رونمایی از کتاب مشاور “باراک اوباما” درباره حضرت علی علیه السلام در دانشگاه هاروارد

74564
دکتر “حسن عباس” از شخصیت های برجسته شیعه در ایالات متحده آمریکا و از مشاوران رئیس جمهور اسبق این کشور “باراک اوباما” در پرونده گروهک داعش در عراق بود.
وی ریاست دانشگاه وزارت دفاع آمریکا را نیز بر عهده داشته است. او اخیرا کتابی درباره امیرالمومنین علیه السلام تحت عنوان “وارث پیغمبر” تألیف کرده که در روز 13 رجب در آمریکا از آن رونمایی شد و قرار است در آینده ای نه چندان دور نیز با حضور در کشور عراق، در حرم امیر المومنین علیه السلام نیز از این کتاب رونمایی شود.

از ویژگی های انتشار این کتاب این است که اولین بار است که توسط انتشارات دانشگاهی معروف در آمریکا چنین کتابی درباره حضرت علی علیه السلام چاپ می شود.

دیگر ویژگی این کتاب این است که در تألیف آن، از اتاق فکرهای برجسته و مهمی نیز کمک گرفته شده است. پژوهشگران برجسته ای در این زمینه بر این کتاب مهر تأیید زده اند که در ذیل به برخی از آنها اشاره می کنیم:

تيم ماكينتوش سميث، شرق شناس انگلیسی مقیم یمن که مطالعات گسترده ای درباره اسلام داشته، بعد از مطالعه این کتاب، آن را “خارق العاده” توصیف کرد.
434
ولی نصر، نویسنده کتاب احیای تشیع نیز درباره این کتاب گفته: زندگی نامه ای عالمانه و قابل لمس از علی، زندگی نامه ای که داستان زندگی او را بیان می کند و درباره آموزه ها و ارزش های وی بحث می کند و می گوید که چگونه میراث او همچنان در جهان اسلام گسترده است.

جان مک هوگو، نویسنده کتاب “مختصر تاریخ اهل سنت و شیعه” درباره این کتاب گفته: این کتاب، متقن، دانشمندانه، یعنی در سطح علمی بالا، ولی خواندنی است یعنی اگر چه موضوعش موضوعی علمی و سطح بالاست ولی به گونه‌ای نوشته شده که برای عموم قابل فهم می‌باشد و نشان می دهد که چرا علی یعنی پسر عمو و داماد پیامبر اسلام در اسلام مهم است و نقش محوری دارد و باید هم از لحاظ الهام بخشی و هم از لحاظ شخصیتی مورد توجه قرار گیرد.

پروفسور کریستوفر کلوهسی، نویسنده کتاب “اسلام و کریستیانا” درباره این کتاب می گوید: حسن عباس ماهرانه و با بلاغت وارد حفره‌ای از تاریخ شده و کتابی تهیه کرده که نه تنها به موقع و انسانی است، بلکه علی را به نسل‌های معاصر معرفی می کند و وی را بعنوان پارادایمی مناسب و مرتبط برای یک دوره از تاریخ معرفی می‌کند که در آن مردم گرسنه چیزهای بودند که علی آنها را از خود منع کرده بود و با آنها مبارزه می‌کرد.



دیدگاهها بسته شده است.