وزیر کشور آلمان از گسترش اسلام‌هراسی در این کشور خبر داد

چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۷ میلادی، دوران بسیار سختی برای مسلمانان این کشور بوده است.

بر اساس اعلام وزیر کشور آلمان، در این مدت، اقدامات جنایت آمیز علیه مسلمانان و مساجد آلمان، نسبت به چهارماهه نخست سال جاری و نیز سال ۲۰۱۶، رشد نگران کننده ای داشته است.

3fb5ed13afe8714a7e5d13ee506003dd_237

بر اساس اعلام وزیر کشور آلمان، اقدامات جنایت آمیز علیه مسلمانان و مساجد در این کشور و در چهار ماهه دوم سال جاری میلادی، رشد چشمگیری نسبت به گذشته داشته است که سخنان سیاستمداران آلمانی در ایجاد این فضا، تاثیر زیادی داشته است.

پلیس آلمان تنها در چهار ماهه دوم سال ۲۰۱۷، ۱۹۲ مورد حمله به مسلمانان، تهدید، توهین و نیز تخریب مساجد را ثبت کرده است.

با شروع سیل مهاجرت مسلمانان سوری و عراقی به کشور های غربی و در راس آنها آلمان، مخالفت ورود مسلمانان در میان سیاتمداران این کشور و حزب راست افراطی آلمان،‌ آغاز شد.

حزب چپ آلمان روز جمعه، نسبت به اقدامات خشونت بار حزب راست افراطی این کشور علیه مسلمانان هشدار داد و تاکید کرد که ایشان، از هیچ خشونتی علیه مسلمانان فروگذار نمی کنند.

در طول سه سال گذشته، بیش از ۸۰۰ هزار شهروندان مسلمانان عراقی و سوری به آلمان مهاجرت کرده اند که این امر مخالفت های شدیدی را از سوی نژادپرستان و نیز برخی احزاب سیاسی این کشور به دنبال داشته است.

«الکساندر گولاند» یکی از مخالفان سرسخت ورود نپاهجویان مسلمان به آلمان، در اظهارات اخیر خود تاکید کرده است که اسلام به عنوان یک فرهنگ و دین، هیچ جایگاهی در آلمان ندارد.

شایان ذکر است کشور ۸۱ میلیونی آلمان، بیش از ۴ چهار میلیون و هفتصد هزار مسلمان دارد و اسلام دومین دین بزرگ این کشور محسوب می شود. بیش از سه میلیون از مسلمانان آلمان را ترک های ترکیه تشکیل می دهند که در دهه ۱۹۶۰ میلادی به این کشور مهاجرت کرده‌اند.



دیدگاهها بسته شده است.