“نیاییش”

“نیاییش”
***
بیا از یک دید دیگه به دعا و “نیاییش” بنگریم:
– دعا در هر شکل آن، از جانب هرکس، در هر شرایط، با هر دین و مذهبی و با هر رنگ و نژادی زیباست!
– انسانها ذاتا و در فطرت شان خداجو بوده و هستند چرا که روح خدایی به کالبد او زندگی بخشیده است!
– همین انسان، چه دیندار یا بی دین و یا حتی ضد دین، وقتی به نهایت ضعف و درماندگی می رسد، فطرت اش، او را به سوی خالق اش هدایت میکند، در چنین حالتی انسان درمانده، ناخواسته به یک موجود متعالی و ماورأیی روی می آورد که به این روی آوری “دعا و نیاییش” و به آن موجود متعالی و ماورأیی “خدا” می گوییم!

download (20)
– پس روآوری به خداوند مهربان، در هر حال زیباست، بدون تردید، از جانب حضرت اش تمام انسان ها در اجابت دعا، قبول نیاییش و خواسته های شان یک سان اند!
– پس حتی اگر به وجود “خالق” و اجابت درخواست های “مخلوقات” از جانب حضرت اش معتقد نباشیم، امروزه علم روانشناسی ثابت نموده که هنگام دعا و نیاییش در خلوت با “خدا”، نوعی معجزه رخ می دهد! بدین معنا، که دعا و خلوت با خدا، انسان ها را از نظر روحی و روانی به شدت مقاوم میکند و چنین تقویت روحی و روانی برای سلامت جسمی افراد، فوق العاده مهم و بسیار اثرگذار است!
“بنابراین، دعا، نیاییش و خواسته های قلبی و درونی ما از ذات حضرت اش، از جانب هرکس با هر دین و مذهبی، در هر کجا و با هر ساختاری; زیبا، گویا، جالب، جذاب، سازنده و برای سلامت روح و جسم مان، بسیار لازم و ضروریست!”
****
رمضان ماه عبادت، بندگی و سازندگی در پیش است، درب رحمت خداوند باز است، بیایید دست به درگاه بی نیاز اش فراپیش بریم و از حضرت اش بخواهیم که بر ما ببخشایند و این بلایی جهانی را دفع و رفع نمایند. انشاالله.
****
م، خرمی
دوم ثور 99
27 شعبان المعظم 1441



دیدگاهها بسته شده است.