شب قدر،را قدربدانیم،شایدفردایی نباشد!

qadar234شب قدر امسال نیز به پایان رسید و سرنوشت یک سال برای همه مقدر شد( باشد که تقدیرمان خیر باشد) مؤمنین شهر(کویته) درمساجد وامام بارگاه های متعددی هرسه شب را احیا  گرفتند ودرپیشگاه حضرت دوست به راز و نیاز پرداخته و درعزای شهادت مولای مظلومان،علی (ع) اشک ماتم ریختند.

مسجد جامعه امام صادق(ع) نیز میزبان عاشقان وولایت مداران آل محمد(ص) درطول این سه شب بود.

آغازمراسم این شب (23 قدر) باخواندن مرثیه واشعارجانسوز در رسای مصیبت مولای مظلومان (علی علیه السلام) توسط یکی ازطلاب فاضل جامعه امام صادق (جناب اسدالله محمدی) و سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین فخری آغازوبا سخنان عالمانه امام جمعه (کویته) الحاج استاد اسدی مدیر مسئول جامعه امام صادق(ع) و آداب ویژه شب قدر ازجمله قرآن بر سر گذاشتن و دعای جوشن کبیر ادامه یافت، عزاداران درحالی که ناله های جانسوز الغوث الغوث آنان طنین انداز گوشها بود، با واسطه قرار دادن قرآن و ۱۴ نور پاک در پیشگاه خداوند، از آن قادر بی همتا خواستند تا گناهان آنان را بخشیده و توفیق بندگی را به آنها ارزانی دارد.

استاد حوزه علمیه درسخنان دیشب شان دررابطه با جایگاه وعظمت قرآن ابراز داشتند که : قرآن نسخه شفابخش است چنانچه درسوره اسراء آیه 82 نیز می خوانیم:« وَ نُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ ما هُوَ شِفاءٌ ٌ وَ رَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنين؛ و از قرآن، آنچه شفا و رحمت است براى مؤمنان، نازل مىكنيم» واگر توام با عمل باشد حلاّل همه مشکلات نیز خواهد بود اما بعضی ها با دیده انتقاد به آن می نگرند واین درحالی است که عمل آنها هیچ مطابقتی با دستوارت قرآن ندارد وقطعا که دراین هنگام تاثیرات قرآن روی آنان نیز کمرنگ خواهد بود.

ایشان در رابطه با وضعیت اسف انگیز جامعه (معاشره) شیعی ما یاد آور شدند: امروزکه تهاجمات غرب به هرنوعی وازهرسو روی کشورهای اسلامی هجوم آورده وبه خصوص دام های که پیش پای جوانان ما گذاشته می شود، همه وهمه دست به دست هم داده اند تا جوامع اسلامی را به سوی بدبختی سوق دهند بنابراین وظیفه ما درهمچنین شرایطی ایجاب می کند تا به معارف قرآن رو آورده وکسب تکلیف ازقرآن بکنیم ونیز با استفاده از فرصت، دراین شبهای با عظمت دست به دعا برداشته تا از فتنه های روزگاردرامان بمانیم.

استاد حوزه درضمن سخنان شان یاد آور شدند که: با توجه به روایات وارده این نکته بدست می آید که شب قدر در ماه رمضان است اما اینکه درکدامین یک از این شبهاست، مشخص نشده ولی آنچه ازقراین فهمیده می شود اینستکه تاکید بیشترروی شب 23 رفته و در این شب دست کم دو اتفاق مهم رخ داده و می‌دهد یکی انزال دفعی ویکبارگی قرآن بر قلب مبارک پیامبر(ص) ودیگری تفریق امور هستی وباید همه گی دعا کنیم تا خداوند بهترین تقدیرات را برای جمع ما مقدر گرداند و ما را از زمره غافلین قرار ندهد.

استاد درادامه فرمود: شب قدر، فرصتي در دل فرصت و موهبتي افزون بر موهبت ديگر است،براي آنها که در ماه مبارک رمضان آن همه شب را از دست دادند، فرصتي ديگر روي نمود تا بر جاي ماندگان از قافله رمضان را به قافله برساند، و آنها را هم پاي شب زنده داران اين شب و بيداران اين لحظه ها قرار دهد. پروردگار مهربان در اين شب، آسان مي بخشد و به سادگي قبول توبه مي کند و بيش از هر زمان ديگر دعاها را مستجاب مي کند و رحمت و مغفرت خود را به حراج مي گذارد تا ارزان تر از هر وقت ديگر به پاي تو ـ اگر خريدار باشي ـ بريزد و ساده و کم خرج، آن همه فيض و کرامت را نثار تو کند.

اينک همه چيز براي سودي بزرگ آماده است، و همه درهاي رحمت باز است، و همه جور بهانه و عذرخواهي در کوتاهي ها و کژي ها پذيرفته مي شود و هرکس به قدر ظرفيت و پيمانه خودش مي تواند از اين اقيانوس عظيم نعمت، رحمت و برکت بهره بگيرد.

امشب تقدير و سرنوشت همگان رقم مي خورد. شايد فردايي نباشد بياييد هم صدا، امشب را قدر بدانيم.

اي سرور سروران ، اي برآورنده دعاها ، اي بلنديبخش جايگاهها ، اي سرچشمه نيکيها ، اي درگذرنده از خطاها ، اي عطابخش خواسته ها،اي پذيرنده توبه ها، اي شنونده نداها، اي داناي رازها، اي دور کننده بلاها ، ما را از آتش برهان اي پروردگار من!

پروردگارا

امشب به آغوش قرآن پناه مي برم. مي دانم صدايم را مي شنوي و جوابم را مي دهي که تو خود فرمودي: “

ادعوني استجب لكم ” سوره غافر آيه60″

قرآن بر سر مي گيرم و تو را صدا مي زنم:

به حق اين قرآن و به حق كسى كه به او فرستادى آن را و به حق هر مؤمنى كه در آن او را ستودى و به حق تو بر آنها كه احدى شناساتر به حق تو از خودت نيست

چهارده معصوم (ع) را در پيشگاه تو ضامن و شفيع خود قرار مي دهم:

بِمُحَمَّدٍ، بِعَلِيٍ ، بِفَاطِمَةَ، بِالْحَسَنِ، بِالْحُسَيْنِ، ….، بِالْحُجَّةِ

که از گناهانم بگذري و اين بنده خطاکار را مورد عفو و رحمت خود قرار دهي … الهي العفو … العفو … العفو … العفو … العفو … العفو

بي شک زيباترين تقدير براي همه ما ظهور منجي عالم، حضرت مهدي (عج) است و زيباترين دعا : إِلَهِي عَظُمَ الْبَلاءُ.

بعد ازختم مراسم این شب، مؤمنین حاضر درجلسه وسایر مردم از گوشه وکنار با صرف طعام نیز که از طرف جامعه امام صادق(ع) ترتیب داده شده بود پذیرائی شدند ودرحالی که آینده سبزازچشمان همه گی برق می زد برای آخرین احیای شبهای قدر جامعه امام صادق(ع) را به قصد خانه های شان ترک گفتند.

DSC_2 (49)DSC_2 (52)DSC_2 (39)DSC_2 (31)DSC_2 (21)DSC_2 (28)DSC_2 (70)DSC_2 (67)DSC_2 (66)DSC_2 (75)DSC_2 (73)DSC_2 (56)DSC_2 (58)DSC_2 (82)DSC_2 (85)



دیدگاهها بسته شده است.