مسابقه ای قرائت قرآنکریم، به مناسبت میلاد حضرت امام حسن مجتبی (ع) از طرف دارالقرآن جامعه امام صادق (ع)،برگزار گردید

Jamia-Quran_recitation-compatation (2)

کویته (جامعه): مسابقه ای قرائت قرآنکریم، به مناسبت میلاد سبط اکبر، کریم اهل بیت(ع)، حضرت امام حسن مجتبی (ع) از طرف دارالقرآن جامعه امام صادق (ع)، میان جوانان و نوجوانان دارالقرآن های مختلفِ علمدار رود، شب گذشته برگزار گردید.

در این مقابله جوانان و نوجوانان، بیش از بیست مرکزی آموزشی و دارالقرآن های مری آباد، واقع در شهر کویته، ثبت نام کرده بودند، که به تعداد دو نفر از هر دارالقرآن در مسابقه شرکت ورزیده کردند. برای کسانی که مقام اول، دوم و سوم را بدست آوردند جائزه ای نقدی، همراه با یک لوحی تقدیرشیشه ای، از طرف دارالقرآن جامعه، در نظر گرفته شده بود.

از میان بیست نفر شرکت کننده در این مسابقه ای قرآنی، سه نفرآن حائز مقام های اول، دوم و سوم شده  اند که  برای نفر اول مبلغ 5000 هزار، برای نفردوم 3500  هزار، و برای نفر سوم مبلغ 2000  هزار، پول نقد و یک لوح شیشه ای بعنوان تشویقی اهداء گردید

کسانی که برنده ای این مسابقه ای قرآن گردید، بترتیب  محمد جاوید از دارالقرآن  “حیدری القرآن اکیدمی”، مربوط به امام بارگاه حیدری مقام اول را از آن خود کرد، رؤف علی همچنان از دارالقرآن حیدری، مقام دوم را بدست آورد، و وقارعلی از دارالقرآن امام بارگاه حسینی مقام سوم را کسب نمود.

محمد جاوید- مقام اول

محمد جاوید- مقام اول

برنامه از ساعت نه ونیم شب، باحضورگسترده ای جوانان ونوجوانان، و همچنان قاریان مشهور ومعروف شهر کویته، چون استاد قاری عبدالرزاق، مدیریت محترم دارالقرآن جامعه امام صادق و مربی صدها قاری قرآن در سطح پاکستان، بویژه شهرکویته، قاری احمد حسین و قاری وجاهت، که هرسه نفراینها داور بر مسابقه بودند، و قاریان دیگر، بازاریان،  شروع الی ساعت دوازده ونیم شب ادامه داشت.

رؤف علی - مقام دوم

رؤف علی – مقام دوم

وقارعلی - مقام سوم

وقارعلی – مقام سوم

در اخیر برنامه مدیریت محترم جامعه امام صادق حجت الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی سخنرانی داشت، که در ضمن سخنانش جوانان ونوجوانان را در رابطه با آموزش و یاد گرفتن قرآن، از نگاه تجوید، صوت و لحن، همچنان تفسیر آن  تشویق نموده و افزود: چنانچه در حدیثی از امام محمدباقر(ع) آمده است ” لِکُلِ شئً رَبِیعٌ، رَبِیعَ القُرآنِ شَهرُ رَمَضَان” برای هر چیزی بهاریست وبهارقرآن ماه مبارک رمضان می باشد.

ماه رمضان که ماه نزول قرآن است، کتابی که در واقع، کتاب زندگی بشریت، به حساب می آید، از جانب پروردگار عالم برای حضرت محمد (ص) که رهنما و هادی انسانهاست، فرستاده شده تا جامعه ای انسانیت بتوانند با الگو گیری از دستورات قرآن کریم و همچنان درست خواندن وفمیدن تفسیر و ترجمه ای قرآن، در زندگی روز مره ای خود از آن استفاده نموده و راه  درست را از راه غلط و شیطانی تشخیص دهند.

ماه رمضان، بهار قرآن است و قرآن خودش بهار دلها، بنا براین جوانان و نوجوانان جامعه ای امروزی،  اعم از دختر و پسر، وظیفه دارند که قرآن را از تمام جهات درست یاد گرفته و برای دیگران تعلیم دهند.

زیرا: هرکس که با قرآن انس داشته باشد و در زندگی اش آنرا بعنوان الگو ونمونه اش برگزیند، هیچ وقت و زمانی، دچار سرگردانی وگمراهی نشده و نخواهد شد.

ایشان همچنان افزود: دروازه جامعه  امام صادق (ع) همیشه بروی کسانی که می خواهند قرآن یاد بگیرند ویا دیگر درسهای دینی و احکام بیاموزند باز بوده و باز خواهد ماند.

 

  

 

   



دیدگاهها بسته شده است.