سران عرب! بدانید آمریکا به زینت زنانتان هم رحم نمی کند

download

روزنامه “رای الیوم” خطاب به سران عرب نوشت: شما بندگان آمریکا هر چه دارید و ندارید از پول نفت گرفته تا زمین خود را به پای آمریکا ریخته اید، آیا به این ها راضی خواهد شد یا مانند مغول ها به طلا و جواهر زنانتان هم رحم نخواهد کرد؛ بروید تاریخ بخوانید و از حمله مغول عبرت بگیرید.

وزنامه “رای الیوم” روز سه شنبه در مطلبی به قلم «هادی شلوف» نویسنده عرب، به سران کشورهای عربی درباره بردگی آنان در برابر آمریکا واکنش نشان داد.

شلوف در این یادداشت نوشت: حضور آمریکا در منطقه و نحوه رفتار اعراب با این کشور به مصیبتی تبدیل شده است که اجداد ما هم هرگز تصورش را نمی کردند. آن ها فکر نمی کردند روزی آمریکا کشف و به یک امپراطوری تبدیل شود و عرب ها را وادار کند تا از ارزش ها و اصول خود دست بکشند و برای راضی کردن آن دست به هر کاری بزنند. اما واقعیت همین است که می بینیم. بنابراین چاره ای نداریم جز این که یا با زیرکی با آمریکا و نقشه هایش برخورد کنیم یا تسلیم شویم و به اوامرش تن دهیم.

این نویسنده ادامه داد: سران عرب شب و روز به آمریکا سفر و طوری رفتار می کنند که گویی بنده آمریکا هستند.

شلوف افزود: اعراب و آمریکایی ها به خوبی می دانند ارزش ها و اندوخته هایی که ما طی قرون گذشته به دست آورده ایم، صرفا مسائل ظاهری، کم عمق و صوری بوده است و عمیقا به آن ها باور و اعتقاد نداریم به همین سبب به وسیله ای برای تهدید ما از سوی دیگران تبدیل شده اند.

وی دولتمردان عرب ها را مخاطب قرار داد: ای سران عرب یا بهتر بگویم ای بندگان آمریکا! این کشور اموال و دارایی هایتان را که در بانک هایشان ذخیره کرده اید، می خواهند. آمریکا امروز دیگر به پول اندک بشکه های نفت شما قانع نیست، حتی به قیمت ناچیز هم آن را از شما خریداری نمی کند. آمریکا دیگر به فروش سلاح های قدیمی و تاریخ مصرف گذشته اش به شما اکتفا نمی کند؛ بلکه امروز از شما می خواهد داوطلبانه یا به اجبار از نفت و زمین هایتان عقب نشینی کنید.علاوه بر آن، می خواهد هر آنچه در 50 سال گذشته اندوخته اید را دو دوستی تقدیمش کنید و شاید پایش را فراتر از این بگذارد و همانند مغول ها و تاتارها طلا و جواهر زنانتان را نیز بخواهد.

شلوف نوشت: باید پرسید، بعد از این که شما (عرب ها) همه چیزتان ــ از جمله نفت و زمین خود ــ را به آمریکا تقدیم کنید و به آن کشور بروید، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ سوال دیگر آن است، اگر شما (عرب ها) همه چیزتان را هم نثار آمریکا کنید، می توانید رضایتش را جلب کنید؟! بروید و تاریخ بخوانید و از بلایی که مغول و تاتار بر سرتان آوردند، عبرت بگیرید.

وی افزود: غرب به ویژه آمریکا در سال ها اخیر به بهانه های مختلف و در قالب فروش تسلیحات و انواع سرمایه گذاری ها، میلیاردها دلار از ثروت کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه عربستان، امارات و قطر را غارت کرده است. اما حکام عرب بی توجه به مردم خود، موقعیت و ثروت کشورشان، تنها در پی کسب رضایت آمریکا هستند و دست به سینه در برابر اوامر غرب نشسته و مجری برنامه های آن در منطقه هستند.



دیدگاهها بسته شده است.