رژیم آل‌خلیفه حکم ۹ سال زندان “شیخ علی سلمان” را تایید کرد

salman

شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین

دادگاه استیناف رژیم آل خلیفه امروز ـ دوشنبه ۲۲ آذرماه ـ حکم ۹ سال زندان شیخ علی سلمان دبیر کل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین را تایید کرد.

شیخ علی سلمان در ماه جولای ۲۰۱۵ به چهار سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد اما دادگاه تجدید نظر در ماه می مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حکم اولیه یعنی ۹ سال افزایش داد.

پیشتر قرار بود که جلسه محاکمه رهبر جمعیت الوفاق بحرین ۱۴ آذر برگزار شود که برای مشورت پیشتر به تعویق افتاد.

سازمان عفو بین الملل چندی پیش خواستار آزادی بدون قید و شرط شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین و لغو حکم صادره برای وی شده بود.

شیخ سلمان در ماه جولای (تیر/مرداد) ۲۰۱۵ به چهار سال حبس به اتهام تحریک افکار عمومی محکوم شد، اما دادگاه تجدید نظر در ماه می (اردیبهشت/خرداد) همان سال مدت حبس وی را به بیش از دو برابر حکم اولیه یعنی ۹ سال افزایش داد.

افزایش محکومیت وی به اتهام تلاش برای تغییر رژیم آل خلیفه صادر شد و سپس دادگاه تجدید نظر بحرین ۲۶ مهر ماه سال جاری حکم صادره برای وی مبنی بر تحمل ۹ سال زندان را لغو و دستور محاکمه مجدد شیخ علی سلمان را صادر کرد.

صدور حکم زندان شیخ علی سلمان بخشی از سیاست سرکوب بزرگترین گروه مخالف در بحرین است که توسط رژیم آل خلیفه منحل اعلام شد.

الوفاق پیش از اعتراض های مردمی که در فوریه ۲۰۱۱ در بحرین آغاز شد، بزرگترین حزب در پارلمان این کشور بود که نمایندگانش پس از سرکوب خونین مردم به نشانه اعتراض پارلمان را ترک کردند.

71248-head-of-al-wafaq-society-sheikh-ali-salman-speaks-during-an-anti-gover

شیخ علی سلمان رهبر جمعیت الوفاق بحرین

 



دیدگاهها بسته شده است.