دادگاه عالی پاکستان به «پرویز مشرف» تضمین عدم دستگیری داد

17322058_303

به نقل از اکسپرس نیوز، «ثاقب نثار» رئیس دادگاه عالی پاکستان که در تلاش است تا «پرویز مشرف» رئیس جمهور پیشین پاکستان را به کشور بازگرداند گفت: هیچ کس تا زمان پایان دادگاه حق ندارد مشرف را دستگیر کند و او برای رفت و آمد آزاد خواهد بود.

این تضمین پس از آن صادر شد که وکیل مشرف اعلام کرد: دلیل اصلی عدم بازگشت او به کشور علاوه بر ابتلا به بیماری این است که بدون آنکه گناهی مرتکب شود در چند پرونده فراری تلقی شده است.

وی تصریح کرد: در حادثه لال مسجد اسلام آباد، علی رغم اینکه مشرف طبق نظر شورای عالی نظامی عمل کرد ولی بازهم تحت تعقیب است و ممکن است به محض ورود به پاکستان بازداشت شود.

وکیل پرویز مشرف افزود: ابتلای او به یک بیماری سخت و پنهان باعث بروز مشکل در رفت و آمدهای او شده است و پزشکان نیز این بیماری را تائید کرده‌اند.

ثاقب نثار در پاسخ به وکیل مشرف گفت: ما تمام نگرانی‌های مشرف در خصوص بازگشت به کشور را حل می‌کنیم و دستور می‌دهیم که یک گردان از او مراقبت کنند.

رئیس دستگاه قضایی پاکستان اضافه کرد: اگر مشرف در حادثه لال مسجد مقصر نباشد به هیچ عنوان مجازات نخواهد شد.

رئیس دادگاه عالی پاکستان گفت: بالاترین مقام قضایی کشور به او تضمین داده است و این بهترین فرصت برای بازگشت به کشور است ولی اگر او می‌خواهد تمام عمر در خارج از کشور به سر ببرد دیگر ما نمی‌توانیم کاری برای او انجام دهیم.

ثاقفب نثار اظهار داشت: پرویز مشرف یک ژنرال است و ما توقع داریم که با شجاعت بیشتری پاسخگوی اتهامات وارده علیه خود باشد نه اینکه از کشور فرار کرده و حاضر نشود که به پاکستان بازگردد.

وی تاکید کرد: تا زمانی که پرونده های قضایی مشرف به صورت کاملا عادلانه بررسی نشده است او مجازات نخواهد شد و ما این را ضمانت می‌کنیم.

گفتنی است پرویز مشرف از سال 2014 به امارات رفته و علی رغم احضاریه‌های مکرر دادگاه حاضر نشده است برای پاسخگویی به اتهاماتی که وجود دارد به کشور بازگردد.



دیدگاهها بسته شده است.