گروگان شدن سر نوشت هزاره ها.

tlbn

طبق گزارشهای رسیده بازهم افراد مسلح وابسته به گروه طالبان، ازمسیر شاه راه کابل قندهار صبح امروز بیست (20) مسافر هزاره را از موتر پایین نموده وبا خود بطرف ولایت زابل برده است.

این قضیه از سوی یک منبع محلی،  در ولایت زابل هم مورد تأئید قرار گرفته وگفت اند که افراد مسلح نزدیک های ساعت شش صبح امروز چند موتر از نوع ملی بس های 303 را متوقف و از میان مسافران هزاره ها را جدا نموده وبا خود به سمت ولایت زابل برده اند، وی همچنان افزوده است که این گروگان گیری در منطقه ای بنام ناورک ولایت زابل رخ داده است.

این در حالیست که چندی قبل هفت تن از گروگان های  مردم هزاره را که چندین ماه پیش ربوده بودن، در همان منطقه (زابل) بدست گروه داعش سر بریده شد وجنازه هایش را تحویل به مردم دادند. مردم افغانستان در قبال این کشتار بی رحمانه ای گروه داعش وطالبان روزی بیستم عقرب تظاهرات گسترده ای را، در کابل و ولایتهای افغانستان، همچنان شهروندان  دیگر کشورها، راه اندازه نمودند و از دولت وحدت ملی افغانستان خواستند تا در قبال تأمین امنیت شهروندان آن کشور توجه جدی نمایند.

12240029_419848858204172_4927060829097740726_n

حکومت افغانستان نیز در جمع نماینده گان مردم معترض، در ارگ ریاست جمهوری، وعده داده بود که امنیت شاه راه ها، و راه های مواصلاتی را، عملی خواهد ساخت، مخصوصا مسیری که منتهی به مناطق هزاره نیشین، ومسیرهای عبور مروری آنهامی گردد. نیروهای امنیتی را در مسیرها ی که نا أمن می باشند وهر ازچند گاهی گروگان گیری صورت می گیرد مستقر خواهد تا دیگر مردم احساس نا أمنی و خطر ننمایند.

اما چند روزی از وعده ای ریاست جمهوری افغانستان نمی گذرد که باز تعداد بیست تن از هزاره، توسط افراد مسلح طالب از مسیری کابل الی قندهار به گروگان گرفته می شود.



دیدگاهها بسته شده است.