برگزاری کانفرانس تحت عنوان « اتحاد بین المسلمین » از طرف وزارت امور داخله ایالتی بلوچستان.

وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمِيعًا وَلَا تَفَرَّقُوا ۚ

DSC_0604

کانفرانس تحت عنوان « اتحاد بین المسلمین » از طرف وزارت امور داخله ایالتی بلوچستان ، زیر نظرمحترم سرفراز احمد بوکتی، (وزیرداخله)، و باحضوری اکبر درانی (سکرتری وزیر داخله) و شخص وزیر داخله، عبدالرحیم زیارت وال ( وزیر اطلاعات)، رحمت صالح بلوچ، (وزیر صحتِ) ایالت بلوچستان؛ همچنان افسران بلند رتبه و فرمانده های ارشدِ ارتش و پولیسِ ایالت بلوچستان، وریاست شهرداری، و همچنین علمایی اهل سنت و تشییع، نماینده های احزاب سیاسی، و دیگر متنفذین قومی، امروز درتالار کانفرانس (سکرتری وزیر داخله ) ایالت بلوچستان (کویته) برگزار گردید.

درآغاز کانفرانس بعد از تلاوت قرآن کریم؛ اکبر درانی (میزبانِ کانفرانس) سخنرانی نموده ودر ضمن سخنانش تأکید بر ایجاد وحدت میان  شیعه وسنی نموده افزود: امروز آغاز ماه محرم است، من از تمام علماء و کسانی که مسئولیت تبلیغ وارشاد میان مردم را دارند؛ چه ازاهل سنت هست ویا شیعه؛ می خواهم که ازاول تا به آخر ماه محرم؛ با نیروهای امنیتی و پولیس بینِ شهری در زمینه ای بر قراری امنیت، همکاری نموده و از هر گونه توهین و بی احترامی به یک دیگر پرهیز نمایند.

DSC_0554

نه تنها در ماهی محرم بلکه برای همیشه آوردن امنیت، صلح  و برادری را پیشه خود قرار دهیم تا تمام اقوام در کنار همدیگر برادر وار زندگی نمایند.

DSC_0567

بعد ازآن: وزیر اطلاعات جناب عبدالرحیم زیارت وال، در ضمن تأکید متحد بودن و ایجاد اتحاد بین مسلمانان، فرمود: در هیچ دین و مذهبی؛ قتل عام وکشتاری انسانهای بی گناه جایز نبوده بلکه قرآن که یگانه کتاب الهی؛ که توسط پیامبر اسلام (ص) آورده شده، آنرا یک عمل قبیح و زشت معرفی نموده ومسلمانان نیز باید این کتاب (قرآن) را الگو نمونه ای زندگی خود قرار داده واز دستورات آن پیروی نمایند.

همچنان در ایام محرم باید از هر گونه تشدد، توهین و جذباتی شدن، و شعار دادن بر ضد هم دیگر باید جلوی گیری نموده واحترام متقابل  نگهداشته شود.

DSC_0549

سومین سخنران؛ در این کانفرانس هم در ضمن تأکید بر وحدت و همدلی؛ اشاره کرد، نگرانی مردم در ایام محرم از لحاظ امنیتی زیاد بود، اما در اثر کوشش و تلاشِ نیروی های امنیتی (ایف سی) و پولیس؛ تقریبا ‹نود› فیصد از نگرانی ها دفع، و مردم در کنار هم برادروار زندگی خواهد نمود.

همچنان مولانا عبدالله منیر: یکی دیگر از علمای اهل سنت؛ فرمود هدف از برگزاری چنین کانفرانس و مجالس ها؛ این است که پایه ای اتحاد و برادری محکم تر گردد، اختلافات جزئی که میان سنی و شیعیان وجود دارند؛ فقط اختلافات علمی و فتوای می باشد که در اثر گفتگوها حل شدنیست.

DSC_0590

در حالیکه همگی سوی یک خانه (کعبه) نماز می خوانیم و یک خدا را پرستش می کنیم واز یک پیامبر پیروی می نمایم، کتاب ما که همانا قرآن کریم است یکی می باشد، اما در زمان های دیگر چرا اختلاف داریم و همدیگر را قبول نداریم؟!‌

ایشان همچنان اضافه کرد: تمام اهلبیت (ع) از علی و فاطمه گرفته تا آخرین فرزند پیامبر(ص) همگی تاج سری ماست و احترام برای آنها قائل هستیم واز تمام برادران خواهشمندم که متحدانه با هم دست دهید واز توهین به صحابه  ای پیامبر(ص) و اهلبیت آن حضرت، خود داری نماییم؛ در أخیر ایشان افزود: توهین کردن و دشنام دادن به اهلبیت و اولادی رسول از اول تا آخر در نزد ما حرام وکفر به شمار می آید.

DSC_0587

حجت الاسلام و المسلمین  الحاج محمد جمعه اسدی: امام جمعه ومدیرحوزه علمیه جامعه امام صاد ق(ع) از جمله ای سخنرانان در کانفرانس امروز بود؛ ایشان ضمن تقدیر از برگزارکننده ای کانفرانس (وزیر داخله، جناب سرفرازا حمد بوکتی ) برای تحکیم وحدت میان مسلمین؛ در باره ای برگزاری مراسم عزا داری و بزرگداشت از قیام سرور آزاده گان حسین ابن علی (ع) اشاره نموده فرمود: هدف از نهضت و انقلابی امام حسین (ع) از همان آغاز حرکت بسوی کوفه معلوم و مشخص بوده است که همانا زنده نگهداشتن سیره ای رسول مکرم اسلام (ص)، امر بمعروف و نهی از منکر، و همچنان اصلاح در امت پیامبر (ص) می باشد! چنانچه خود آنحضرت در هنگام حرکت این گونه برای مردم و یارانش بیان می نماید: «اِني لَمْ أخْرُج أشراً و لابطراً و لا مفسداً و لا ظالماً و انما خرجت لطلب الاصلاح في امةِ جدي محمد صلي الله عليه و آله، أريد أن آمربالمعروف و أنهي عن المنكر و أسير بسيره جدي و سيره أبي علي بن ابي طالب عليه السلام. » قیام من بخاطر بریاست رسیدن و……….. نیست بلکه هدف من همان زنده نگهداشتن راه و رویش جدم و پدرم علی می باشد و من فقط برای امر بمعروف ونهی از منکر واصلاح امت جدم قیام کردم.

اینکه ما همه ساله در ماه محرم مجالس عزا داری بر پا می نماییم نیز همان زنده نگهداشتن امر بمعروف و نهی از منکر است که سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و یارانش برای آن جان داد واین پیام را برای آزادی خواهان داد که هیچ وقت و در هیچ شرایطی زیر بار ظلم و ستم نرفته و پیش استبدادیان سر خم ننمائید. مجالس های عزا داری و یا بیرون کردن دسته های سینه ای شیعیان در محرم و روز عاشورا برای ایجاد تفرقه و نفرت انداختن بین مسلمین نبوده ونخواهد بود، بلکه هدف همانی است که امام حسین (ع) فرموده است، (زنده نگهداشتن امر بمعروف و نهی از منکر، اصلاح امت و….).

DSC_0593

مولانا علی محمد؛ نیز از علمای اهل سنت واز جمله کسانی بود، که سخن گفتن: ایشان همچنان تأکید بر وحدت نموده افزود: دین اسلام  دینی است که خداوند آن را دین کامل و مورد رضاى خود معرفى کرده است (الیوم أکملت لکم دینکم و أتممت علیکم نعمتى و رضیت لکم الاسلام دیناً ؛ (مائده (5) آیه 3.) امروز، دین شما را كامل كردم و نعمت خود را بر شما تمام نمودم و اسلام را به عنوان آیین (جاودان) شما پذیرفتم‏».

بنا براین طبق دستور دین اسلام هر کس انسان های بی گناه ومظلوم را بقتل برساند، جایگاهش جهنم بوده وبرای همیشه در آن خواهد ماند.

در هیچ دین و مسلکی کشتن انسان های بی گناه، جواز نداشته اند، ولو آن شخص کافر باشد، چنانچه حضرت ابراهیم پدرش را، حضرت نوح فرزندش، و حضرت لوط زن خود، حضرت محمد (ص) عمویش (ابولهب) را بقتل نرساند.

وی اضافه کرد: علی، حسن، حسین وفاطمه، از تمام انسان ها می باشد و همچنان دیگر اهلبیت پیامبر؛ تنها مربوط به یک قوم وملت نبوده ونیست.

شخصیت های دیگر از علمای سنی و شیعه: نیز اراد سخن کردند وهر کدام بنوبه ای خود اتحاد بین مسلمین را یک امر مهم دانسته وبر دوام آن تأکید نمودند.

DSC_0607

 DSC_0602

 DSC_0563



دیدگاهها بسته شده است.