( طیب وطاهر باشید (از هرنگاه) تا زندگی آرام و دور ازدغدغه و نیرنگ داشته باشید!)// نماز جمعه

( طیب وطاهر باشید (از هرنگاه) تا زندگی آرام و دور ازدغدغه و نیرنگ داشته باشید!)

31408423_2129228197353021_2686830355243073536_n

برگزاری نماز جمعه این هفته!

امروز جمعه به تاریخ 27-4-2018 نماز جمعه با شرکت پرشکوه مؤمین کوئته بہ امامت حجة الاسلام و المسلمین حاج آقای اسدی امام جمعه کوئته و پرنسپل جامعه امام صادق(ع) در امام بارگاه کلان (هزاره کلان امام بارگاه) برگزار شد.
خطیب جمعه کوئته در خطبه اول خود با استناد به حدیث از مولا الموحدین علی ابن ابی طالب علیه السلام (طوبي لِمَن ذَلَّ في نَفسِه وَ طابَ كَسبُه) گفت اسلام انسان را در کسب روزی و به دست آوردن متاع زندگی آزاد گذارده، امّا هرگز اجازه نداده که او در این راه مسیری را پیش گیرد که اخلاق را فاسد گرداند و او را در معرض سقوط قرار دهد و یا موجب فساد در جامعه شود. بدین جهت، نه تنها مشروبات الکلی، مواد مخدّر و همه منکرات و فواحش را حرام شمرده، بلکه تولید، واسطه شدن، خرید و فروش و استعمال و … آن را نیز تحریم کرده است.

سپس استاد گرامی توضیح چند اثار شوم حرام خواری را بیان کرد و فرمود:
هر مالی که انسان از راه نامشروع و حرام کسب کند، علاوه بر اینکه معصیت پروردگار را نموده و دارای عقوبت های اخروی است، در دنیا نیز موجب گرفتاری های جبران ناپذیر خواهد شد.
1۔ بی برکتی اموال
حرام خواری برکت را از مال می برد. امام صادق(ع) فرمود: «کسی که مالی را از راه غیر مشروع به دست آورد، ساختمان و آب و گل بر او مسلط می شود (تا مال او را تلف کند)» ؛ یعنی مال و عمر خود را در آب و گلی مصرف می کند که نه برای دنیا نفعی دارد و نه برای آخرتش. گویا این قطعه از زمین مأمور بوده تا مال او را ببلعد.
2۔ عدم استجابت دعا
دعای حرام خوار مستجاب نمی شود. پیامبر اکرم(ص) فرمود: «کسی که لقمه حرامی بخورد، تا چهل روز نمازش قبول نمی شود و تا چهل روز دعایش مستجاب نمی گردد و هر گوشتی که در بدن او از حرام روییده شود، به آتش جهنّم سزاوارتر است.

3. آثار حرام خوری در نسل و ذریه انسان
یکی دیگر از آثار شوم حرام در زندگی این است که نسل حرام خور فاسد می شود، پیغمبر خدا می فرمایند:«کسب الحرام یبین فی الذریه» درآمد نامشروع و حرام آثارش در نسل و ذریه ی انسان آشکار می شود و آن انسان سعادتمند و خوشبخت نخواهد شد.

31351451_2129228664019641_857799153349033984_n
خطبه دوم:
معظم له با اگاهی دادن مصلین به ورود به شهر الله فرمود:
ماه رجب گذشت و در آستانه ماه شعبان قرار داریم خیلی از مناسبت های عظیم مثل (اعیاد شعبانیه) گذشت و 15 شعبان المعظم روز ولادت پرنور آخرین زخیره نور خدا هم نزدیک است!
عبادت در این ماه را نباید فراموش کنیم! مخصوصا! مناجات شعبانیه امام علی(ع) که سرشار ازلطایف و راز و نیازبا مبعود خود است! واقعا جای فخراست که از همچنین رهبرها معنوی پیروی میکنیم!
ماه شعبان و ماه رجب در واقع ورود به شهر الله است (ماه رمضان) یعنی مهمان شدن سر سفره پروردگار عالم. ما باید کوشش کنیم با مهمان خوبی باشیم.
برای اینکه وقتی شما را کسی برای مهمانی دعوت میکند شما سعی براین دارید که بهترین لباس خودرا بپوشید و خودرا به بهترین وجه ممکن آرایش کنید.میدانید که در ماه رمضان همه بندگان خدا مهمان خداست! ایا نباید خودرا از مخمصه های دنیای برای یک ماه هم که شده، خلاص کرده و فاصله گیریم، و به خود بیایم؟! و از خالق خود تشکری برای اینهمه نعمات کنیم؟!!!!
((و اما دنیای اسلام))
متاسفانه، بلاد های اسلامی در دور حاظر بدترین حالت را میگزرانند و ریشه ی این همه بدبختی بر میگردد به اسرائیل و امریکا و مزدور های دست نشانده شان از قبیل آل سعود، که باعث نفاق و کینه توزی بین مذاهب اسلامی در منطقه است.
بعد ایشان ضمن طرح یک سوال از حکومت انتقاد کردو گفت:
سوال ملت این است که چرا امنیت مارا نمی گیرید، در حالیکه مالیات و تمام حقوق شهروندی را پرداخت مینماییم و تحفظ عوام توسط دولت واجب است؟! اگر امنیت را میگیرید (بقول خود شما که میگوید دهشت گردی در این منطقه خاتمه یافته) پس چرا هر روز این مردم وپولیس که خدمت گزار عوام است، قربانی میدهند، چرا مادران را داغ دیده و بچه ها را یتیم میکنند!؟
اگر امنیت را گرفته نمیتوانید پس چرا این اجازه راه به مردم نمیدهید تا از خون خود دفا کنند! تا چه زمان اینهمه قربانی؟!

 



دیدگاهها بسته شده است.