مسؤلیتی شیعیان در قبال واقعه غدیر خم

امروز شنبه 2017 -9-9   به مناسبت عید غیدیر خم جشن با شکوه در هزاره تاون، بروری برگزار شد.

در این محفل با شکوه که از طرف یکی از سادات هزاره تاون برگزار شد بود، جمع کثیری از مؤمنین (جوانان و نوجوانان) هزاره تاون شرکت کرداند.

این برنامه با قرائت از کلام الله مجید توسط یکی از قاریان محترم هزاره تاون آغاز و با منقبت خوانی و مولود خوانی منقبت خوانان و مداحان اهلبیت علیهم السلام ادامه و با ایراد سخنرانی چندین تن از ائمه جماعات، پیرامون عیدغدیر پایان یافت.

 حجت الاسلام و المسلمین الحاج استاد اسدی( امام جمعه شهر کویته و پرنسپل جامعه امام صادق علیه السلام) در دقایق پایانی برنامه دررابطه با “مسؤلیت شیعیان در قبال غدیر خم”  ایراد سخن نمودند.

استاد اسدی با درنظرداشت آیه مبارکۀ ( الْيَوْمَ أَكْمَلْتُ لَكُمْ دِينَكُمْ وَ أَتْمَمْتُ عَلَيْكُمْ نِعْمَتِي) آغاز سخن کردند که:

در سال دهم هجرت، رسول خدا صلی‌الله‌علیه‌و‌آله با جمع کثیری از مسلمانان ازمکه ومدینه وسایر جاها عازم حجة الوداع گردید و به هنگام بازگشت از مکه، در استراحت گاه جُحفه و در غدیر خم، به امر خدا مردمان را گرد آورد و در آن جمعیت علی علیه‌السلام را جانشین خود اعلام ودر همانجا لقب امیرالمؤمنین را به وی دادند و فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست»  البته جانشینی علی علیه‌السلام سال‌ها پیش در مکه و در جمع خاندان هاشم انجام گرفته بود ولی در غدیر به اطلاع عموم رسانیده شد.

امام جمعه شهرکوئته افزود:

داستان غدیر خم، داستان همه‌ اسلام است. بعضی گفته‌اند، غدیر خم جزء اخیر از علت تامه‌ سعادت است. بنده می‌گویم با بررسی آیات و روایات پیرامون ولایت باید بگوییم غدیر خم علت تامه‌‌ سعادت است. مکتب غدیر خم همه‌ خیرات را داراست. توحید، نبوت، امامت و دروس تقوا و معارف الهیّه در مکتب غدیر خم تدریس می‌شود. «إن ذکر الخیر کنتم اوله» و وظیفه‌ ما در برابر این نعمت بزرگ، بسیار سنگین است، به خصوص مبلغین و حوزویان که متنعم سرِ سفره غدیر خم هستند.

این حرکت، یک حرکت معنوی، اسلامی و انسانی است و نباید بوی برتری‌جویی نفسانی داشته باشد و به سمت اختلاف‌افکنی پیش برود. دوستان أمیرالمؤمنین علیه السلام از اهل سنت هم ممکن است بیایند یا از اهل کتاب، آنان که مثل جرج جرداق، دنبال صوت العدالة هستند ممکن است بیایند. باید ما مؤدّبانه پذیرای آنها باشیم. شعارها باید، شعار منتخب از خطبه‌ غدیر باشد. وقتی حرکت در اخبار جهانی منعکس می‌شود، شعارها چه گفتار و چه نوشتار، پیام ولایت و مودّت داشته باشد.

توصیه‌ بنده به همه‌ شما حضاران  این است، اگر قدرشناس غدیر بودیم، عزّت از آنِ ما می‌شود و اگر قدرناشناس شدیم «إنّ عذابی لشدید» عاقبت کار ماست. همه بدانند معیشت و زندگی همراه با بدبختی، منتظر کسانی است که با مکتب أمیرالمؤمنین علیه السلام قهر می‌کنند و در برابر این مکتب بزرگ، مکتب‌ تراشی می‌کنند.

استاد اسدی در اخیر سخنرانی خود اشاره به اینکه در بعضی کشورهای اسلامی فساد و تبهای به اوج خود رسیده اشاره کرد و گفت: علت این همه فساد دردسگاه حکومتی عدم پیروی از مکتب علی علیه السلام و دنبال نکردن سیر وسلوک آن بزرگوار است و علت اش این است که از مسأله غدیر بیخبر است. مجلس را با دعا برای پیروزی تمام مظلومین اخصاَ مسلمین ستمدیده میانمار، ظهور اخرین زخیره نور خدا در زمین  ، قرار دادن همه حضّاران در مجلس از شیعیان واقعی علی علیه السلام واولاداش خاتمه داد.

DSC_0032

DSC_0004 DSC_0006 DSC_0027DSC_0009

DSC_0021

DSC_0016 DSC_0018  DSC_0022 DSC_0024   DSC_0034 DSC_0010

                                                                       ((((((((((گزارش: رحمت الله ماندگار))))))))))))))))

 



دیدگاهها بسته شده است.