برگزاری مراسم عزاداری در شب اول و دوم محرم

برگزاری مراسم عزاداری در شب اول و دوم محرم
مراسم عزادری اول و دوم محرم الحرام در مسجد حوزه علمیه جامعه امام صادق علیه السلام با شرکت اساتید، طلاب و تعداد از مؤمنین برگزار شد.
در شب اول محرم الحرام حجة السلام و المسلمین حاج اقای اسدی امام جمعه کویته و مدیر مسؤل حوزه علمیه تیمناً و تبارکاً با سخنرانی گهربار ورازشمند شان این برنامه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) را آغازکرد و در پیرامون نحوه برگزاری و تجلیل هرچه با معنوی تر لب به سخن گوشود.

WhatsApp Image 2018-09-13 at 11.50.06 AM
ودر شب دوم مجلس عزاء، سخنرانان: حجة السلام و المسلمین دکتر مصطفی خرمی از اساتید و اقای دانشور از طلاب گرامی، عمدتاً به تحریف های عاشورا پرداختند. این سخنوران اظهار داشتند که عزا داری عاری از معرفت ماهیت و اهداف قیام امام حسین (ع) به مثابه ضربه زدن و یا بودن مصادق حدیث ی که از امام همام حضرت امام جعفر صادق (ع) است که فرمود شیعیان ما باید برای ما زینت باشند نه برعکس که باعث ننگ ما شوند.

 Capture ghjh
این ره یابان عاشورا برداشتشان را از قیام امام حسین(ع) دو شاخه کردند: 1. جنبه آموزشی و 2.جنبه احساس و یا همان عزاداری عامیانه مردم.
اینان افزودند که متاسفانه برداشت جنبه احساسی مسلمانان از قیام خونین حضرت امام حسین(ع) بر برداشت آموزشی شان غالبا چیره شده است. و مردم باید سعی بکنند تا حقیقت و اهداف مقدس امام حسین (ع) درک کنند و در زندگی روز مره خودشان پیاده کنند. تا باشد که زندگی ی داشته باشیم به عنوان یک مسلمان، که امام حسین (ع) برایش شهید شد.

((رحمت الله ماندگار)) محرم الحرام 1440



دیدگاهها بسته شده است.