مسجد ایتام در بروری هزاره تاؤن افتتاح گردید.

DSC_0495

قَالَ رَسُولُ اللَّهِ(ص): مَنْ ضَمَّ يَتيماً لَهُ أوْ لِغَيْرِهِ حَتّي يُغْنيهِ اللَّهُ عَنْهُ وَجَبَتْ لَهُ الجَنَّة.

رسول خدا(ص) فرمودند:هر که يتيم خود يا ديگري را سرپرستي و ياري نمايد تا اين که خداوند او را بينياز سازد، بهشت بر او واجب است. حدیث 3033 نهج الفصاحه

همانطور یكه در قرآن كريم بر تكريم و احسان يتيم تاكيد فراواني شده و مساعدت ايتام يك وظيفه بزرگ ديني تلقي شده است، در احاديث و سخنان ائمه اطهار(ع) هم بر اين سنت و رويه بسيار تاكيد شده است، ضمن اينكه تكريم ايتام و احسان آنان سنت، سيره و روية جاري تمامي ائمه(ع) بوده است. ائمه اطهار(ع) بلا استشهاد در اين زمينه سفارش و تاكيد داشته و خود عامل به احسان و مساعدت يتيم بوده اند، به نحويكه حضرت علي(ع) ابوالايتام نام گرفته اند و يكي از دغدغه هاي اصلي آن بزرگوار در تمام لحظات زندگي كمك به ايتام و حتي در آخرين لحظات عمر مباركشان سفارش فرزندش به توجه و عنايت و عدم غفلت به ايتام است.

DSC_0513

وجود كودكان يتيم كه پدر خود را در طفوليت از دست داده اند در هر اجتماعى اجتناب ناپذير است، اين كودكان از جهات مختلفى بايد مورد حمايت قرار گيرند. ايتام از نظر عاطفى داراى كمبودهائى هستند كه اگر خلاء وجود آنها از اين نظر پر نشود كودكانى ناسالم، و در بسيارى از مواقع سنگدل و جانى و خطرناك بار مى‌آيند، بعلاوه عواطف انسانى ايجاب مى‌كند كه آنها همچون ساير فرزندان جامعه مورد حمايت و توجه عموم باشند، و از همه اينها گذشته مردم از آينده كودكان خود كه ممكن است در چنين شرائطى قرار گيرند مطمئن شوند

DSC_0486

همانطوریکه همه مؤمنین ودوستان آگاهند وباخبر وهمه به یاد داریم که  مردم شیعه وهزاره از چند سال است که به جرم شیعه بودن مورد قتل و ترور تروریستان ودشمنان از خدا بی خبر قرار دارند بالخصوص مردم شیعه وهزاره شهر کوینه که مدت چند سال بود که قربانی این گروهک های از خدا بی خبر قرار می گرفتند ودر مدت این چند سال گذشته تعداد کثیری از شعیان این شهر باالخصوص هرازه ها ، اعم از پیرو جوان ونوجوان کودک زن ومرد به شهات رسیدند. که اکثر از این شهداء پدر ویا ونان آور خانوادۀ  شان بودند که خانواده های شان بعد از دست دادن سرپرست شان بدون سرپرست و بدون خانه و کاشانه شدند.

DSC_0513

مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام جناب حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد اسدی با کمک وهمکاری عدۀ از مؤمین واهل خیر مدت 20 (بیست) سال است که سرپرستی یتیمان وبیوه زنان که تعداد شان اکثر بر700 یتیم می رسد، در دست گرفته  و مکانی را در بروری هزاره تاؤن در شوکت (اسٹاپ) کرایه نمودند تا ایتام وخانواده های بی سرپرست سرگردان نشود وبدون کدام چشم داشت خالصا ومخلصا لله دارد دست یتیم نوازی برسر وصورت این یتیمان میکشد، ودراین مدت کسانی بوده اند که  از ایام کودکی تحت سرپرستی استاد قرار گرفته وتازمانیکه ازداواج کرده اند وتشکیل خانواده داده اند دست شان را  رها نکرده است. که اجر ومزد پاداش ایشان درنزد خداوند ان شاء الله محفوظ است.

حجة الاسلام والمسلمین استاد اسدی از چندسال است که اراده دارد که مکان ومحل مستقل برای اطفال یتیم وبیوه زنان در نظر بگیرد که از همه ای ابعاد وجوانب مانند اسکول، مسجد وغیره مستقل وتکمیل باشد.

زیرا مکانیکه فعلا درآن یتیمان وبیوه زنان بی سرپرست به سرمی برند کرایی بوده ومستقل نیست وماهانه  بالغ بر 40000  کرایه منزل وساختمان پرداخته می شود.

فلذا استاد معظم مدتی است که باکمک عدۀ از مؤمنین واهل خیر زمین را در نظر گرفته و خریداری نموده است  که در آینده نزدیک به حول وقوه الهی  اعمار خواهد شد.

روز گذشته (دوشنبه) مورخ 17 – 04- -2017 که مصادف است 15 رجب المرجب 1438  مسجد که قرار است برای ایتام وخانواده های بی سرپرست، درست شود ،در بروری هزاره تاؤن  افتتاح گردید.

ساعت 4 بعد از ظهر امروز برنامه ای  تحت سرپرستی حجة الاسلام والمسلمین الحاج استاد محمد جمعه اسدی امام جمعه شهر کویته وشرکت سلسه جلیله علماء وسادات محترم وجناب مصطفی تیموری باقی عزیزان که دراین برنامه شرکت کرده بودند  در بروری  هزاره تاؤن برگزار گردید.

مسجدی که افتتاح شد وقرار است که به اسرع وقت تحت اعمار قرار بگیرد ، مصرف و مخارجش را مؤمنی بنام حاجی عبد الطیف الصراف که خداوند در پناه خودش حفظ کند این مؤمن خییر را تأمین می شود.

استاد اسدی در پایان صحبت هایش از مؤمنین خواست که هر کس به قدر توانش اگر بتواند برای تعمیر این مرکز ومکان کمک ومساعدت نماید ان شاء الله پاداش کارش را از خداوند دریافت خواهد کرد.

ودر اخیر شیرینی برای شرکت کننده در این برنامه افتتاحیه تدارک دیده شده بود که صرف نمودند.

DSC_0522

DSC_0465 DSC_0469 DSC_0474 DSC_0477DSC_0481 DSC_0504 DSC_0492 DSC_0512DSC_0498  DSC_0536 DSC_0549



دیدگاهها بسته شده است.