طنین حزن انگیز “یا مسموم یا کاظم” در کاظمین/ پرچم عزا بر فراز گنبد امامین جوادین(ع) به اهتزاز درآمد + تصاویر

کاظم (2)

پرچم عزا بر فراز گنبد امامین جوادین(ع) به اهتزاز درآمد

همزمان با طنین حزن انگیز “یا مسموم یا کاظم” بار دیگر پرچم حزن و عزا به نشانه سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) بر فراز گنبد مطهر امامین جوادین علیهماالسلام به اهتزاز درآمد.

در این مراسم روحانی هزاران دلباخته مکتب اهل‌بیت(ع) در صحن و سرای حرم مطهر مراسم عزاداری و سوگواری را در فضایی آکنده از غم و اندوه برگزار کردند.

مناطق مختلف بغداد نیز این روزها رنگ عزا به خود گرفته است. هر جای این شهر که قدم بگذاری زائرانی را مشاهده می‌کنی که با پای پیاده و بدون واهمه از حوادث تروریستی خودشان را بغداد رساندند تا در غم باب الحوائج شریک شوند.

مسیرهای منتهی به کاظمین نیز مملو از موکب شده است. موکب‌هایی که بانیانشان برای خدمت به زائران از جان و مال مایه می‌گذارند.

دولت عراق همه ساله چند روز مانده به سالروز شهادت امام موسی کاظم(ع) با تعطیلات ادارات دولتی تمامی ارگان‌های امنیتی و خدماتی را برای تأمین امنیت زائران و خدمت رسانی به آنها بسیج می‌کند.

تروریست‌های تکفیری نیز در این ایام، با حمله به زائران، فعال شده‌اند که با حضور موثر نیروهای امنیتی عراق، تقریبا بیشتر تحرکات تروریستی تاکنون خنثی شده است.

بر همین اساس، ترویست‌ها، روز چهارشنبه، تلاش کردند در یک حمله تروریستی فاجعه بیافرینند، اما با شناسایی خودرو بمب گذاری شده توسط نیروهای امنیتی از بروز این فاجعه جلوگیری شد.

نیروهای امنیتی عراق یک خودرو را که حامل مقادیر زیادی مواد منفجره بود، پیش از انتقال به محل تجمع زائران، شناسایی کرده و سپس آن را بصورت عمدی در محلی که از جمعیت تخلیه شده بود، منفجر کردند.

در روز پنجشنبه نیز نیروهای امنیتی با انجام چند عملیات پیشدستانه بازرسی و پاکسازی در مناطق کمر بند بغداد، موفق شدند، انباری از مواد منفجره را که تروریست ها برای انواع بمب گذاری در نظر گرفته بودند، در منطقه الشروتان در غرب بغداد شناسایی کنند. تروریست‌ها قصد داشتند از این مواد و تجهیزات برای هدف قرار دادن زائران استفاده کنند.

«جلیل الربیعی» فرمانده عملیات بغداد در کنفرانس خبری گفت: امنیت شهر کاظمین با سه کمربند امنیتی با هدف حفاظت از زائرانی که برای شرکت در مراسم شهادت امام کاظم علیه السلام می‌آیند، تامین می‌شود .این طرح از صبح امروز با مشارکت نیروی هوایی ارتش کلید می‌خورد.

وی گفت: تلاش‌های اطلاعاتی با نیروهای شرکت کننده در تامین امنیت زائران شهر کاظمین هماهنگ است و مقرهایی برای استقرار مشترک ارتش و پلیس و نیروهای نجات گشوده شده است.

مراسم عزاداری شهادت امام موسی کاظم(ع) همانند احیای تجمع بزرگ اربعین است. مردم از چند روز پیش با پای پیاده خود را به بغداد می‌رسانند تا در ایام شهادت امام موسی کاظم(ع) در کاظمین باشند و این روز بزرگ را به سوگواری بپردازند.

کاظم (5)


السلام عليك يا سيدي ويا مولاي
يا موسي بن جعفر الكاظم
اللهم ارزقنا زيارتهم في الدنيا وشفاعتهم في الاخره

کاظم (3) کاظم (4) کاظم (6) کاظم (7)



دیدگاهها بسته شده است.