تبریک به مومنین عاشق پیشه، بهار رمضان آمد .

بهار رمضان

سلام دوستان عزيز.
فرا رسيدن ماه مبارک رمضان را به همه شما تبريک عرض مي کنم و آرزومندم با فضل الهي بيشترين و بهترين بهره ها را از اين ماه باعظمت کسب نماييد. اين ماه فرصت بسيار ارزشمندي است که نبايد از آن غافل شويم بلکه بايد با عزمي جزم کمر همت ببنديم تا هرچه بيشتر از الطاف و رحمت هاي الهي بهره گيريم.

روزهاي پر بركت و دعاهاى روزانه
همه و همه مائده هاى آسمانى اين «شهرالله » است و تو مهمان اين بزم معنوي هستى،
اين مجال گذرا را بايد مغتنم شمرد چرا که تو را فرا خوانده اند تا به قدر تشنگى و توان و در حد ظرفيت وجودى از اين «چشمه رحمت » بنوشى
و جامه تقوا بپوشى و در راه عبوديت خدا بكوشى.
بايد انديشيد که با چه آمده اى و با چه بازمى گردى؟
و كدام تغيير حالت و خصلت و عادت را از اين «ماه خودسازى » به ارمغان خواهى برد؟
كمى در كوچه پس كوچه هاى روح خويش بگرد… خودمانى بودن با خدا هم موهبتى است.
كسى نيست كه بشنود، خودت هستى و خدايت.
ماهها انتظار مى كشيدى كه باز هم «ماه خدا» فرا رسد و دست نياز و پاى طلب، به اين آستان و اين سوى ، برآورى و بكشى.
براى فرا رسيدن دوباره «شبهاى قدر» لحظه شمارى مى كردى.
هنوز لذت اشك ريختن ها و تضرعهاى شبهاى «احياء» در كام جانت باقى است و طراوت معنويت بار آن همخوانى و همنالى با انبوه خداجويان عاشق و صادق، هنوز هم چون نسيمى خوشبو، فضاى جانت را معطر ساخته است.

امسال نيز رمضان همان حال و هواى معنوى را دارد زيرا رحمت الهى هميشه جارى ست ، امسال هم، اين فرصت به تو داده شده است كه از تاملات رمضان، شبهاى سرنوشت ساز قدر، لحظات نورانى و عرفانى سحر، حالات خوش جلسات دعا و قرآن ، حضور قلب نماز شب و ديگر برکات اين ماه بزرگ استفاده کني و در عيد فطر عيدى بگيري. پس قدرش را بدان که به فرموده مولاي متقين حضرت علي(ع) :
روزه ماه رمضان، نگهدارنده از عقاب است و بازدارنده از عذاب .  ( خطبه 110 نهج الابلاغه )

براي اينکه در طول ماه دچار غفلت و رکود نشويم هر جلسه يک امتياز و يک برنامه را يادآور مي شويم. امتيازات يعني ويژگي هاي مثبت اين ماه که نشان عظمت آن است و برنامه ها يعني کارهاي خوبي که مي توانيم انجام دهيم و از ثواب و برکت آن بهره مند شويم.

امتياز: ميهمان الهي
اولين و مهم ترين امتياز اين ماه اين است که در اين ماه ميهمان خداوند هستيم. ميهمان يک ميزبان مهربان و پرتوان که به راستي يک فرصت استثناييست. پس هرچه بيشتر قدردان باشيم .گرچه در همه عمر روزي خور خداوند بوده و هستيم اما در اين ماه پيامبر اکرم (ص) فرموده اند: «به ضيافت الهي دعوت شده ايد». يعني خداي مهربان در اين ماه به طور ويژه از بندگان پذيرايي مي کند.

برنامه: پرهيز جدي از گناه
يکي از آداب ميهماني رفتن پوشيدن لباس خوب و آراستگي است. در اين ميهماني عظيم شايسته است بهترين لباس را بپوشيم.
همانطور که قرآن کريم مي فرمايد:… ولباس التقوي ذلک خيرـ «لباس تقوي بهترين است» ( 26 اعراف )

پس فراموش نکنيم از برنامه هاي ضروري اين ماه ترک گناه است. به احترام اين ماه هرچه بيشتر مراقب گفتار و کردار خود باشيم و تلاش نماييم حرامي مرتکب نشويم.

هنگامي که پيامبر اکرم(ص) درباره فضيلت ماه رمضان خطبه اي خواندند، اميرالمومنين عليه السلام مي فرمايند: عرض کردم اي رسول خدا! برترين اعمال در اين ماه چيست؟ پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: اي اباالحسن برترين اعمال در اين ماه اجتناب از محرمات الهي (و ترک گناه) است.

موفق باشيد

مخلص شما : حاجی علی رامیز

 



دیدگاهها بسته شده است.