توجه به حق الناس !

12432421

سلام و درود بر شما ميهمانان الهي.
روزهاي اين ماه عزيز مي گذرد و اجر و پاداش و قرب الهي براي شما روزه داران مي ماند. شما که مشتاق بندگي او هستيد.
جمعي با روزه داري خالصانه بر او تقرب مي جويند و عدّه اي هم که براي روزه گرفتن مانعي دارند، با رعايت حرمت اين ماه و انجام عبادات ديگر ابراز بندگي مي کنند.
دوستان نهایت عزیز باز هم يک امتياز(ویژگی) و يک برنامه ديگر از اين ماه تقديم شما خوبان مي گردد:

امتياز هشتم: بيشترين طاعت، کمترين معصيت
اين ماه در مقايسه با ماه هاي ديگر اين امتياز را دارد که اطاعت پروردگار در آن بيش از همه زمان هاست. توبه و بازگشت از گناهان، روي آوردن به نماز، خدمت به فاميل و هم نوعان، صداقت و درست کاري در اين ماه بيشتر شده و در نقطه مقابل گناه و خطا به حداقل مي رسد.
بارها اتفاق افتاده است که مراکز انتظامي وامنیتی آمار داده اند که به طور چشم گيري در اين ماه جرم ها و تخلفات کاهش يافته است و البته انتظار هم همين است چرا که زمينه هاي پاکي و معنويت در اين ماه مهيا و عوامل رشد معنوي پابرجاست. امام سجاد عليه السلام هم در دعاي وداع با ماه مبارک رمضان مي فرمايند: «سلام بر تو اي ماهي که دل ها در تو نرم و حق پذير بود و گناهان در تو اندک بود»

برنامه هشتم: اداء حقوق مردم
اين ماه، ماه پاکي است، ماه آزاد شدن از هر گناه و گرفتاري و يکي از بارهاي سنگين بر دوش انسان حق الناس است. بدهکاري به ديگران و مديون بودن به اين و آن باعث بي توفيقي در دنيا و گرفتاري و عقوبت در برزخ و آخرت است. بياييم در اين ماه خدا چند تصميم خوب در اين زمينه بگيريم:

1- قرض ودَین هاي خود را دقيق بنويسيم، اگر مقدور است پرداخت کنيم و اگر نيست، برنامه اي براي آن مشخص کنيم که در اولين فرصت پرداخت گردد.
2- اگر امانتي از کسي در دست ماست، آن را برگردانيم و اگر لازم است با علامت يا نوشته اي مشخص کنيم مربوط به چه کسي است؟
3- نسبت به مواردي که به فردي خسارتي زده ايم ولي هيچ نشاني از او نداريم مبلغي مناسب با آن خسارت به عنوان «ردّ مظالم» با اجازه نماينده مرجع تقليد خود پرداخت نماييم.
4- وصيت نامه اي داشته باشيم که قرضداری هاي ما در آن ثبت شده باشد و حتي موارد جزئي را در ورقه اي نوشته در لا به لاي وصيت نامه قرار دهيم که اگر مرگمان فرا رسيد حق مردم ضايع نگردد.

همواره مورید لطف پروردگار متعال باشید . التماس دعا
کوچک شما :حاجی علی رامیز

 



دیدگاهها بسته شده است.