حال و هوای حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام در شب های ماه رمضان

2218826
حرم امام حسین و حضرت عباس علیهما السلام در شب های ماه مبارک رمضان حال و هوای خاصی دارد.

در این ماه مبارک، هر روزه هزاران شهروند عراقی از مناطق، شهرها و استان های مختلف این کشور برای زیارت عتبات عالیات راهی شهر مقدس کربلا می شوند تا شب ها را در کنار مرقد مطهر سید و سالار شهیدان، حضرت أبا عبدالله الحسین و حضرت أبا الفضل العباس علیهما السلام تا صبح به عبادت و راز و نیاز بپردازند.
به رغم وجود ویروس کرونا اما پروتکل های بهداشتی در اطراف حرم مطهر و بخصوص ورودی های حرم به طور ویژه ای رعایت و کنترل می شود تا جلوی انتشار هر چه بیشتر این ویروس گرفته شود، از همین رو بر اساس آمار رسمی منتشر شده توسط وزارت بهداشت عراق، این کشور نسبت به بیشتر کشورهای جهان، در وضعیت بسیار بهتری از نظر عدم انتشار کرونا قرار دارد.

برخی از زائران شهر مقدس کربلا در گفتگو با خبرنگاران نسبت حضور در حرمین مطهر برای انجام زیارت و عبادت ابراز خرسندی کرده و اعلام کردند که علاوه بر دعا برای تعجیل در فرج حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف، برای نابودی هرچه سریع تر ویروس کرونا در سراسر جهان، دست به دعا می شوند.

لازم به ذکر است، آستان مقدس حسینی و عباسی علیهما السلام نیز در چنین شب های مبارکی، ویژه برنامه های مختلفی اعم تقدیم افطار به زائران، مراسم قرائت قرآن، دعا، سخنرانی های مذهبی و غیره تدارک دیده و به صورت منظم در صحن های مبارک برگزار می شود.



دیدگاهها بسته شده است.