عربستان در پی خرید گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی

images (11)

عربستان در پی خرید گنبد آهنین از رژیم صهیونیستی

روزنامه جروزالم پست در گزارشی به نقل از یک تاجر اروپایی از تلاش عربستان برای خرید برخی سامانه‌های ضد موشکی رژیم صهیونیستی خبر داده است.

 

جامعه _ عربرستان سعودی

یک تاجر اروپایی مقیم ریاض پایتخت عربستان، خبر داده است که سعودی‌ها در حال برررسی خرید سامانه دفاع موشکی «گنبد آهنین» هستند؛ سامانه‌ای که ساخت شرکت «رافائل» و «صنایع هوافضای اسرائیل» است.

به نوشته روزنامه جروزالم پست ، سعودی‌ها همچنین در پی خرید سامانه موشکی مربوط به تانک «APS» هستند تا تانک‌های خود را از آتش نیروهای یمنی محفوظ بدارند.

این روزنامه صهیونیستی که مدعی است خبر خود را از روزنامه باسلر زایتونگ سوئیس دریافت کرده، در ادامه آورده است که کارشناسان نظامی سعودی، فناوری نظامی رژیم صهیونیستی را در ابوظبی پایتخت امارات مشاهده و بررسی کرده‌اند.

طبق این گزارش، همکاری اطلاعاتی عربستان و رژیم صهیونیستی علی رغم اینکه دو طرف روابط دیپلماتیک رسمی ندارند، پیشرفت جهشی داشته و عاملی که آن‌ها را به همکاری گسترده نظامی کشانده، هراس مشترک دو طرف از ایران است.

برخی گزارش‌های خبری حاکی است که این اقدام عربستان با دو هدف دنبال می‌شود؛ ابتدا نزدیکی و همکاری بیشتر با رژیم صهیونیستی و دوم در امان ماندن از موشک‌های ارتش یمن.



دیدگاهها بسته شده است.