ناظران اتحادیه اروپا بر انتخابات پاکستان: ارتش در انتخابات هیچ دخالتی نداشت

1397031411440382814320364

ناظران اتحادیه اروپا بر انتخابات پاکستان: ارتش در انتخابات هیچ دخالتی نداشت

به گزارش جیو تی وی، «مایکل گالر» رئیس هیات ناظران اتحادیه اروپا در انتخابات پاکستان اعلام کرد: علی‌رغم حضور نیروهای نظامی در انتخابات برای تامین امنیت، برگزاری و شمارش آرا صرفا به عهده مسئولین مشخص شده بود.

وی تصریح کرد: نحوه برگزاری انتخابات رضایت بخش و خوب بود ولی در شمارش آرا مشکلاتی وجود داشت.

«مایکل گالر» افزود به نظر ما حزب نواز تحت یک برنامه منظم و از پیش مشخص شده به آرامی کنار گذاشته شد که این روند جای سوال دارد.

رئیس ناظران اتحادیه اروپا در انتخابات پاکستان اضافه کرد: ما هیچ نشانه‌ای از دخالت ارتش در انتخابات ندیدیم و تحریک انصاف انتخاب اکثر مردم پاکستان است.

از سوی دیگر «عبدالسلامی ابوبکر» ناظر ویژه اتحادیه کشورهای مشترک المنافع با تائید انتخابات پاکستان گفت: تمام مقدمات به خوبی آماده شده بود و هیچ شکایت خاصی نیز در خصوص امنیت انتخابات موصول نشده است.

عبدالسلامی ابوبکر با اشاره به بازدیدهای خود از حوزه‌های اخذ رای گفت: نیروهای نظامی هیچ دخالتی در انتخابات نداشتند.

قرار است به زودی ناظران اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای مشترک المنافع گزارش تفصیلی خود را در مورد انتخابات پاکستان منتشر کنند.

بسیاری از کارشناسان معتقدند انتخابات پاکستان سالم و شفاف بوده است ولی با این حال برخی احزاب بزرگ که در انتخابات شکست خورده‌اند مدعی تقلب در انتخابات هستند.

«عمران خان» رهبر حزب پیروز در انتخابات اعلام کرده است: هر کس شکایتی دارد می‌تواند آن را ثبت کند و صندوق رای  حوزه‌های مورد نظر بازشماری خواهند شد.



دیدگاهها بسته شده است.