در اثرانفجار، نزدیک لیاقت پارک، 9 تن کشته و 40 تن دیگر زخمی گردیده است

12688322_10153932723685528_331692126333999343_n

کویته (جامعه): نزدیک لیاقت پارک کویته بلوچستان، ساعتی پیش، 9 تن شهید و تعداد 40 تن دیگر زخمی شده است.

طبق گزارش پولیس، شخصی انتحاری زمانی خودش را انفجار می دهد که موتر نیروی (ایف سی) در محل در حال گشت زدن بوده و3 تن از نیروی های ایف سی شهید و یازده تن دیگرشامل زخمی ها می باشد، تعدادی از بچه های کوچک وزن نیزشامل کشته شدگان و زخمی ها می باشد.

بنا به گفته ای پولیس ایالت بلوچستان، مقداری مواد انفجاری 10 الی 15 کیلو بوده که یک شخص سوار برسایکل، هنگام عبور موتر نیروهای “ایف سی” خود را به موتر ایف سی “تکر” داده و منفجر می کند.

160206124431_quetta_blast_640x360_afp_nocredit

صدای انفجار آنقدر زیاد بود که در مهرآباد “علمدار رود” بخوبی شنیده شد، وبعد از وقوع انفجار صدای فیرینگ نیز از محل حادثه بگوش می رسید، نیروهای امنیتی بزود ترین فرصت محل انفجار را تحت کنترول خود گرفته و افراد کشته وزخمی را به دوشِفاء خانه (سول هسپیتال) وزخمی های که حالتش خطرناک بوده است در(سی ایم ایچ هسپیتال ) منتقل نموده اند.

تعداد 5 تن از زخمی ها وضعیتش خطرناک گزارش شده و فعلا تحت عمل قرار دارد.

ساختمان، دکان، و …. در نزدیک محل حادثه نیز زیاد متضرر گردیده است

اکبردرانی سکرتری وزیر داخله ایالت بلوچستان، در گفتگوبا شبکه ای خبری (نجی تی وی) گفته است، که (انفجارتوسط یک شخص سایکل سوارصورت گرفته است، تحقیقات دراین رابطه جریان دارد که آیا صاحب آن همان انتحاری بوده و یا اینکه بم به خود سایکل بوده وانفجار داده شده است.

همان زمان با انفجار نزدیک لیاقت پارک، در سریاب رود نیز تروریستان بالای پوسته ای پولیس حمله نموده و یک تن را شهید 3 تن دیگر را زخمی نموده است.

این حادثه در حالیکه صورت میگرد که چند روز قبل رمضان مینگل یکی از رهبران گروه سپاه صحابه، (اهل سنت والجاعت) توسط نیروهای امنیتی و ایف سی از منطقه ای سریاب رود از داخل یک مدرسه بنام ” جامعه انوار الصحابه” گرفتار و به مکان نا معلوم منتقل شده است.

حکومت پاکستان وقوع اینگونه انفجار ها را اعلام یک جنگ دانسته وتأکید می نماید که دشمن این را بداند که دراین جنگ نیروهای امنیتی پیروز خواهد بود.

مسئولیت انفجار امروز را گروه طالبان بعهده گرفته است.



دیدگاهها بسته شده است.