بیانیه مهم و شدید اللحن علمای بحرین/آنچه در بحرین “قانون خانواده” نام گرفته شرعا باطل است/ این نظام تا مغز استخوان دیکتاتوری است

24234234

آنچه در بحرین “قانون خانواده” نام گرفته شرعا باطل است/ این نظام تا مغز استخوان دیکتاتوری است

علمای بحرین در بیانیه ای تاکید کردند: راه و هدف ملت بحرین همان راه و هدف انبیا و فرستادگان الهی در راه اعتلای ارزشها، بلوغ انسان و دستیابی به کرامت است که در این راه با بسیاری از مشکلات و دشواری‌های غیر قابل وصف مواجه شدند، پس در این راه تمامی آنچه بر ما وارد آید بر ما آسان خواهد نمود.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ
الحمدُ للهِ ربِّ العالمین، وأزکى السَّلام على خاتم الأنبیاء والمرسلین نبینا الکریم محمد صلّى الله علیه وآله الطیبین الطاهرین.

راه و هدف ملت بحرین همان راه و هدف انبیا و فرستادگان الهی در راه اعتلای ارزشها، بلوغ انسان و دستیابی به کرامت است که در این راه با بسیاری از مشکلات و دشواری‌های غیر قابل وصف مواجه شدند، پس در این راه تمامی آنچه بر ما وارد آید بر ما آسان خواهد نمود.

جنایت‌های بزرگی چون زندان، شکنجه، قتل، تعرض به نوامیس و دین که شیوه فرعون و نمرود و دیگر سرکشان است در طول تاریخ از اراده مردان اصلاح‌گر الهی نکاسته و با وجود خشونت مفسدین مسیر اصلاح استوار مانده و در تمامی زمین رشد و نمو یافته است.

امروز ما ملت به این نظام دیکتاتور ویرانگر می‌گوییم که خصومتش با دین، جان مردم، ناموسشان، اموالشان، فرزندانشان و هر آنچه دیگر که دارند نتیجه ای نخواهد داشت جز افزایش عزم و اراده برای قطع ریشه ظلم و طغیان در این سرزمین. این ملت به وضوح اراده نموده که کوتاه نخواهد آمد و از مسیرش باز نخواهد گشت هرچند که این راه طولانی گردد، و این اراده را در تمامی محافلو به تمامی زبان‌ها اعلام نموده است.

بیانیه پیش رو قضایای متعددی را به شرح زیر دربرمی‌گیرد:

۱- بازداشت بانوان تنها به خاطر اظهار نظر و بیان سخنان مخالف خبطی بزرگ است که غیرت و خون اسلامی و عربی را به حدی به جوش می آورد که جز با درهم کوبیدن تعرض کننده و حراست از شرف آرام نخواهد گرفت.
ما خشم جوانمردان و غیرتمندان، هر سخن، موضع گیری و تظاهراتی را که تا کنون در حمایت از شرف و پاسبانی از نوامیس شکل گرفته و خواهد گرفت ارج می‌نهیم، شهادت در راه دفاع از نوامیس از بالاترین درجات شهادت نزد خداوند متعال است.

۲- در خصوص آنچه در بحرین “قانون خانواده” نام گرفته اعلام می‌داریم که آن فاقد شرعیت است، حتی اگر مطابق با فقه جعفری مطرح گردد، به علت اینکه هیچ ضمانتی برای بقا و استمرار آن به شیوه‌ای که در ابتدا مطرح می‌گردد وجود ندارد، که در این خصوص علما به تفصیل و به تمام و کمال سخن گفته‌اند، چه آنکه هر منصفی به روشنی درمی‌یابد کمیته شرعی تشکیل شده برای بررسی این قانون اعضایش دل بخواهانه انتخاب شده و همچنین این کمیته فاقد هرگونه جایگاه و اعتباری است.

ما مجددا با شدت تاکید می‌کنیم که در سایه فقدان پشتوانه نظر مردم و نظر مرجعیت تشیع، این قانون شرعا باطل است چه از حیث شرعی و دینی و چه قانونی، و این خصومت بیرحمانه بزرگترین تجاوز به طائفه شیعه در بحرین است، ما در برابر این خصومت سر فرود نخواهیم آورد حال هزینه آن هرچه که باشد، هر گونه قضاوت و دادرسی طبق این طغیان در لفافه‌ای به اسم “قانون خانواده” به منزله قضاوت به حکم طاغوت است. همانگونه که خداوند متعال فرموده است : (أَلَمْ تَرَ إِلَى الَّذِینَ یَزْعُمُونَ أَنَّهُمْ آمَنُوا بِمَا أُنزِلَ إِلَیْکَ وَمَا أُنزِلَ مِن قَبْلِکَ یُرِیدُونَ أَن یَتَحَاکَمُوا إِلَى الطَّاغُوتِ وَقَدْ أُمِرُوا أَن یَکْفُرُوا بِهِ وَیُرِیدُ الشَّیْطَانُ أَن یُضِلَّهُمْ ضَلَالًا بَعِیدًا) النساء -۶۰.

٣- هدف گرفتن علما و افراد فعال چه بانوان و چه مردان، به خاطر کلمه‌ای سخن یا تنها تک نوشته‌ای مخالف (توییت) و تعطیل نمودن روزنامه‌ای در چندی قبل، در واقع کوبیدن آخرین میخ بر نعش دموکراسی ادعایی این نظام است و بر هر بیننده‌ای که دو چشم بینا دارد اذعان خواهد کرد که این نظام تا مغز استخوان دیکتاتوری است و مطالبه مردم برای اصلاح و تغییر تنها راه حلی است که مملکت بدون آن تا ابد به استقرار نخواهد رسید.

ولا حول ولا قوة إلا بالله العلی العظیم

علمای بحرین
١٥ شوال ١٤٣٨هـ



دیدگاهها بسته شده است.