مردم کشمیر از وعده‌های پوچ دولت هند خسته شده‌اند

در سالروز شهادت نهمین اختر تابناک آسمان امامت امام جواد(ع) در سراسر کشمیر مراسم ھای عزاداری برگزار شد. مردم کشمیر با برپایی مجالس عزاء نسبت به ساحت آن امام همام ابراز احترام کردند و این مصیبت جانگداز را به محضر امام زمان(عج) تسلیت گفتند.

مهم ترین این مراسم ها در منطقه شیعه نشین “رکه ارته بمنه سرینگار” برگزارشد. این مراسم از ساعت نه صبح تا غروب روز سه شنبه 30 مردادماه با مرِثیه خوانی چندین تن از مرثیه خوانان معروف ادامه داشت.

e48bbcd67b434958e5ff3c53008e9770_751

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سخنرانی نخست وزیر هند در روز جمهوری این کشور و تاکید بر حل مسالمت آمیز بحران کشمیر گفت: مردم کشمیر از وعده های پوچ و توخالی خسته شده اند و دیگر فریب وعده های دروغین را نمی خورند. اگر نخست وزیر هند راست می گوید پس چرا ارتش هند در کشمیر مردم بیگناه و بی دفاع را قتل عام می کند ؟

پس از پایان یافتن مراسم مرثیه خوانی حجت الاسلام و المسلمین سید حسن الموسوی الصفوی رئیس انجمن شرعی شیعیان و عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) سخنرانی کرد.

وی در آغاز سخنانش این مصیبت بزرگ را به امام زمان(عج)؛ عموم شیعیان جهان و مراجع عظام تقلید به ویژه مقام معظم رهبری تسلیت گفت و از حضار به خاطر حضور گسترده در این مراسم تشکر کرد.

رئیس انجمن شیعیان کشمیر درادامه به ویژگی های منحصر به فرد دوران امام جواد(ع) اشاره و تاکید کرد: این امام معصوم اولین امامی بود که در کودکی به امامت رسید. سن امام جواد(ع) در زمان تصدی منصب امامت حدود هشت سال بود. به همین دلیل شیعیان و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) با یک پدیده ی جدید مواجهه شدند که پیش از امام جواد(ع) سابقه نداشت.

وی افزود: امام جواد(ع) با وجود صغر سن همه دانشمندان عصر خویش را از نظر علمی خلع سلاح کرد وهمه در مقابل علم و پرهیزکاری امام جواد(ع) سر تسلیم خم کردند. سراسر زندگانی این امام در دفاع از کیان اسلام و مکتب اهل بیت(ع) سپری شد. محبوبیت امام جواد(ع) در میان توده مردم به حدی بود که مامون و معتصم این امام معصوم را همواره تحت مراقبت ویژه قرار می دادند و سعی می کردند امام را از مردم دور نگه دارند و سرانجام امام جواد(ع) را در سن بیست وپنج سالگی به شهادت رساندند.

عضو مجمع عمومی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به سخنرانی نخست وزیر هند در روز جمهوری این کشور و تاکید بر حل مسالمت آمیز بحران کشمیر گفت: نخست وزیر هند باید این حرف را با عمل ورفتار خویش اثبات کند و حرف ها و وعده های توخالی هیچ ارزشی ندارند. مردم کشمیر از وعده های پوچ و توخالی خسته شده اند و دیگر فریب وعده های دروغین را نمی خورند. اگر نخست وزیر هند راست می گوید پس چرا ارتش هند در کشمیر مردم بیگناه و بی دفاع را قتل عام می کند ؟

خاطرنشان می شود نخست وزیر هند در مراسم سالروز روز جمهوری این کشور گفت که بحران کشمیر نه با گلوله حل می شود و نه با فحش وفحاشی؛ بلکه این مسئله باید با گفتگوی دوستانه به طور مسالمت آمیز حل شود .

روحانی برجسته کشمیر در پایان سخنرانی خود برای تعجیل در فرج امام زمان(عج) و سلامتی مقام معظم رهبری و سایر مراجع عظام تقلید و نیز سربلندی ملت های آزاده ی جهان به ویژه ملت غیور ایران دعا کرد.



دیدگاهها بسته شده است.