستی وهابی تبار سلفی است که در جریان آن پنج نفر از پیروان اهل بیت شهید شدند.

تروریست ها که منابع خبری، آنان را افراد مسلح ناشناس خطاب کردند، درمحل کار(دکان) این افراد که در منطقه “میزان چوک” قرار دارد، تیراندازی کردند که بر اثر آن پنج تن از شیعیان به شهادت رسیدند.

روز گذشته بعد از مراسم بخاک سپاری پیکر پاک شهداء، هزاران تن از مردم ستم دیده این شهر باراهپیمایی واحتجاج ومحکومیت این عمل فجیع وضد انسانی از حکومت خواستند تا امنیت شهروندان و بالخصوص شیعیان (هزاره ها) را تأمین نماید ، و گروه های تروریستی را به سزای اعمال شان برسانند. در این جلسه نائب رئیس کویته یکجهتی کونسل جناب حاجی عبد القیوم چنگیزی و نماینده مردم در پارلمان ایالت بلوچستان سید محمد رضا و محمد ابراهیم هزاره سخن گفتند و از حکومت خواستند که برای حفظ آرامش و امنیت مردم، فوج/ارتش پاکستان را در شهر مستقر نماید و علیه تروریستها علمیات ویژه انجام دهد. سانحات اخیر وسلسله کشتار مردم بی گناه در شهر در واقع زمنیه سازی برای ایجاد جنجال و کشمکش بین اقوام ساکین در شهر کویته بوده و ما اجازه نخواهیم داد دشمنان این مردم به مقصد شوم شان کامیاب شوند. ما قبل ازین نیز خواستار عملیات ویژه و جدی علیه تروریستها بودیم ولی خواسته های ما شنیده نشد و یک بار دیگر سلسله کشتار مردم بی گناه هزاره در شهر کویته شروع شده است.

شیعیان کویته در حالی قربانی یک قتل عام هستند که جهانیان کاملا در مقابل این کشتار و نسل کشی سیاست بی تفاوتی و سکوت را اختیار کرده اند . سالها است (شانزده سال) که می بینیم که کشتار شیعیان کویته از طرف حکومت های پاکستان کاملا مورد بی توجهی قرار گرفته است ؛ شیعیان کویته هر روز بصورت انفرادی و یا دسته جمعی ترور و مورد حمله های تروریستی بی رحمانه تروریستان مزدور قرار می گیرند ، اما جهان و جهانیان در قبال این گونه حملات و کشتار فجیع سکوت اختیار کرده ؟! .



دیدگاهها بسته شده است.