واکنش مجمع جهانی اهل بیت(ع) به طرح شوم رژیم صهیونیستی برای تسلط بر مسجد الاقصی/ فراخوان اعلان بسیج عمومی

در پی افزایش اقدامات سرکوبگرانه رژیم صهیونیستی و جلوگیری از ورود مسلمانان به مسجد الاقصی مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این طرح شوم خواستار تداوم مبارزه همه جانبه علیه این رژیم کودک‌کُش شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: رژیم نژادپرست و کودک‌کُش صهیونیستی به بهانه بنا نهادن هیکل سلیمان به جای مسجد الاقصی و با تحریک راستگرایان افراطی صهیونیستی و انجام اقدامات خرابکارانه تلاش دارد تا آثار و نهادهای اسلامی این شهر مقدس و تاریخی را محو نماید.

متن کامل بیانیه مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) به شرح زیر است:

download (2)

مجمع جهانی اهل بیت(ع) ضمن هشدار به جهانیان به ویژه به کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان نسبت به طرح‌ها و توطئه‌های شوم دشمن صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی، خواستار تداوم مبارزه همه جانبه علیه رژیم صهیونیستی تا آزادی همه سرزمین فلسطین شد.

بسم الله الرحمن الرحیم

وَلَا تَکُونُوا کَالَّذِینَ نَسُوا اللَّهَ فَأَنْسَاهُمْ أَنْفُسَهُمْ ۚ أُولئِکَ هُمُ الْفَاسِقُونَ الحشر ۱۹

جنگ سرنوشت‌ساز بر سر تسلط کامل مسجد الاقصی قبة الصخرة و کل فلسطین خشم میلیون‌ها انسان آزاده و مسلمان غیور و فلسطینی های مظلوم را برانگیخت.

نظامیان صهیونیست در روزهای اخیر بر اقدامات و سیاست‌های سرکوبگرایانه خود افزوده و به بهانه پایان دادن به اعتراضات مردمی، ضمن شهید و زخمی کردن تظاهرکنندگان اقدام به الکترونیکی کردن درب‌های مسجد الاقصی نموده و از برپایی نمازهای جمعه و انجام فرائض دینی مسلمانان به شدت جلوگیری کرده است.

این رژیم نژادپرست و کودک‌کُش صهیونیستی به بهانه بنا نهادن هیکل سلیمان به جای مسجدالاقصی و با تحریک راستگرایان افراطی صهیونیستی و انجام اقدامات خرابکارانه تلاش دارد تا آثار و نهادهای اسلامی این شهر مقدس و تاریخی را محو نماید.

این اقدامات وحشیانه در عرصه بین‌ المللی از حمایت لابی‌های افراطی صهیونیست در دولت ترامپ و کنگره آمریکا برخوردار است و از این رو دست صهیونیست‌‌ها را برای حرمت شکنی و سرکوب مردم فلسطین و امحای مسجد الاقصی باز گذاشته و حتی در اقدام تشویقی دیگر از اعلام آمادگی خود برای انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس خبر داده است.

در عرصه منطقه‌ای متأسفانه برخی از کشورهای اسلامی و عربی و در رأس آن کشورهای عربی حوزه خلیج فارس در اوج تشدید اقدامات توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در فلسطین اقدام به عادی سازی روابط با این رژیم نامشروع و غاصب و سرکوب‌گر کردند و بدینوسیله برای نظامیان غاصب صهیونیستی چراغ سبز نشان داده تا به اقدامات سرکوب گرایانه خود و تداوم اشغالگری ادامه دهد.

۱- ‌مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام) ضمن هشدار به جهانیان به ویژه به کشورهای اسلامی و مسلمانان جهان نسبت به طرح‌ها و توطئه‌های شوم دشمن صهیونیستی علیه مسجد مبارک الاقصی، خواستار تداوم مبارزه همه جانبه علیه رژیم صهیونیستی تا آزادی همه سرزمین فلسطین می‌باشد و اعلام می‌کنیم که مسجدالاقصی خط قرمز مسلمانان و آزادگان جهان است و هرگونه دست درازی به آن به معنی هتک حرمت به مقدسات اسلامی است که تحت هیچ شرایطی نمی توان در برابر آن سکوت کرد و به فرموده امام خمینی(ره)‌ مذاکره راه حل فلسطین نیست بلکه جهاد و مبارزه و مقاومت راه حل فلسطین است.

۲- ما خواستار توقف تجاوزات و جنایات دولت نژادپرست و غاصب رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و سیادت مجدد اداره اوقاف اسلامی بر این مسجد هستیم.

۳- اقدامات رژیم صهیونیستی در بازداشت و سرکوب نمازگزاران و نگهبانان مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرده و نسبت به عواقب و پیامدهای این تجاوزات دشمن هشدار می دهیم و بی تردید این تجاوزات بی پاسخ نمی ماند.

۴- عموم ملت مسلمان و مردم فلسطین را به آمادگی و اعلان بسیج عمومی برای دفاع از مسجد الاقصی و حمایت همه جانبه از انتفاضه مردم مسلمان فلسطین فرا می خوانیم و باید در سراسر فلسطین و کشورهای جهان تظاهرات مردمی در محکومیت تجاوزات دشمن صهیونیستی برگزار شود و بار دیگر با مسجد الاقصی به منظور جانفشانی در راه آن بیعت شود و همانگونه که مقام معظم رهبری(مدظله العالی) فرمودند کرانه باختری باید مسلح شود و آزادی فلسطین از بحر تا نهر از راه مبارزه و مقاومت همه جانبه تحقق یابد.

۵- از علمای اعلام و مبلغین و فرهیختگان و حقوق دانان دعوت می‌کنیم به یاری مسجدالاقصی شتافته و از آن غافل نشوند زیرا حمایت و صیانت از مسجدالاقصی و دیگر مقدسات اسلامی در رأس اولویت‌ها و واجبات قرار دارد.

۶- امت اسلامی و عربی باید به مسئولیت‌های انسانی، اسلامی خود عمل کند و دولت‌های خود را برای توقف عادی سازی روابط با دشمن صهیونیستی و تحریم و محاصره این رژیم و قطع هر گونه رابطه با آن به اعتبار اینکه امری حرام است، تحت فشار قرار دهند.

وَمَا النَّصْرُ إِلَّا مِنْ عِنْدِ اللَّهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ حَکِیمٌ

مجمع جهانی اهل بیت(علیهم السلام)
۳ مرداد ۱۳۹۶ مصادف با اول ذی العقده۱۴۳۸



دیدگاهها بسته شده است.