سید عسکرشاه حیدری: قرآنکریم باهرگونه امتیاز طلبی مخالف است

FB_IMG_1521216292713

حجه الاسلام سید عسکرشاه حیدری

نامه ی از حجه الاسلام استاد سیدعسکرشاه حیدری خطاب به جامعه هزاره و سادات .

بسمه تعالی

یا أیُّهَا النّاسُ إِنَّا خَلَقناکُم مَن ذَکَرٍ وَ أُنثَی وَ جَعَلنَاکُم شُعُوباً وقَبَائِلَ لِتَعارَفُوا إِنَّ أَکرَمَکُم عِندَاللّهِ أَتقَاکُم إِنَّ اللهَ عَلیم خَبیر(سوره حجرات،آیه 13)

عزیزان جامعه ی سادات هزاره ؛ السلام علیکم و الرحمة الله و بركاته
.
قرآن کریم با هر گونه امتیاز طلبی مخالف است ، رسالت مهم رسول اکرم صلواة الله علیه واله و سلم، مبارزه و محو این مسائل از زمانه ی خودش بود ، اگر سیادت یک امتیاز معنوی و اصل برای خداوند می بود ، به آن در کتاب خودش تصریح نموده و نهادینه می کرد.
متاسفانه عده ای از هر دو جناح ؛ با دامن زدن به جدایی سادات از قوم هزاره ؛ انگیزه ی اقتصادی دارند ، عده ای دنبال امتیاز گیری اجتماعی و سیاسی هستند و برخی پی گیر تسویه حساب های حزبی خودشان در گذشته اند.
در حالیکه فراموش کرده اند ما با مریدان هزاره مان حساب قوم و خویشی ، فرهنگی ، اجتماعی و مذهبی داریم .ما همه محبان و فرزندان فاطمه ی زهرا سلام الله هستیم .در شر و خیرمان ، در عزاداری ها ، شادی و غم های مان در تمام مناسبت ها در کنار هم بودیم و هستیم .
اگر کرامت انسانی و احترام به شخصیت و حقوق افراد ، در هیچ قومی ملاحظه نشود ، دامن زدن ها به امتیازهای مقام ، طبقه بندی ، اجتماعی ، رنگ و خون کاری نتواند.
جدایی سادات را از قوم شریف هزاره به صلاح نمی دانم .
وضعیت کنونی امروزی ما  ایجاب همدلی ،اعتماد ، اتفاق بیشتر، نگهداری حرمت و در آخر به جای رودرو قرار گرفتن در کنار هم بودنمان را می رساند .
در زمانه ی فعلی وقت و انرژی تان را صرف مسائل مهم و حیاتی ؛ بالا بردن سطح و جایگاه علمی و تحقیقی تان در جهان کنید ، به دنبال دست های پنهان که هدف شان جدایی و نفاق میان شیعیان است ، نباشید .
خداوند یک روز سید را بدون هزاره و هزاره را بدون سید نگرداند.
سالی سرشار از آرامش ، دگر پذیری و شکیبایی در شنیدن سخنان هم را در کنار خیر و برکت برای تمام مردم عزیز افغانستان از خداوند رحمان خواستارم .

والسلام علیکم و الرحمة الله و برکاته
سید عسکرشاه حیدری

27جمادي الثاني 1439



دیدگاهها بسته شده است.