تبیین شخصیت حضرت زهرا (س) از زبان کشیش مسیحی

480818_410
کرب و بلا: در سال ۲۰۰۹ نشر «جورجیاس» از ناشران معروف آمریکایی کتابی منتشر کرد به نام ““Fatima, Daughter of Muhammad «فاطمه دختر پیامبر». کتابی که نخستین اثر جامع درباره زندگی ایشان به یک زبان اروپایی محسوب می‌شد که بر اساس منابع دست‌اول عربی نوشته شده بود.

نویسنده این کتاب کسی نبود جز «کریستوفر کلوهسی» وی کشیش کاتولیک آفریقای جنوبی است و عضو هیئت‌علمی موسسه مقدس مطالعات عربی اسلامی در ایتالیا است. کلوهسی که سال‌هاست تمرکز خود را بر روی مطالعات شیعی و قرآن قرار داده، در کتاب خود به نام فاطمه دختر پیامبر به ابعاد مختلفی از زندگی و شخصیت حضرت زهرا پرداخته است
آنچه در مورد این کتاب قابل‌توجه است؛ مطرح نمودن موضوع چگونگی شهادت حضرت زهرا (س) با استفاده از منابع شیعی و گزارش‌های اهل تسنن و شرح حادثه حمله به منزل ایشان است.

وی در ابتدای کتاب خود به سکوت مسلمانان اهل سنت اشاره کرده و می‌نویسد: «او یک شخصیت نامرئی و باقی مانده است که بعد از پدرش به سختی توسط پیروان دین پدرش زندگی کرد و البته او نادیده گرفته شد و با سوء رفتار روبرو گردید، اما پاداش او در بهشت است.»

کریستوفر کلوهسی در خصوص شخصیت‌های جالب‌توجه جهان اسلام می‌نویسد: فاطمه (س) و پسرش امام حسین (ع) شخصیت‌های بسیار جذابی به‌ویژه برای مسیحیان کاتولیک هستند، زیرا همسویی آشکاری بین آن‌ها و شخصیت عیسی مسیح و حضرت مریم (س) در مسیحیت وجود دارد.

از این نویسنده مسیحی همچنین کتاب «نیمی از قلبم: روایت‌هایی از زینب دختر علی (ع)» چاپ و منتشر شده است.



دیدگاهها بسته شده است.