انتقال شیخ زاکزاکی به زندانی در کادونا/ کمیسیون حقوق بشر: این انتقال در حکم امضای حکم اعدام اوست

n00572471-b
شیخ «ابراهیم زاکزاکی» رهبر جنبش اسلامی نیجریه به همراه همسرش به زندان مرکزی ایالت “کادونا” در نیجریه منتقل شدند.

قاضی پرونده شیخ زاکزاکی مدعی شده که تصمیم برای انتقال رهبر جنبش اسلامی نیجریه و همسرش از منزل به زندان برای سهولت دسترسی پزشکان و وکلا به آنها صورت گرفته است!

اما کمیسیون حقوق بشر اسلامی این انتقال را در حکم امضای حکم اعدام شیخ زاکزاکی دانسته است.

این کمیسیون در بیانیه‌ای گفت: حکم دادگاه عالی ایالت کادونا برای انتقال بازداشت زاکزاکی و همسرش از سازمان امنیت داخلی نیجریه به زندانی در داخل این ایالت، چرخشی نگران‌کننده در آزار و اذیت آنها به شمار می‌رود که از سال 2015 میلادی حبس شده‌اند.

کمیسیون حقوق بشر اسلامی در بیانیه خود نوشت که طرح اتهامات علیه شیخ زاکزاکی با هدف سلب مسئولیت از دولت بابت حمله سیاسی به رهبر جنبش اسلامی نیجریه و طرفداران او صورت گرفته است.

«مسعود شجره» رئیس کمیسیون حقوق بشر اسلامی در خصوص انتقال شیخ به زندان کادونا گفت: انتقال فردی با این وضعیت سلامت به زندان عملاً به معنای امضای حکم اعدام او است.

شیح ابراهیم زاکزاکی بعد از دستگیری در سال 2015 میلادی به مدت دو سال بدون محاکمه بازداشت بود تا اینکه دادگاهی در نیجریه در سال 2018 میلادی اتهاماتی ساختگی علیه او مطرح کرد.

رهبر جنبش اسلامی نیجریه در جریان حمله ارتش نیجریه به محل اقامت او در سال 2015 میلادی، بینایی یکی از چشم‌هایش را از دست داد، او در زندان چندین بار سکته کرد و به بیماری فشار خون بالا مبتلا است.



دیدگاهها بسته شده است.