آشتی با خداوند

123232

دوستان عزيز سلام، عبادت ها قبول و توفيقات روز افزون، امشب هم يک امتياز و يک برنامه از برنامه هاي ماه مبارک رمضان را خدمت انور دوستان عزیزم باز گو میکنم !

امتياز هفتم: تضمين سعادت
سعادت و خوشبختي آرزوي همه ماست و هر انساني طالب خوشبختي است. پيامبر اکرم صلي الله عليه و اله فرمودند: « بدبخت کسي است که در اين ماه مورد رحمت و بخشش پروردگار قرار نگيرد» اين سخن حضرت به اين معناست که در اين ماه همه اسباب خوشبختي فراهم است زيرا فضا، معنوي ست، روزه داري نيز صفاي باطن مي آورد و هم زمينه هاي تذکر و مجالس آگاهي بخش برقرار است.
پس خوشبختي تضمين شده و به راحتي مي توان به سعادت رسيد. مگر کسي خودش نخواهد و با پاي خود از سرزمين سعادت بگريزد و الا همه ميهمانان الهي خوشبخت و سعادتمند هستند.

برنامه هفتم: اداي حقوق الهي
از برنامه هاي بسيار زيباي اين ماه، آشتي با خداوند و تقويت ارتباط با اوست. در اين ماه بايد کساني که از خدا دور شده اند به دامان پرمهر رحمت الهي بازگردند و کساني که با خدايند پيوند خود را تقويت نمايند. پس تصميم امروزما  اين باشد که حقوق واجب الهي را بررسي نماييم:
1- آيا نماز يا روزه قضاء داريم؟ حدس مي زنيم چقدر باشد؟ آنها را تعيين و در دفترچه اي يادداشت نماييم و در همين ماه اداء آنها را شروع کنيم.
2- روزه قضا داريم؟ به چه ميزان؟ مشخص نماييم که بعد از ماه مبارک آنها را انجام دهيم.
3- خمس يا زکاة به اموال ما تعلق گرفته است؟ تکليف آن را مشخص نماييم.
4- آيا براي حج واجب مستطيع نيستيم؟ و اگر مستطيع هستيم حج واجب انجام داده ايم يا نه؟

و نکته پاياني اين که در تعيين اين موارد اکتفاء به مقداري که يقين داريم،کافي است. البته دقت کنيم شايد ماه ها يا سال هاي ابتداي تکليف نماز و روزه اي از ما فوت شده باشد يا نماز آيات نخوانده باشيم و با استمداد از خداوند تکليف حقوق فوت شده را مشخص نماييم.

عباداتتان قبول، توفيقاتتان روز افزون  — التماس دعا — #حاجی علی رامیز

 



دیدگاهها بسته شده است.