شادباش رئیس فدراسیون شیعیان آلمان به سرکنسول عراق در فرانکفورت + عکس

حجت الاسلام و المسلمین «خلیل زاده» امام و مدیر مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت و رئیس فدراسیون شیعیان آلمان باتفاق هیئت همراه با حضور در سرکنسولگری جمهوری عراق در فرانکفورت، آزادی شهر موصل از عوامل تروریست گروهک داعش را به ملت، دولت ، قوای نظامی و نیروهای مردمی عراق تبریک گفت.

وی در نشستی صمیمانه با «محمد مصطفی جمعه المنتفکی» سرکنسول جمهوری عراق، ضمن ابراز همدلی و شادی مسلمانان مقیم آلمان با مردم عراق و با اشاره به نقش برجسته مرجعیت شیعه به ویژه آیت الله العظمی سیستانی، پیروزی رزمندگان عراقی بر تروریسم داعش را نه تنها پیروزی در برابر گروهی تروریست شبه نظامی، بلکه پیروزی بر اندیشه ای افراطی ، ضد اسلامی و ضد انسانی دانست که جز با اتحاد ملی و مذهبی مردم عراق و هماهنگی قوای نظامی با تدابیر دولت و توجه به فراخوان علمای اسلامی به وحدت، همدلی و همراهی به دست نمی آمد.

حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده در ادامه ضمن تأکید بر ضرورت همگرایی و وحدت در میان مسلمانان شیعه و سنی در همه نقاط عالم ،برای پیروزی نهایی عقلانیت و اعتدال اسلامی بر افراط و تندروی تروریسم داعش در تمام مناطق دعا کرد و از خدای متعال خواست تا با از میان رفتن هر گونه ظلم ، تجاوز ، ترور و خشونت ، بشریت شاهد روزگاری باشد که با صلح و امنیت و دوستی در کنار یکدیگر زندگی کند و بتواند مسیر رشد و اعتلای مادی و معنوی خویش را دنبال نماید.

سرکنسول جمهوری عراق در فرانکفورت محمد مصطفی جمعه المنتفکی نیز ضمن تشکر از حجت الاسلام و المسلمین خلیل زاده و هیئت همراه، حضور وی را نشانه دوستی میان ملل اسلامی دانست. او تأکید کرد که پیروزی قوای نظامی و مردمی عراق بر تروریسم داعش، در حقیقت نمونه ای از پیروزی انسانیت بر علیه افراط گری است .

رئیس فدراسیون شیعیان آلمان در پایان این نشست، ضمن نگارش یادداشت تبریک، دفتر یادبود آزادی شهر موصل در کنسولگری عراق را امضاء کرد.

گفتنی است که حجت الاسلام و المسلمین شیخ حیدر الساعدی مسئول بخش عرب زبانان مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت و حسن صادقی قاری ممتاز بین المللی قرآن کریم و مسئول امور اجتماعی مرکز نیز رئیس مرکز فرهنگ اسلامی فرانکفورت را در این دیدار همراهی کردند .

156005c5baf40ff51a327f1c34f2975b_564

f3ccdd27d2000e3f9255a7e3e2c48800_163

 



دیدگاهها بسته شده است.