ماه شعبان،ماه رسول خدا (ص)،ماه آماده‏ سازی روح برای وارد شدن به ضیافت الله(رمضان) است!

2343543

نمازعبادی وسیاسی جمعه این هفته به امامت حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمد جمعه اسدی مدیرمسئول حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع) درامام بارگاه بزرگ (کلان) شهرکویته برگزارشد.

حجة الاسلام استاد اسدی در خطبه اول در سلسله مباحث اخلاقی باتوصیه همگان به تقوی اللهی فرمودند: پاکی وپاکیزگی بویژه، پاکیزگی روح باعث سعادت انسان میشود، وانسان با تقوا کرامت ذاتی خود را حفظ می کند و رو به کمال می رود!

حجت الاسلام الحاج استاد اسدی در خطبه اول نماز جمعه ودرجمع مؤمنین دررابطه با موضوع تقوی اظهار داشتند که:

امام باقر علیه السلام درمقام خصائص شیعیان امیرالمؤمنین خطاب به جابربن عبدالله انصاری (صحابی بزرگوار رسولخدا) می فرماید:«فوالله ماشیعتنا الامن اتقی الله واطاعه قسم بخدا ازشیعیان ما نیست مگراینکه تقوی خدا را پیشه کند واورا اطاعت وفرمانبرداری نماید»

استاد حوزه: امام دراین حدیث ازخصلتهای شیعه بودن یک شخص را تقوی داشتن واطاعت او ازخدای متعال معرفی می کند.  تقوی درانسان بسان چراغی است درشب که باعث می شود انسان راه را ازچاه تشخیص دهد وازمسیر خوفناک این دنیا به راحتی عبور کند.

به راستی اگرانسان درشب بدون چراغ بخواهد ازمسیر خوفناکی طی مسافت بکند ویاهم چراغی داشته باشد که نبود آن ازبودآن بهتراست شما به راحتی تصور می توانید که هرلحظه این انسان مرگ خویش ار ازخدا می خواهد والحق که انسان بدون تقوا نیزچنین است که ماعینا امثال این گونه اشخاص را درمجامع غربی مشاهده می کنیم وچون به مبدئی که به آن دلگرم باشند وصل نیستند لذا آمار خودکشی ها نیز ازهمان کشورها زیادتراست.

استاد، درادامه افزودند: خداوند برای تشخیص راه خوب از راه بد به انسان دوچیز داده است که یکی درونی است ودیگری بیرونی؛ درونی همان فطرت ویا عقل است وبیرونی پیامبران، قرآنکریم و…  وبعد انسان را مخیرگذاشته که به سوی کدام یک از یک ازاین دومسیر می خواهد حرکت کند(خوب یا بد) چنانچه پاگذاشتن به سوی هریک ازاین دو مسیر نیز عواقب خودش را درپی دارد، قرآن هنگامی را که جهنمیان به سوی آتش کشانیده می شوند، چنین به تصویر می کشد:«وذوقوا عذاب الخلد بما کنتم تعملون وبچشید عذاب دائمی را به همان اعمالی که انجام داده بودید» یعنی جزاء هرکسی مطابق اعمال خودش هست وبه همان کیفیتی که از همان دوچیز(فطرت وپیام رسولان الهی) استفاده برده به همان نحو نیز پاداش خواهد برد.

امام جمعه کویته در خطبه دوم به جریانات این هفته از جمله شب نیمه شعبان پرداخت وافزودند:ماه شعبان،ماه رسول خدا (ص)،ماه آماده‏ سازی روح برای وارد شدن به ضیافت الله(رمضان) است.

فی الحال مایان درجریان ماه بزرگی قرارداریم وباید ازهرلحظه این ماه بزرگ استفاده مثبت ببریم که یکی از این فرصت ها شب نیمه شعبانِ که گذشت بود. دعا، توسل وشب زنده داری دراین شب، فضیلت فراوانی داشت وبه نقل از دسته ای ازروایات شب قدرنیز درهمین شب نیمه شعبان است اما با این حال مایان وخصوصا نسل جوان ونوجوان ما که دراصل همین ها باید بیشترین استفاده را ازاین شب ها می بردند با ایجاد مزاحمت های بیرونی وایجاد سروصداهای غیرقابل وصف نه تنها که به چنین توفیقی نائل نشدیم بلکه برعکس هم عمل می کنیم واین با شیعۀ مخلص بودن منافات کاملی دارد.

وی درادامه خطبه دوم علت واساس این همه بدبختی ها وحاکم بودن ظلم وفساد را درجامعه های اسلامی معلول همین نا آگاهی های جامعه اسلامی دانست ودراخیر برای پایان یافتن چنین وضعیتی دعای خیر نمودند.



دیدگاهها بسته شده است.