محکومیت به اعدام رئیس‌جمهور مستعفی یمن و دستیارانش

2195ef56-9dac-463d-acce-071892c4e44f

محکومیت به اعدام رئیس‌جمهور مستعفی یمن و دستیارانش

دادگاهی در یمن عبد ربه منصور هادی، رئیس‌جمهور مستعفی و مورد حمایت عربستان سعودی، و شش تن از نزدیک‌ترین دستیارانش را به اتهام خیانت و سوء استفاده از قدرت به اعدام محکوم کرده است.

دادگاه ویژه جنایتکاران  شنبه (5 فروردین 95) این حکم را علیه هادی، ریاض یاسین، وزیر خارجۀ پیشین و همچنین عبدالعزیز جابری، وزیر پیشین امور خدمات و بیمۀ یمن، صادر کرده است.

احمد عوض بن مبارک، سفیر پیشین یمن در امریکا، علی حسن الاحمدی، رئیس سابق دستگاه اطلاعات امنیتی، عبدالوهاب الانسی، معاون سابق حزب الاصلاح و همچنین عضو ارشد سازمان مردمی اتحاد ناصری یمن چهار تن دیگری هستند که حکم اعدام علیه آن‌ها صادرشده است.

رژیم آل سعود از فروردین 1394 به منظور بازگرداندن قدرت به عبدربه منصورهادی، رئیس‌جمهور مستعفی یمن، و تضعیف جنبش مردمی انصارالله، یمن را هدف حمله قرار داده است.

نمای عمومی از مدرسه‌ای که در حملۀ هوایی عربستان سعودی به شهر تعز یمن ویران‌شده است.(عکس از خبرگزاری فرانسه)

مرکز حقوقی یمن در امور حقوق بشر و توسعه که یک گروه ناظر مستقل است، شنبه اعلام کرد در حملات عربستان سعودی به یمن بیش از 12 هزار و چهل تن کشته وبیش از  20 هزار تن دیگر مجروح شده‌اند.

این مرکز یادآور شد درمجموع دو هزار و 568 کودک و یک هزار و 870 زن ازجمله قربانیان این حملات هستند. این مرکز افزود در حملات عربستان سعودی به یمن همچنین درمجموع 757 خانه و موسسه،111 دانشگاه،271 کارخانه و یک هزار و 520 پل و جاده تخریب‌شده است.



دیدگاهها بسته شده است.