امام جمعه کویته، دخالت بی جاو بی شرمانه ی آمریکا در مسائل داخلی دیگر کشورها را شدیدا محکوم کرد .

امام جمعه کویته، دخالت بی جاوبی شرمانه ی آمریکا در مسائل داخلی دیگر کشورها را شدیدا محکوم کرد .

این جمعه، شاهد برگزاری نماز جمعه ی باشکوه در امام بارگاه کلان معروف به ( امام بارگاه هزاره کلان)  به امامت علامه حجة الاسلام و المسلمین استاد محمد جمعه اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق (ع)  و امام جمعه شهر کوئته بود.

DSC_0684

امام جمعه کویته، دخالت بی جاوبی شرمانه ی آمریکا در مسائل داخلی دیگر کشورها را شدیدا محکوم کرد .

ایشان در سخنان ارزشمند خود در اجتماع گسترده آحاد مردم به مسائل عبادی ومسائل جهان اسلام پرداختند. باتوجه به اهمیت سخنان معظم له، موضوعات وسخنان مهم آن تقدیم خوانندگان می شود.

خطیب محترم نماز جمعه شهر کویته بلوچستان، در خطبه اول  نماز  خود دراین جمعه در ضمن سفارش نماز گزاران وخود به تقوای الهی و پرهیز نمودن از معاصی، روایت از رئیس مذهب امام جعفر الصادق(ع) به این عبارت قرأت فرمود” يَعيشُ الناسُ بِاِحسانِهِم اَكْثَرَ مِمّا يَعيشونَ بِأعمالِهم وَ يموتونَ بِذُنوبِهم اَكثَرَ مِمّا يَموتونَ بِآجالِهِم”.

استاد معظم له انیچنین ادامه داد:

امروزه ثابت شده است كه منشاء بخش قابل توجهى از بيماری ‏هاى جسمى، عوامل روحى و معنوى هستند و يكى از مهم‏ترين این عوامل فشارهاى شديدى است كه از ناحيه وجدان (به سبب انجام گناه) بر روح آدمى وارد می شود. انسان گناهكار در دادگاه وجدان خود محاکمه شده و با مجازات ‏هاى دردناك معنوى مواجه می گردد و عكس‏ العمل آن در جسم و جان و حتى مرگ و ميرها آشكار می ‏گردد. به عكس این قضیه، افراد نيكوكار از درونِ وجدان خود تشويق می ‏شوند و همين تشويق معنوى نيرو و نشاط تازه ‏اى به آن ها می بخشد، در حالی که به طول عمر آن ها نیز افزوده می شود

برای این است که امام صادق(ع) فرمود:مردم با احسان و نيکوکاريشان بيش از عمر طبيعي خود زندگي مي‌کنند ومردم با معصيت و گناهانشان بيش از کساني که با مرگ طبيعي خود مي‌ميرند از دنيا خواهند رفت. (بحار، ج ٥، ص ١٤٠)

 و چه بساء گناهانی که سبب قطع رحمت و نعمات خدواند می شود چنانچه علی (ع) در دعای پرفیض کمیل اشاره فرموده است: خدایا بخشش آن گناهانی را که سبب قطع نعماتت می شود…..)

و بعضی از آن اعمال که سبب کوتاهی عمر انسان می شود عبارتند از: -قطع رحم: –    دروغ   -زنا ، عاق والدین شدن

خطیب جمعه شهر کوئته افزود:

خیلی کسانی هستند که که اعمال نیک شان از قبیل نوازش و همدردی با یتیمان و کمک و دستگیری فقیران، صدقه دادن وبا الخص احترام به والدین ؛ سبب طولانی عمر شان می شود.

خطیب جمعه در خطبه ای دومش، حدیثی ازعلی علیه السلام بدین مضمون قرأئت کرد “قال امیر المومنین علی علیه السلام:

طوبی لمن اخلص لله العباده و الدعاء ،ولم یشغل قلبه بما تری عیناه ، ولم ینس ذکر الله بما تسمع اذناه ،ولم یحزن صدره بما اعطی غیره    “

.الکافی للکلینی ج 2 ص 16

امیر المومنین علی (ع) پیوسته می گفت: خوشا به حال کسی که عبادت و دعایش را برای خدا خالص کند و دلش را به آن چه می بیند مشغول ندارد و به خاطر آن چه گوشش می شنود خدا را فراموش نکند و برای آن چه به دیگران داده اند اندوهگین نباشید.

وی انیچنین ادامه داد.

ما بیش از یک معبود نداریم و باید همه کارهای ما خالصانه برای رضای او باشد. چرا اینهمه دعا میکنند و مستجاب نمی شوند؛ برای اینست که اگر جسما در مسجد نماز اداء میکنیم ولی قلباً در بازار مشغول سودا و فروخت هستیم.

اگر جسماً بر سجاده قائم شده ولی روح ما، هوش ما با مشتری  است یا در فکری دیگری هستیم. آیا این توجه ندادن به خدا نیست؟

 آیا این تمسخر کردن و به مسخره گرفتن نماز و عبادت نیست؟

آیا این نشانه جاهل بودن ما از درک اصل عبادت نیست؟

پس چطور توقع مستجاب شدن دعای های خودرا از خداوند داشته باشیم؟

استاد اینجا اشاره به حدیث از ام ائمه، فاطمه زهراء (س) کرد که مضمون اش این می باشد/

نماز که خالصانه برای رضای خداوند انجام شود به آسمانها صعود کرده و بصورت هر حاجت  مشروعه اجابت شده و به طرف شما برخواهد کشت.

20171027_131642

#خطبه_سیاسی

امام جمعه کویته علامه محمد جمعه اسدی در خطبه دوم اش بعد از حمد و ستایش خداوند به مشکلات جهان اسلام پرداخته ودخالت بیجا وبی شرمانه ی امریکایی ها درمسائل داخلی دیگر کشورها مخصوصا دخالت درامور داخلی پاکستان و ایران را شدیدا محکوم کردند.

ایشان رویکرد آمریکا را نسبت به مسائل مختلف ازجمله حقوق بشر آزادی و آزادی بیان وتعیین حق سرنوشت را برای مردم دنیا منافع محور ومنافقانه توصیف نموده وافزودند : آمریکابه جنایاتی که هم پیمانانش دریمن و سوریه ولبنان وفلسطین مرتکب میشوند چشمانش را بسته بلکه انواع واقسام سلاحهای کشتار جمعی را به آنها میفروشند.

واین روزها برسر مردم بی گناه یمن آتش ومرگ میبارد وروزانه کودکان وغیرنظامیان به شهادت میرسند درحالیکه هیچ صدای اعتراضی از آمریکا به گوش نمی رسد بلکه شاهد تشویق رژیم های کودک کش عربستان ومتحدان شان ازسوی آمریکا هستیم ونیز هزاران انسان بی گناه در زندانهای اسرائیل غاصب دربند هستند وهرروز به تعدادشان اضافه میشود ، حقوق بشر آمریکایی کجاست ؟

وقتی نظام شیطانی آمریکا جنبش مردمی تسخیر وال استریت را وحشیانه سرکوب کرد چرا درسازمان ملل مطرح نشد ؟

وقتی رییس جمهور روانی آمریکا حاضرنشد به خانواده های قربانی زلزله زدگان کرمانشاه ایران پیام تسلیت بدهد ، امروز چه شده که اعتراض های خیابانی عده ی اوباش وفتنه طلب را به شورای امنیت میبرد؟

حضرت استاد در اخیر فرمودند:  سیاست منافقانه ومداخله جویانه ی آمریکا درامور دیگر کشورها حتی کشور عزیزما (جمهوری اسلامی پاکستان) به اثبات میرسد وما آنرا شدیدا محکوم میکنیم .

ومن الله توفیق

گزارش: رحمت الله ماندگار



دیدگاهها بسته شده است.