امید به بازسازی حرم ائمه بقیع بعد از بازگشایی برخی مساجد شیعه در عربستان

637265257765245878-1024x574
برخی اقدام های صورت گرفته طی چند روز اخیر در عربستان نشان می دهد که این احتمال وجود دارد در آینده، حکومت این کشور تصمیم به ساخت حرم ائمه بقیع علیهم السلام بگیرد و امید به این اتفاق را بیش از پیش کرده است.

از جمله گام های مثبت عربستان، برداشتن موانع ساخته شده در اطراف ساختمان مسجد تاریخی فاطمه زهرا سلام الله علیها در مدینه منوره و نیز برداشتن مانع شیشه ای مقابل مقبره حمزه عموی پیامبر صلی الله علیه و آله و شهدای همراهش بوده است. مساجد هفتگانه در مدینه منوره نیز بازگشایی و بازسازی آن آغاز شده است.
چند روز پیش، اخباری در فضای مجازی منتشر شد که حکایت از آن داشت که “عمران خان” نخست وزیر پاکستان مذاکراتی محرمانه با برخی مقام های ارشد عربستان سعودی داشته و توانسته آنها را مجاب کند که حرم بقیع را بازسازی کنند.

روز گذشته نیز اخبار، تصاویر و ویدئوهایی در فضای مجازی منتشر شد که نشان می دهد موانع و خاک و آواری که چند سال پیش به دستور مقام های دولتی عربستان بر روی ساختمان مسجد تاریخی حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها در شهر مدینه منوره ایجاد شده بود، اکنون برداشته شده و بنای این ساختمان تاریخی از زیر آوار بیرون آمده است.

از سوی دیگر کلیپ هایی منتشر شده که نشان می دهد مأموران دولتی عربستان در حال برداشتن موانع و دیوارهای شیشه ای از اطراف محل دفن حمزه عموی پیامبر صلی الله علیه و آله و شهدای همراهش هستند.

در همین حال هم اخبار و تصاویری در فضای مجازی در حال دست به دست شدن است که نشان می دهد مساجد هفتگانه مدینه منوره موسوم به “مساجد سبعه” که در جهت غربی محل “خندق” واقع شده اند، بازگشایی و اقدامات لازم برای بازسازی این مساجد آغاز شده است.

این اقدامات موجی از شادی و سرور را در میان شهروندان شیعه عربستان و حتی دیگر کشورها به وجود آورده و آرزوی بازگشایی و بازسازی دیگر اماکن و مقام های متبرکه به‌خصوص قبور ائمه بقیع علیهم السلام در آینده ای نزدیک را تقویت کرده است.

در همین راستا برخی کارشناسان و ناظران معتقدند این احتمال وجود دارد که حکومت عربستان به اشتباه خود در رفتارها و اقدام های افراط گرایانه و ضد شیعی خود با شیعیان و مقدسات شیعی پی پرده و قصد تجدید نظر در این باره را دارد از همین رو گام های اولیه در این زمینه را برداشته است.



دیدگاهها بسته شده است.