“پرسش بی پاسخ تاریخ؟!”

“پرسش بی پاسخ تاریخ!؟”
٭٭٭٭٭
– هنوز چن ماه از واقعه عظیم “غدیر خم” نگذاشته بود که حادثه غم انگیز و جانسوز وفات پیامبر اعظم، آیین نوپای اسلام را دچار بحران فراگیر نموده و حکومت نوبنیاد اسلامی مدینه را با چالش کمرشکن رو برو ساخت!
– هنوز بدن مبارک رسول خدا(ص) غسل، کفن و دفن نشده بود که در غیاب وارثان اصلی نبوت (بنی هاشم و در رأس ایشان، امام علی(ع))، با اجتماع انصار و برخی مهاجران در “سقیفه بنی ساعده”، مسابقه خیانت باری برای تصاحب قدرت و حکومت میان دو گروه آغاز گشت!
با سخنان زیرکانه ابوبکر، زخم چرکین نفاق دیرینه و ریشه دار میان انصار (دو قبیله اوس و خزرج) اکثریت دهان گشود و راه بیعت برای اقلیت مهاجران گشوده گشت!
به گونه ای درست در همان زمان انصار شکست خورده برای بیعت به فرد مسن از مهاجران (ابوبکر) بر همدیگر سبقت می گرفتند!
این گونه بود که بر خلاف وصیت پیامبر اکرم(ص) در “یوم الغدیر” میراث وی در “امارت و حکومت” به سادگی به یغما رفت و بدین سان “اسلام نبوی” کنار گذاشته شد و “اسلام خلافتی” پدیدار گشت!؟
٭٭٭٭
در جریان هجوم چماق بدستان حکومت خلافتی، به تحصن کنندگان خانه فاطمه، که برای اعاده حق امام علی، آنجا بست نشسته بودند، حضرت زهرا(س) بر اثر آسیب دیدگی جدی به بستر بیماری افتاد. سرانجام در آخرین ساعات عمر شریف اش، به همسر گرامی خود این گونه وصیت نمود:
“… یاعلی مرا شبانه غسل بده شبانه کفن و شبانه و پنهانی به خاک بسپار و…!؟”
نمی توان به راحتی تصور کرد که چرا یگانه دخت رسول خدا که پدر اش وی را “ام ابیها”، (مادر پدر اش) “بضعه منی” (پاره ای تن خود) می نامید و تمام مسلمانان از محبت بی پایان حضرت به دختر محبوب اش آگاهی کامل داشتند، این گونه مظلومانه، مخفی، پنهانی و شبانه به خاک سپرده شود؟؟
٭٭٭٭

IMG-20210116-WA0025
مسلما چنین وصیتی عجیب و حیرت انگیز از سوی حضرت فاطمه(س)، همانا “پرسش بی پاسخ تاریخ” است که در تمام روزگاران پسین، ذهن های انسان های کنجکاو، دردمند، متدین و مؤمن را به خراش بگیرد که به راستی:
“چرا قبر یگانه دختر پیامبراکرم(ص)، با آن همه فضایل بی شمار و احترام بسیار نزد پیامبر و… همچنان پنهان، مخفی و نامعلوم مانده است؟”
– به راستی چرا؟
مگر جز این است که حضرت فاطمه(س)، با این عمل عجیب، حیرت زا و چالش برانگیز خود، تمام انسان های مؤمن و عدالت خواه تاریخ را، به جهت بیدادی که در تصاحب غاصبانه میراث پدر(سرزمین فدک)، غصب حق شوهر(امامت و خلافت) و ستم که بر آنها رفته; به بیداری، قضاوت و داوری فرا می خواند!
٭٭٭٭
سالیاد غم انگیز شهادت جانسوز حضرت زهرا(س) بر ارادتمندان حضرت اش تسلیت باد!
٭٭٭٭٭
م، خرمی
سوم جمادی الثانی1442
28 دلو 1399



دیدگاهها بسته شده است.