یادی از اربعین حسینی و برگشت اُسرائی کربلا از شام بطرف کربلا.

کویته (جامعه) : حجت الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی: مدیرجامعه امام صادق (ع) و امام جمعه کویته، امشب بعد از ختم نماز مغربین؛ یادی نمود از اربعین حسینی و مصایب عاشورا و باز گشت بانوی قهرمان، و پیام آوری نهضت حسینی، زینب کبری (س) همراه با امام ساجدان و زینت عابدان، حضرت علی ابن الحسین (ع) که با تن تب دار و اندام ضعیف، چهل منزل را با عمه واهل بیت برادرش سپری نموده و در دوران سفر با خطبه های آتشین خود با عمه اش حقایق را برای کوردلان و جاهلان کوفه و شام، بیان داشته و دسیسه های یزید و یارانش را در حق امام حسین و یاران وخاندانش؛ آشکارا ساختند.

DSC_0247

ایشان در ضمن سخنانش حدیث را از پیامبراسلام نقل نموده افزود: پیامبر (ص) به یکی از صحابه اش به نام جابر ابن عبدالله انصاری فرموده است. “یا جابر زر قبر الحسین فان زیارته تعدل‏مئه حجه و ان قبر الحسین بن علی ترعه من ترع الجنه … و ان‏ کربلا ارض الجنه‏”

 ای جابر ، قبر حسین(علیه السلام)را زیارت کن; زیرا پاداش زیارت قبر حسین(علیه السلام)با پاداش انجام دادن صد حج (مستحبی) برابر است; و در حقیقت قبر حسین بن علی(علیه السلام)گلزاری از گلزارهای ‏بهشت است… و زمین کربلا ، زمین بهشت ‏به شمار می‏آید.

جابر بنا به دستور پیامبر (ص) بعد ازگذشت چهل روز از حادثه ای عاشورا، راه زیارت قبر حسین (ع) را در پیش گرفت و اولین کسی بود که بر مزار امام رفتن. می گوید جابر با اینکه چشمانش نابینا بود اما مشتی از خاک بر داشت و بو نمود بعد اشک از چشمانش جاری شد و قبر سالاری شهیدان را پیدا کرده بود.

بعد کاروان اسیران خسته و ومصبیت زده ای از راه می رسد که تا چشم شان بر قبور شهداء می افتند هر کدام خود را از بالای ناقه بزمین می اندازند و ناله کنان از مصایب های دوران اسارت شکایت دارند.

DSC_0246

زینب می آید کنار قبر برادر که می رسد فریاد کنان صدا می زند وا  اخاه! وا حسيناه! وا حبيب رسول الله و ابن مكة و منا! و ابن فاطمة الزهراء! و ابن علي المرتضى! آه ثم آه!” .

بعد ازگذشت آن تاریخ تا کنون هرساله وقتی اربعین می رسد می بینی که عاشقان حسینی با شور ونوای از عشق، از هر گوشه و کنار دنیا راهی کربلا می گردد تا با کاروان باز گشته ای از شام بلا و خواهر غم پرور حسین زینب کبری (س) و امام سجاد (ع) تجدید عهد نمایند.

با اینکه دشمنان همیشه در طول تاریخ تلاش نموده است تا از این حرکت میلیونی زائرین قبر اباعبدالله (ع) جلوگیری نمایند اما هیچ گاهی نتوانسته وبعد از این هم نخواهد توانست.



دیدگاهها بسته شده است.