نوشتار آیت الله صافی گلپایگانی به مناسبت ماه رجب

IMG18541058

    بسم الله الرحمن الرحیم

سلام بر ماه مبارک رجب، سلام بر رجبیّون، سلام و تحیّات و غفران و رحمت الهی بر روزه داران این ماه، سلام بر عزیزانی که ندای «این الرجبیّون» را لبیّک گفته، و بر سر سفره رحمت خداوند متعال نشسته و از نعمت‌های بیکران آن بهره‌مند می‌شوید. بر خود ببالید ‌و به این سعادت بزرگ، افتخار نمایید، و شکر خدای منّان را بجا آورید.
کدام لذّت دنیایی را می‌توان با این لذّات حالات خوش معنوی مقایسه نمود؟ کجایند آنان که به فکر عیش و نوش مادّی و تفریح‌های غیرسالم همراه با گناه و لذّات زودگذر دنیا هستند؟! أین الملوک و ابناء الملوک؟

آیا می‌توان برای قُرب به خداوند و رسیدن به مقام والای انسانیّت ارزش مادّی معیّن نمود؟ آیا می‌توان لحظه‌های پرفیض و با نشاط سحر و افطار شما روزه‌داران ماه رجب را با زمان دیگران مقایسه نمود؟ هرگز، هرگز، اینجاست که باید آیه شریفه قرآن را با توجّه و تدبّر تلاوت نمود: «یا أیّها الّذین آمنوا استجیبوا لله و للرّسول إذا دعاکم لِما یُحییکم؛ ای کسانی که به خدا و پیامبر ایمان آورده‌اید، به خداوند و پیامبر او پاسخ بگویید ‌آنگاه که شما را می‌خوانند تا حیات و زندگی واقعی به شما هدیه کنند.»

آری، این است حیات حقیقی و این است زندگی سرشار از معنویّت و روح پاک و تهذیب نفس و تقرّب به خداوند متعال، خود را برای انجام وظایف و تکالیف الهی آماده می‌کنیم و به پیامبر بزرگ رحمت حضرت ختمی مرتبت‌ ‌صلّی الله علیه و آله عرض می‌کنیم:

در این دوره که وجود نازنین و شریف دوازدهمین فرزند برومند شما امام عصر ‌عجّل الله تعالی فرجه الشریف در غیبت بسر می‌برند، ما با تمام وجود اعلام می‌نماییم که مانند یک سرباز فداکار و آماده، از احکام نورانی اسلام و معارف غنی اهل بیت ‌علیهم السلام حمایت نموده و وظیفه خود می‌دانیم امر به معروف و نهی از منکر را میان جامعه خود انجام داده و با بدعت‌ها و مطالب انحرافی از دین برخورد داشته و این افتخار را تا ظهور موفور السرور آن ولیّ دوران و قطب عالم امکان برای خود محفوظ بداریم.

عزیزانم! این اوقات گرانبها را غنیمت داشته و برای خود و دیگران و برای نجات ممالک اسلامی از دشمنان اسلام و پیروزی و سربلندی مسلمانان جهان دعا کنید، و فرج حضرت بقیه الله الأعظم‌ عجّل الله تعالی فرجه الشریف را از خداوند متعال مسئلت نمایید؛ أللّهم عجّل و قرّب زمانه و اجعلنا مِن اَعوانه واَنصاره آمین ربّ العالمین. از همه شما التماس دعا دارم.



دیدگاهها بسته شده است.