اتمام سنگ فرش باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام

1547689801


اتمام سنگ فرش باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام

عباس قطب الدینی گفت: با استعانت از ائمه اطهار (ع) سنگ فرش صحن باب القبله حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام به مساحت ۱۴۵۰ مترمربع به پایان رسید. صحن باب القبله از شمال به حرم مطهر و از جنوب به مضیف و آشپزخانه حرم محدود می‌شود.

وی افزود: پس از گودبرداری و زیرسازی توسط واحد فنی مهندسی حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام و تحویل صحن به ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء، عملیات بتن ریزی یک ماه پیش از اربعین سید و سالار شهیدان آغاز شد و طی مدت ۱۵ روز بتن ریزی اجرا صورت گرفت.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات سامراء افزود: به دلیل تقارن ادامه کار با اربعین سید و سالار شهیدان سنگفرش باب القبله پس از اربعین در دهم جمادی الاول آغاز و به مدت ۳۰ روز انجام شد.این سنگ فرش با استفاده از سنگ‌های سفید و طوسی کریستال قروه کردستان با ابعاد ۴۰ در ۴۰ در ۴ سانتی متر و به مقدار ۱۴۵۰ متر مربع انجام شد.

به گفته وی، کار سنگ فرش باب القبله طی دو مرحله از ابتدای پروژه تا انتها جمعا ۴۸ نفر شامل ۱۲ نفر سنگ کار، ۱۲ نفر کمک سنگ کار و ۲۴ نفر کارگر از نیروهای کار متبرع و استاد کار استفاده شده است.استادکاران و نیروهای متبرع در این پروژه از استان‌های چهارمحال بختیاری، سمنان و خراسان جنوبی بودند.

قطب الدینی گفت: تامین مصالح عملیات سنگ فرش تماما از محل نذورات و اعتبارات ستاد باز سازی عتبات عالیات بوده است.

پیش از این، صحن باب الغیبه(قسمت ورودی زائران) در حرم مطهر امامین عسکریین علیهم السلام نیز با همت عوامل ستاد بازسازی عتبات عالیات به مساحت 2هزارو500مترمربع سنگ فرش شده بود.

  

  

  



دیدگاهها بسته شده است.