نمایشگاهی از نسخ قرآن های خطی و چاپی قدیمی در بوسنی برگزار شد

photo_2019-05-01_22-11-16

نمایشگاهی از نسخ قرآن های خطی و چاپی قدیمی در بوسنی برگزار شد

نمایشگاهی از کتب قرآنی خطی و باستانی به همراه چندین نسخه چاپی قرآن، در شهر «موستار» در بوسنی و هرزگوین برای بازدیدکنندگان افتتاح شد.

این نمایشگاه که توسط یک موسسه اسلامی، در مرکز فرهنگی موستار برگزار شده، قرآن های خطی قدیمی را که در طی 10 سال توسط «نصرت اومریکا» یک مجموعه دار بوسنیایی جمع آوری شده اند به نمایش گذاشت.

وی ضمن صحبت هایی در افتتاحیه این نمایشگاه گفت: 6 قرآن خطی 300 ساله، برای نخستین بار به نمایش گذاشته شده اند و نمایشگاه همچنین شامل چندین جلد قرآن مجید با جلد طلاکاری شده است.

این مجموعه دار بوسنیایی ادامه داد: من کتابخانه ای متشکل از 3 هزار کتاب در منزلم دارم که 200 نسخه قرآن مجید در میان آنان به چشم می خورد. عشقم به کتب مقدس، میراثی است که از پدربزرگم به ارث برده ام.

اومریکا خاطرنشان کرد که جمع آوری قرآن های خطی و چاپی مذکور 10 سال طول کشیده و بسیار خوشحال است که موفق به افتتاح این نمایشگاه در موستار شده است.

«سولجو سیکوتیک» معاون مدیر مدرسه تاریخی که نمایشگاه در آن برگزار شد گفت: کتاب مقدس قرآن جایگاه بسیار مهمی در قلب هر مسلمان دارد و محافظت از قرآن به معنای محافظت از ریشه های ماست.

لازم به ذکر است شهر موستار یکی از شهرهای بوسنی و هرزگوین و بزرگترین و مهمترین شهر در ناحیه هرزگوین و مرکز کانتون هرزگوینا-نرتوا می‌باشد.



دیدگاهها بسته شده است.