عیدسعیدفطر، عید به ثمر نشستن شکوفه‌های عبودیت و بندگی خداوند.

19238263_1969446126664563_4163251629398680968_o

عید سعیدفطر، عید به ثمر نشستن شکوفه‌های عبودیت و بندگی خداوند.

در خجسته عید سعید فطر، مردم مؤمن وموحد شهرکویته (مری آباد) به شکرانه یک ماه روزه‌داری و بندگی خداوند متعال، نمازعید سعید فطر را با شکوه فراوان برگزار و از خداوند کریم، بهترین‌ها را مسألت کردند. کانون این حضور پر شور و مؤمنانه، هزاره عیدگاه(شیعه اثنی عشری عیدگاه) بود که نماز عید سعید فطر به امامت حضرت حجة الاسلام والمسلمین امام جمعه کویته استاد محمدجمعه اسدی اقامه شد، که صفوف نماز عیدسعیدفطر نیز جلوه های نابِ ازبندگی، تسلیم ویک دلی را به نمایش گذاشت .

امام جمعه شهر کویته جناب استاد محمد جمعه اسدی: تبریک عرض میکنم عید سعید فطر را، به همه‌ی شما نمازگزاران عزیز، به همه‌ی ملت پاکستان، وبه همه‌ی امّت اسلامی، همچنان که باید تبریک عرض کرد به همه‌ی آحاد مسلمان، توفیق روزه‌داری ماه رمضان و سربلند بیرون آمدن از این آزمایشِ الهیِ دارای فضیلت و موجب اهتزازروح انسانی. خداوند ان‌شاءالله این عبادات را، و این توجّهات را از شما قبول کند و مشمول لطف و عنایت ویژه‌ی خود قرار بدهد.

ماه رمضان با روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش، با ذکر و دعا و ثنای الهی در آن، با تلاوت قرآن، با حسنات فراوان دیگر که انسان مؤمن از آن برخوردار میشود، دل را نورانی میکند، زنگارها را از دل و جان انسان میزداید. در حقیقت از شب قدر، انسان مؤمن روزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دار، سال نوی را آغاز میکند. در شب قدر تقدیر او در دوران سال برای او از سوی کاتبان الهی نوشته میشود. انسان وارد یک سال نو، مرحله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی نو و در واقع یک حیات نو و ولادت نو میشود. در راهی به حرکت در می‌آید، با ذخیره‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی تقوا این راه را طی میکند، در اثنای این راه هم مقاطع گوناگون برای تجدید خاطره و یادآوری مجدد برای او قرار داده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند و روز عید فطر یکی از این مقاطع میان راه است. این روز را باید مغتنم شمرد.

امام باقر (ع) به نقل از پیامبراکرم (ص) روایت می کند: «هنگامی که روز اول شوال فرا می‌رسد، منادی ندا می‌دهد: ای مومنان برای دریافت جوائز و پاداش‌های خود بشتابید، جایزه‌های خداوند مانند جایزه‌های پادشاهان نیست (یعنی جایزه او بسیار بزرگ، معنوی و همان قبولئ طاعات است»

طبق کلام امیرالمؤمنان (ع) در نهج البلاغه این عید، مخصوص کسانی است که خداوند روزۀ آن‌ها را پذیرفته و نمازشان را ستوده و از آنان به خاطر کارهای نیکشان سپاسگزاری کرده است « انما هو عيد لمن قبِل الله صيامَه ، و شَكَر قيامَه … » از این رو در فرهنگ ما مسلمانان، آن‌ گاه عید اعلام شده است که انسان بتواند ریشه‌های روحی، معنوی و فکری خود را از آفات و پستی‌ها حفظ کند؛ این است معنای واقعی عید، نه معنای ظاهری که متأسفانه امروز رسم شده؛ افرادی با درونِ آلوده و روحِ سراسر گناه، اما با تبسم و لبخند ظاهری می ‌خواهند شادی و نشاط تصنعی را به دیگران اظهار کنند؛ آری انسان می تواند هرروزی را برای خودش عید بسازد و آن روزی است که معصیت خدا در آن روزانجام ندهد: « و كل يوم لا يعصى الله فيه فهو يوم عيد»

استاد معظم فرمودند: ماه رمضان این فرصت را در اختیار ما قرار داده است که بتوانیم خودمان را شستشو بدهیم. این شستشو خیلی ارزش دارد. این اشکها دل را شستشو میدهد، اما باید حفظش کرد، باید آن را نگه داشت. همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این دردهای بزرگ، بیماریهای مهلک و خطرناک، یعنی منیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، کبرها، حسدها، تعدیها، خیانتها، که اینها بیماریهای بزرگ ما هستند – در ماه رمضان فرصت علاج پیدا میکنند، قابل درمان میشوند. خدای متعال توجه میکند و یقیناً توجه کرده است.

چقدر انفاق در این ماه انجام گرفت، چقدر در طول این ماه مبارک از ضعیفان دستگیری شد. اینها خیلی ارزش دارد. هر کدام یک عطری به روح انسان میدهد، گشایشی برای انسان به وجود میآورد. اینها را حفظ کنیم. من توصیه میکنم جوانها این دلهای نرم را، این دلهای نورانی را مغتنم بشمارند. در سنین بالا کمتر پیش می‌آید، برای جوانها بیشتر پیش می‌آید. این دلها را حفظ کنید. نماز اول وقت، حضور در مساجد، تلاوت قرآن، انس با قرآن، انس با ادعیه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی وارده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی از اهل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بیت که گنجینه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی معارف اسلامی است را مغتنم بشمرید.

ایشان : در پایان علاوه برقرائت خطبه های نمازعیدسعیدفطر، در مورد مسائل دنیای اسلام فرموند: که زخمهای زیادی بر پیکر امّت اسلامی است، اول ناهنجاری های داخل کشورما (پاکستان) که کمرمردم وضعیفان را خم نموده (اشاره به حوادث اخیر وشهادت شماری ازمردم مظلوم پارا چنار وشهادت دونفربیگناه درمسیر راه (اسپنی رود) وهمچنین اشاره به مسائل یمن وبحرین و…که جراحت بزرگی بر پیکر امّت اسلامی است .

وی دراخیر با اشاره به دفاع از مردم مظلوم فلسطین فرمود: روز قدس نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بندی حق و باطل، صف‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌بندی عدل در مقابل ظلم است. روز قدس فقط روز فلسطین نیست؛ روز امت اسلامی است. روز فریاد رسای مسلمانان علیه سرطان کشنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی صهیونیزم، است که به وسیله‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی دست متجاوز اشغالگران، مداخله کنندگان، قدرتهای استکباری(آمریکا وغرب) به جان امت اسلامی افتاده است. روز قدس چیز کوچکی نیست. روز قدس یک روز جهانی است. یک پیام جهانی هم دارد. نشان‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهنده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی این است که امت اسلامی زیر بار ظلم نمیرود، ولو این ظلم از پشتیبانی بزرگترین و قدرتمندترین دولتهای عالم برخوردار باشد.

استاد معظم بعد ادای نماز عید در جمع مؤمنان، برای تعجیل ظهور امام زمان(عج) (که ان شاالله با حضور شان بساط عدل را برپا ودامن ظلم را برچیند) و آرامی وامنیت در کشورهای که تحت سیطره آل سعود واسرائیل اند ونابودی این شیاطین ودرانتهاء قبولی طاعات و عبادات، دعای باشکوهی نمودند.

خلاصه خطبه های نماز عیدسعیدفطر به امامت حجة الاسلام استاد اسدی

والسّلام علیکم و رحمةاللَّه و برکاته‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ . ١ شوال ١٤٣٨

DSC-(4) DSC-(5) DSC-(6) DSC-(9) DSC-(10) DSC-(12) DSC-(15) DSC-(16) DSC-(21) DSC-(23) DSC-(24) DSC-(25) DSC-(27) DSC-(28) DSC-(31)



دیدگاهها بسته شده است.