میلاد امام علی(ع)آغازگراشاعه عدالت و مردانگی و معرف والاترین الگوی شهامت ودیانت برعاشقانش مبارک باد!

13036408_1734028013539710_1315010185_o

آمدي و کعبه لحظه هاي رسيدنت را در آغوش معطرش تجربه کرد…

اميرمؤمنان، حضرت علي عليه السلام، در صبح جمعه، روز سيزدهم رجب، ده سال پيش از بعثت، در مکه و درون کعبه متولد شد. اين از افتخارات و امتيازات بي نظير زندگي علي عليه السلام است که درون مقدس ترين مکان يعني کعبه متولد شد. فرزند پاک، از نسل پاک، در جاي پاک به دنيا آمد. چنين شکوهي از چه کسي ديده شده است؟! شريف ترين مکان حرم، مسجدالحرام است. شريف ترين مکان مسجد، کعبه است. هيچ کس جز علي در کعبه ديده به جهان نگشود. بنابراين، کودک کعبه، شريف ترين مقام ها را دارد. (سيره چهارده معصوم:، ص 95.)

علي عليه السلام بي کرانِ عروجِ کمال انسان تا اوج عرش خداوندي است. او نخستين بشارت خداوندي پس از پيامبر است و ادامه دهنده جاده اي که او در طول سال هايي پر مشقت، به سمت يگانه پرستي گشوده بود. نگاهش، تصوير مردانگي و راستي است و کلامش زندگي. آنچنانکه نهج البلاغه را که مي گشاييم، باراني از معرفت سر و روي جانمان را شست وشو مي دهد.

نهج البلاغه آيينه اي است که سيماي قرآن را نشان مي دهد و هر دو به مبدأ الهي وصل اند. نهج البلاغه تفسير دين است، سخن علي و رهگشاي فصاحت و بلاغت و کتاب ارشاد و آموزش است. نهج البلاغه کتاب رهبري و رهروي است، برنامه زندگي است، نسخه شفابخش دردها و بيماري هاست، جدول عرفان است.

اى مردم! به خدا سوگند من هرگز شما را به هيچ طاعتى فرا نمي ‏خوانم مگر آن كه خود بر شما،در عمل به آن، پيشى مى‏جويم و از هيچ گناهى بازتان نمي ‏دارم و نهى نمى‏كنم، مگر آن كه پيش از شما، خود را از عمل به آن باز مي‏دارم. نهج البلاغه، خطبه173

13 رجب هر سال، روزي پر از معنويت است، اين روز به يُمن ِ زاد روز مولايمان علي(ع) روز پدر نام گرفته است که اگر روزي بايد روز پدر يا روز مرد باشد چه روزي والاتر و افتخارآميزتر از روز ولادت با سعادت حضرت علي(ع) که شانه هاي مردانه اش هميشه تسکين دهنده دردهاي دردمندان بود.

من نيز روز ولادت گره گشاترين مرد عالم را گرامي مي داريم و روز پدر را به تمام پدران این سرزمین ( کویته- پاکستان) که سنبل هاي عشق و صبوري و خستگي ناپذيري هستند تبريک عرض مي کنم.

التماس دعا – کوچک شما: ح ع مهدوی

 



دیدگاهها بسته شده است.