کشتارشیعیان نیجریه مصیبتی بزرگ وزخم شدید برپیکره جهان اسلام وارد کرد!

کویته (جامعه): نمازباشکوه جمعه این هفته ((هفته وحدت)) به امامت حضرت حجت الاسلام والمسلمین حاج محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) درامام بارگاه ” کلان” شهرکویته برگزار گردید.

12434409_1681052215503957_863537711_n

حجت الاسلام استاد اسدی در آغاز خطبه نخست  به حمد و ثنای الهی پرداخت و خود و نمازگزاران را به رعایت تقوی الهی دعوت نموده فرمودند: اوصيكم و نفسي بتقوي الله. همه مومنین ونمازگزاران عزیز را به رعايت تقوا اللهی که اساس کرامت، ریشه شرافت، و خمیرمایه سعادت،  وکلید خیر دنیا و آخرت است و مراقبت از رفتار و گفتار و پندار و كردار خويش در همه احوال وپیروی ازشرع وشریعت ودین مقدس اسلام وفرامین،وسیره ناب پیامبراکرم(ص) وائمه هُدیٰ(ع) دعوت وتوصيه مي كنم!

استاد اسدی امام جمعه شهرکویته باعرض تبریک هفته وحدت و میلاد سراسر نور حضرت پیامبراکرم (ص) تولد این پیامبر بزرگ الهی را موهبت عظیم خداوندی دانست که با ابلاغ دین خداوند بشریت را از جهل و نادانی نجات داد و با تولد و ابلاغش با نورانیت الهی از شبه جزیره عرب جاهلیت یک امت متمدن ساخت. ایشان با اشاره به این‌ که این هفته به‌عنوان هفته وحدت نام‌گذاری شده تا اتحادی میان مسلمانان ایجاد شود، گفت: ایده امام خمینی(رح) که فرمودند همه مسلمانان باید واحد باشند و در برابر کفار یک صف واحد را تشکیل بدهند یک ایده اسلامی است که در این زمینه عقل نیز چنین حکم می‌کند.

وی با بیان اینکه بدون وحدت و همگرایی امکان پیشرفت و توسعه وجود ندارد، افزود: امت اسلامی همواره محتاج وحدت است و تنها راه حل مشکلات جامعه اسلامی دعوت امت اسلامی به سوی وحدت و حق ‌گرایی است. لذا حضرت استاد وحدت بین مسلمین را در این برهه زمانی بسیار ضروری دانست و اظهار داشت تفرقه و جدایی و نفاق بین مسلمین باعث ذلت و پراکندگی می شود.

12459728_1681052125503966_6487785599_n

حجت الاسلام استاد اسدی درخصوص ایام فرخنده‌ای که در پیش روهست، اظهار کرد: دراین ایام مناسبت ‌های فراوانی درپیش روداریم که باید با برپا کردن جشن‌های باشکوه حق آن را ادا کنیم! وی افزود: ولادت پیامبر اکرم(ص) که به تعبیر شیعیان در 17 ربیع‌الاول و به  تعبیر اهل سنت 12 ربیع‌الاول است، در رأس این ایام فرخنده قرار دارد که باید با برپایی جشن‌هایی این ایام فرخنده را گرامی بداریم. استاد اسدی تصریح کرد: هم‌ زمان با ولادت پیامبر اکرم، ولادت رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) در روز 17 ربیع‌الاول یکی از دیگر اتفاقات خجسته این ایام است.

امام جمعه کویته درادمه به روایتی ازپیامبر(ص) درخصوص «اغتنام فرصت»  اشاره نموده افزودند: در مکتب خدامحورِ اسلام ، اغتنام فرصت، به عنوان یک تکلیف مطرح شده است وانسان قدم از قدم بر نمی دارد، مگر آنکه از فرصت هایی که در اختیار او قرار گرفته، پرسش می کنند لهذا پیامبراسلام دراین خصوص میفرمایند: مَن فُتِحَ لَهُ بابُ خَیرٍ فَلْیَنتَهِزْهُ  فإنّهُ لا یَدرِی مَتى یُغلَقُ عَنهُ. هر كس كه درى از خير به رويش گشوده شود، بايد آن را غنيمت شمرد؛ زيرا كه نمى داند آن در چه وقت به رويش بسته مى شود.

3253254

استاد حوزه درتفسیر سخنان پیامبر معظم اسلام(ص) افزودند:  ما مکلفیم که فرصت ها از دست نرود لذا چند مورد از فرصت ها را یاد آوری نمودند همانند فرصت عمر، جوانی و… درنتیجه انسان اگرمیخواهد وارید بهشت الهی شود باید اخلاق، رفتار وکردارش درست باشد! بنابراين انسان كامل از نظر دين انساني است كه اخلاقش خوب باشد و از عادت هاي بد پاك باشد. ودرواقع اخلاق سالم، عمل درست و ایمان به خدا مایه ترقی و تکامل است.

 وی افزود:  البته خوش اخلاقی به تبسم، خنده رو و خوش صحبت بودن خلاصه نمی شود، بلکه خوش خُلق کسی است که علاوه بر داشتن اخلاق خوب،خصائص دیگری چون مبارزه باهوای نفس هم داشته باشند، ازاین رو امیرمؤمنان علیه السّلام فرمود:اَشجَعُ النّاسِ مَن غَلَبَ هَواهُ. شجاعترین انسانها کسی است که بر هوای نفس خود پیروز گردد.

ایشان درادامه به روایتی از امام صادق (ع) درخصوص ترحم بر ايتام و تواضع از اوصاف بهشتيان است افزود : اکرام و نوازش یتیمان مسئله ایست که درآیات و روایات متعددی به آن سفارش شده است، و یتیم نوازی را شرط ورود به بهشت و ظلم و تجاوز به حقوق و اموال آنها را موجب خسران وعذاب الهی معرفی نمودند، لذا روایتی از وجود امام صادق(علیه‌السلام) وارد شده است که میفرماید: من اراد ان يدخله الله عزّوجلَّ في رحمته و يسكنه جنَّته فليحسن خلقه … و ليرحم اليتيم. که هر کس بخواهد مشمول رحمت خداوند گردد و وارد بهشت شود…  باید نسبت به  یتیمان دلسوز و مهربان باشد.

امام جمعه کویته: در هر جامعه گروهی از کودکان ویتیمان هستند که والدین خود را براثرعواملی ازدست داده اند که در قبال آن ما مسئولیتی داریم: همچون یتیم نوازی،حفظ مال یتیم، سرپرستی یتیم،عدم ظلم به یتیمان، اکرام و احسان یتیم و…

گاهی خدا می خواهد با دست تو دست دیگر بندگانش را بگیرد، وقتی دستی را به یاری می گیری،بدان که دست دیگرت دردست خداست،وقتی دست رأفت،مهربانی و نوازش برسر یتیمی میکشید ولباس درتنش وکفش درپایش میکنید شما طلایه داران بهشت میشوید واینگونه کلید بهشت بدست می آید ونه باترور وکشتار مردم بی گناه، ونه با دروغ وتهمت وغیبت و… توسایه ات را برسریتیم ومستمند بینداز تاخدای متعال سایه عنایتش را برسرتو بیندازد !

استاد حوزه علمیه تصریح نمودند: اگر پيامبر (ص) در زندگي ما اسوه و سرمشق باشد قطعاً برنامه هاي زندگي ما دگرگون خواهد شد و آحاد جامعه به سعادت و كاميابي خواهند رسيد.چون پيامبر اعظم(ص) اسوه تمام عيار همه جانبه است، وتمام فضايل اخلاقي، معنوي وتبليغي ومناصب الهي را درخود گرد آورده و خاتم پيامبران وجامع شرايع و اديان و اسوة اسوه هاي قرآن گرديده است!

استاد اسدی در پایان خطبه نخست افزودند:اسوه بودن پيامبر گرامي اسلام(ص) به اين معنا است كه در وجود او صفات و خصوصيات نيک و پسنديده است كه ما بايد به آنها تأسي جسته و به آنها عمل كنيم و با توجه به تقسيمات اسوه ها در قرآن پيامبر گرامي اسلام يک اسوه تمام عيار و همه جانبه است، يعني در همه ابعاد او مقتدا و اسوة خوب است. وچون پيغمبرخدا است يک الگوي خطا ناپذير نيزاست،ومردم جامعه امروز و آینده ما، اگر بخواهند با عزّت و سر بلندی زندگی کنند، باید این مشی و سلوک وسیره عملی پیامبر معظم اسلام(ص) وائمه طاهرین (ع) را نصب العین برنامه هایشان قرار دهند.

خطبه دوم :

حضرت حجة الاسلام استاد اسدی درخطبه دوم نماز عبادی جمعه پس ازسفارش خود وهمگان به رعایت تقوای الهی وپرهیز ازمحرمات فرمودند: همه‌عزیزان نمازگزار و خود را دعوت و توصیه می کنم به حفظ تقواى الهى، این اصلِ حرکت یک انسان به سمت کمال و تعالى است. پاکی وپاکیزگی باعث سعادت انسان میشود، اگر به توفیق الهى بتوانیم تقواى الهى را رعایت نماییم ، همه‌ خیرات وهمه‌ الطاف الهى شامل حال ما خواهد شد، تقوای الهی یعنی دوری ازگناهان  وترک محرمات  وانجام واجبات که در سایه آن می ‌توان به سربلندی رسید. حجة الاسلام استاد اسدی درمشروع خطبه دوم به فضايل و سيره فردى رسول اکرم(ص)و رئیس مذهب شیعه حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره نموده افزودند: ماه ربیع الاول ماه نزول فیض و بركت ورحمت، و ماهی است كه در آن پیام آور بزرگ توحید و یكتا پرستی به دنیا آمد تا پرچم توحید را برافرازد و حریم مقدس كعبه را از لوث اصنام كفر وجاهلیت پاكسازی نماید هرچند با ظلم وبیدادگری وجاهلیت آل سعود دوباره درمسیرعصرجاهلیت درحرکت است!

وی ضمن اینکه پیامبر اکرم را پیامبر رأفت،عزت و توحید دانست، گفت:خداوند منّان میفرماید: لقد کان لکم فی رسول الله أسوة حسنة » پيامبر خدا الگو و سرمشق نيكو و پسنديده‌ای برای شما است .

استاد حوزه وامام جمعه کویته درادامه تصریح کرد: پیامبراکرم(ص) به عنوان اسوه و سرمشق وانسان کامل بر قله ای از فضیلت و اخلاق گام نهاده ودر پیشاپیش جمعیت قطب نما و قبله گاه امت ومایه رحمت برای همه مردم جهان‌، اعم از مؤمن و کافر است‌، زیرا نشر آیینی را به عهده گرفت‌، که سبب نجات همگان است‌، حال اگر گروهی از آن استفاده کردند و گروهی دیگر، از آن بی‌بهره ماندند، مربوط به خودشان است و تأثیری بر عمومی بودن رحمت نمی‌گذارد. در دنیای امروز که فساد و تباهی و ظلم و بیدادگری فراوان است‌، آتش جنگ‌ها در هر سو شعله‌ ور است و چنگال زورمندان بیدادگر حلقوم مستضعفان مظلوم را می‌ فشارد،مفهوم “ اسوه حسنه” بودن پیامبرازهرزمان دیگر آشکارتراست‌، چه اسوه حسنه ی از این بالاترکه عمل کردن به برنامه‌ های حیات‌ بخش آن‌، نقطه پایانی است بر همه این ناکامی‌ها و بدبختی‌ها، وامروزدنیای اسلام بیش از هر زمانی به سیره پیامبر (ص) و مهربانی و رحمت و گذشت و قانونگرایی و وحدت نیازمند است. لذا ما بعنوان یک مسلمان بایدتلاش کنیم رنگ زندگی پیامبر(ص)واهل بیتش رابه زندگی خود بدهیم!

امروزه اگرداعش،طالبان و… به ناروا به نام جهاد، دین، واسلام به آدم‌ کشی ظلم وخشونت وافراط می‌ پردازند، چه بخواهند و چه نخواهند در مسیر اسلام‌هراسی و اسلام‌ ستیزی قدم گذاشته‌اند، امروزاگر داعش تکفیری وحامیانش چنین قالبی را در محتوای اسلام ریخته است، هیچکدام از ادیان الهی، کفر را در قالب اسلام نریختند که بگویند ما حق هستیم، این چنین موضوعی در عصر یزید بود و توسط تکفیری های امروزوپیروانش بیان شد.

وی درادامه خاطرنشان کرد: هفته وحدت نماد اتحاد و ارتباط مسلمانان در جهان اسلام است ومسلمانان (شیعه وسنی) با وحدت، اتحاد وبرادری می‌توانند ترفندهای دشمنان را خنثی کنند، امام جمعه کویته با تاکید بر اینکه محور وحدت اسلام پیامبر اکرم(ص) است، اظهار کرد: دشمن بر فروپاشی وحدت میان مسلمانان تمرکز کرده است، این یک جنگ بزرگ ونرم است و در آن هر کسی که به طرف وحدت وفادار بماند در برابر دشمن ایستاده و هر کس که به دنبال راهی برای صدمه زدن به وحدت باشد به آسیاب دشمن آب ریخته است.

اهم اظهارات وسخنانِ امام جمعه کویته درپایان خطبه های نمازجمعه این هفته درخصوص کشتارمظلومانه شیعیان نیجریه، وی خاطرنشان کرد:جنایاتی ضد انسانی در کشورنیجریه در حال وقوع است که سبب شهادت تعداد زیادی ازشیعیان آنجا شده است.

استاد اسدی در جمع نمازگزاران با اشاره به کشتار شیعیان نیجریه و محکوم کردن آن بیان کرد: کشتار شیعیان نیجریه مصیبتی بزرگ و زخم شدید بر پیکره جهان اسلام وارد کرد که قلب مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است.

وی با بیان اینکه عربستان سعودی با تبلیغات گسترده رسانه‌ای خود به ارتش و دولت نیجریه فهماند که شیعیان برای آن‌ها خطرناک هستند و با ایجاد موجی از اسلام هراسی و شیعیه هراسی در آنجا باعث کشتار شیعیان مظلوم نیجریه شد، این در حالی است که هر کجا که شیعیان حضور دارند صلح، اخوت، وحدت، پیشرفت و برادری حاکم است، ودر مقابل هر جایی که وهابیون هستند در آنجا تعصب و خشونت و افراطی‌ گری موج میزند، استاد اسدی با اشاره به اینکه هدایت‌های حجت‌الاسلام زاکزاکی منجربه شیعه شدن بیش از ده میلیون از مردم نیجریه شد، عنوان کرد: دولت عربستان نه تنها اقدام سخیف دولت نیجریه را محکوم نکرد بلکه علاوه بر تروریست خواندن شیعه‌ها به دولت نیجره تبریک گفته است. عربستان مادر همه گروه‌های تکفیری و مادر داعش است، دولت نیجریه باید بداند که آب به آسیاب تفکیری وهابی و داعشی‌ها ریخته است. به دولت نیجریه از زبان شما مردم می گویم که ملک با کفر می‌ماند و با ظلم نمی‌ماند. قطره قطره خون این شهیدان، شما را به زوالتان نزدیک تر می‌کند لذا از این شیطنت و جنایت دست بردارید، وی بیان کرد: امروز مثلث شوم آمریکا، عربستان و اسرائیل، با هدف نابودی اسلام اقدامات جنایتکارانه‏‌ای در نقاط مختلف جهان رقم زده‏‌اند، آنان با استفاده از دلارهای عربستان، نقشه‏‌های آمریکا و عملیات اسرائیل، هدف‌شان ریشه کنی اسلام است، اینها هدفی جز تامین منافع آمریکا و اسرائیل ندارند.

امام جمعه کویته با انتقاد ازسکوت مجامع بین‌‏المللی در قبال کشتار شیعیان در نیجریه گفت: کشورهای غربی که دم از حقوق بشر می‌زنند در مقابل کشتار شیعیان نیجریه سکوت کردند این در حالی است که وقوع چنین حملاتی در کشوری مثل فرانسه واکنش تند و خشمگینانه مقامات اروپایی و آمریکا را به دنبال داشت.

حجت الاسلام استاد اسدی ضمن محکومیت این اقدام غیرانسانی از دولت آن کشورخواست ضمن رفع محاصره منزل این روحانی مجاهد و مداوای وی و سایرآسیب دیدگان، عناصر خودسر نظامی و مسببان این واقعه دلخراش را شناسایی و محاکمه نماید.

w35353

ودر پایان نمازجمعه این هفته مردم شهید پرور وهمیشه حاضر در صحنه کویته با حضور در تظاهرات وراه پیمایی و سر دادن شعارهای مرگ بر آمریکا و مرگ براسراییل و مرگ بر آل سعود ضمن همدردی با مردم مظلوم شیعیان نیجریه این جنایت ظالمانه را محکوم کردند و از دولت نیجریه خواستند به جای مسلمان ‌کشی و کشتار شیعیان بی‌گناه با گروه تکفیری بوحرام مبارزه کنند!



دیدگاهها بسته شده است.