حمایت مردم و مؤمنین شهر کویته از مردم مظلوم نیجریه.

کویته (جامعه) :بعد از نماز جمعه امروز؛ شهر کویته شاهد یک تظاهرات مسالمت آمیز، به حمایت از مردم مظلوم و بی دفاع نیجریه بودن.

چندی قبل در روزی (12 – 9 – 1394 ) برابر با (12 دسامبر 2015 ) در اثر حمله ای ارتش نیجریه بالای شیعیان در آن کشور، تعداد هزارها تن “بشمول زن و کودک” کشته و صدها تن دیگر زخمی گردیدند.

DSC_05

این کار ارتش کشور نیجریه واکنش های تندی انسانهای آزاده و مسلمانان؛ بویژه شیعیان را در گوشه گوشه ای دنیا، در پی داشتند. شهر کویته نیز امروز بعد از ادای نماز جمعه، به حمایت از ملت مظلوم وبی دفاع در نیجریه تظاهرات وراهپیمایی مسالمت آمیزی را راه اندازی نمودند، که با حمل کردن پلاک کارتهای که تصاویر” شیخ ابراهیم زکزاکی” را در آنها زده بودند، عمل وحشیانه ای ارتش نیجریه را محکوم نموده و از دولت نیجریه خواستند تا هر چه زودتر “شیخ ابراهیم زکزاکی” رهبری جنبش اسلامی شیعیان را آزاد نموده و در مقابله عمل وحشیانه اش نسبت به مردم بی گناه جواب گو باشند.

DSC_13

حجت الاسلام و المسلمین؛ الحاج اسدی امام جمعه ومدیر جامعه امام صادق (ع)، حجت الاسلام و المسلمین؛ علامه سید هاشم موسوی امام جمعه، و حجت الاسلام والمسلمین؛ مولانا غلام حسنین وجدانی، در این راه پیمایی سخنرانی نموده و هرکدام به نوبه ای خود، عمل وحشیانه ای ارتش نیجریه را در قبال کشتار انسانهای بی گناه با شدید ترین الفاظ محکوم نموده و افزودند: حرکت امروزی ما نه تنها برای این است که شیعیان در نیجریه مورد ظلم وستم واقع شده بلکه بخاطر اینکه؛ وظیفه ای انسانی هر انسان آزاده وصاحب عقل، همچنان وظیفه ای اسلامی ما این را تقاضا می نمایند که در رابطه با ظلم وستم بالای هر انسانی که باشند، فرق نمی کنند از کدام دین و آئین واز چه مذهبی باشد، در هر گوشه ای، توسط هر ظالمی، مورد ستم قرار گیرند، ما از آنها حمایت نموده ودر برابر ظلم وستم ایستادگی می نماییم.

بناأ امروز در کشور نیجریه بالای شیعیان ظلم صورت گرفته است، ما با حمایت از آنان، نفرت خود را از ظالمان اعلام می داریم و از دولت نیجریه می خواهیم که ” شیخ ابراهیم زکزاکی” را بزودترین فرصت آزاد ساخته و به حق وحقوق تمام شهروندانش احترام داشته باشند.

DSC_07

همچنان از جامعه ای بین الملل و نهادهای حقوق بشری خواهان این هستیم که در رابطه با چنین جنایت های ساکت ننشسته و عاملان آن را به پنجه ای قانون بی سپارند.

نهادهای حقوق بشری و جامعه ای جهانی همیشه در قبال جنایت های، جنایت کاران سکوت نموده و از مظلومین دفاع ننموده اند.

چنانچه در کشوری های همچون؛ یمن، سوریه، عراق، افغانستان، پاکستان، فلسطین، و … چندین سال است که ظلم صورت می گیرند اما، جامعه ای جهانی و ارگانهای حقوق بشری، بجای حمایت از مظلومین، تازه از کسانی حمایت می نمایند که ظلم را انجام می دهند.!

در اخیر یک بار دیگر از دولت نیجریه خواستند تا ” شیخ زکزاکی ” و همراهانش را آزاد نموده و به خواسته های شهروندانش احترام گذاشته و از هر گونه خشونت بر علیه آنها جلوی گیری نمایند.

 DSC_02

DSC_01

DSC_09



دیدگاهها بسته شده است.