“ساخت دارالایتام سیده رقیه(س)”

“مجتمع فرهنگی- مسکونی الغدیر”
****
درپی حملات گسترده تروریستان تکفیری به هزاره ها و شیعیان شهر کویته در سالهای گذشته، همزمان با افزایش شهدایی مظلوم کشتار، ترورها، انتحارها و انفجارها، روز به روز بر تعداد خانواده های بی سرپرست افزوده می شد.
حضرت حجت الاسلام استاد اسدی مدیر حوزه علمیه جامعه امام صادق(ع) و امام جمعه شهر کویته که عمری را برای خدمت به مردم رنجدیده هزاره و ملت مظلوم شیعه در اقصی نقاط ایالت بلوچستان و بخصوص شهر کویته صرف نموده، این بار علاوه بر کمک های مالی به خانواده های شهدا و ایتام در سدد بر می آید که فکری برای سکونت ایتام و خانم های جوان شهدا و بی سرپرست نیز بنماید.
در همان زمان در قسمت انتهایی “هزاره تاون” (بروری) و در آخر خیابان مشهور به “مری کالونی” زمین وسیعی به قیمت دو میلیون روپیه پاکستانی توسط استاد اسدی خریداری گردید که قرار شد در آنجا شهرک فرهنگی- مسکونی احداث شود که دارای واحدهای مسکونی برای ایتام، خانواده های شهدا و خانم های بی سرپرست، مسجد، کارگاه صنایع دستی، زمین ورزش، کتابخانه و… باشد.

IMG-20200430-WA0015
****

اکنون به یاری خداوند بزرگ و در ظل توجهات حضرت ولیعصر (عج) و به یاری انسان های مؤمن و خییر کویتی، در ورودی این مجتمع “مسجد بزرگ الغدیر” ساخته شده و مدت هاست مورد استفاده مؤمنان قرار گرفته است! 

و نیز در قسمت انتهایی این زمین، فاز نخست ساختمان های مسکونی با نام “ساختمان دارالایتام نرجس خاتون(س)” در دو طبقه و در 12 واحد مستقل، به صورت آپارتمانی ساخته شده که بتاریخ 20 اگست 2019 میلادی به بهره برداری رسیده و هم اکنون 12 فامیل از خانواده های بی سرپرست شهدا و ایتام در این ساختمان سکونت داده شده اند!
****
اکنون به یاری خداوند بزرگ، ادامه کار ساختمان های مسکونی در این مجتمع از سر گرفته شده و به کمک جمعی از خیریین از کشور کویت، ساخت فاز دوم ساختمان های مسکونی این مجتمع با عنوان “دارالایتام سیده رقیه(س)”، در دو طبقه و در 12 واحد مستقل برای 12 خانواده بی سرپرست دیگر آغاز گردید.
مراسم آغازین ساخت “فاز دوم” این مجتمع، روز گذشته با حضور جمعی از علما، بزرگان و معززین هزاره تاون، با برش نوار توسط حجت الاسلام استاد اسدی امام جمعه شهر کویته، رسما آغاز و کار ساخت با شور و شوق و به سرعت ادامه دارد.
خداوند بزرگ سرمایه گذاری در این طرح ارزشمند را از خیریین گرامی کویتی، قبول فرموده و بر توفیقات استاد اسدی و دیگر خادمان به مردم محروم و شیعیان مظلوم این دیار، بیش از پیش بیفزاید.

*****

م، خرمی

هفتم رمضان المبارک 1441



دیدگاهها بسته شده است.