شب سوم عزاداری// تصاویر

41774615_2244857432456763_8869419036052553728_n

عزاداری شب سوم محرم الحرام

شب سوم محرم الحرام که مصادف بود با شب جمعه، مؤمنین بیشتری حضور به هم رسانده بودند و ار سخنان گهر بار و پر مغز استادان محترم استفادها بردند.
سخنرانان هر یک بنوبه خود ایراد سخن کردند. حجة الاسلام والمسلمین استاد دکتور مصطفی خرمی امشب به دو موضوع پرداختند که یکی اش جنبه اخلاقی داشتند و دیگری اش جنبه تاریخی. ایشان نیاز عالم بشریت به قیام همچون حادثه روز عاشورا را بیان داشتند.
و سخنرانی دومی، حجة الاسلام والمسلمین حاج آقای اسدی امام جمعه کویته و مدیر مسؤل جامعه امام صادق (ع) بودند.که با قرائت حدیث ی از امام حسین (ع) که فرمود:
(إني لم أخرج أشراً ولا بطراً ولا ظالماً ولا مفسداً انما خرجت لطلب الاصلاح في امة جدي) اشاره به اهداف حضرت از حرکت به سوی کوفه از مدینه نمود!

DSC_0128
ایشان افزود: یزیدیان خواستند در آن زمان خفقان یک چهره بسی وارونه از حضرت ابا عبدالله(ع) به مردم نشان بدهند، طوری که قیام حضرت را یک شورش علیه حاکم اسلامی و خود امام حسین(ع) را یک خارجی قلام داد کردند .
ولی غافل از اینکه حضرت از همه چه آگاه است و هر فرصت که نصیبش می شود؛ اهداف عالیه ی خودرا ابلاغ میکند و در وصیت خود به برادرش محمد حنفیه می فرماید:يعني من يك مرد جاه طلب، مقام طلب، اخلالگر، مفسد و ظالم نيستم قيام من قيام اصلاح طلبي است قيام و خروج كردم براي اينكه مي خواهم امت جد خودم را اصلاح كنم من مي خواهم امر به معروف و نهي از منكر كنم و به سيره جدم رسول خدا و پدرم علي بن ابيطالب رفتار كنم.
اصلاح امت مسلمه یکی از اهداف عالیه حضرت میباشند. مسلمانهایکه سنت نبوی را دیگر کم کم به فراموشی می سپردند و خلافت را نزادی بلکه خانوادگی و از این هم جلوه تر رفتند و آن اینکه نسل به نسل منتقل می کردند. واگر حادثه کربلاء نمیبود، دیگر خبری از اسلام که پیمبر(ص) آورده بود، نبود.

DSC_0117

((رحمت الله ماندگار)) محرم الحرام 1440



دیدگاهها بسته شده است.