به یمن میلاد_دو نور آل الله

آرشیف / به یمن #میلاد_دونور آل الله
هفده ربیع الاول، بهاری ترین فصل اهل زمین است. در نیلوفرانه قدوم ختم رسل، برای روشنی دیدگان جد عزیزش، نور در دیدگان منتظر آینه ها پراکنده اند؛ نور عالم گیر صادق آل احمد را
آخرین فرستاده الهی «احمد» در تاریخ 17 ربیع الول عام الفیل، دیده به جهان گشود. روزی مبارک که مصادف با قدومش ایوان کسری شکاف برداشت و چند کنگره آن فرو ریخت و آتش آتشکده بزرگ فارس خاموش شد؛ دریاچه ساوه خشک گردید؛ بت‏های مکه سرنگون شدند؛ نوری از وجود آن حضرت به سوی آسمان بلند شد که شعاع آن فرسنگ‏ها را روشن کرد. آری این نور محمد است که بر جهان تیره و تار آن زمان تابید و تا به امروز آنرا منور نموده است.
او آمد که مرهمی باشد بر دل رنجور مظلومان و مژده‌ای باشد برای نوید آینده‌ای متعالی برای انسانیت و پایانی باشد بر ظلمت جاهلیت. پیامبری که به‌درستی او را پیامبر رحمت نامیده‌اند و خالق نیز وی را رحمة للعالمین نامید. پیامبری که بزرگ‌ترین معجزه‌اش، مکارم اخلاق و حسن خلق بود و به‌وسیله این سلاح قوی، دل‌های تمام مؤمنان را از آن خود نمود و برای اولین بار در تاریخ بشر، حکومتی بنا نهاد بر پایه عدالت و مهرگستری. آیین اسلام را سراسر نور بود، از جانب خدا به مؤمنان هدیه کرد.
و اما وقتی‌که می‌رفت تا دین آسمانی وی «اسلام» با کید و کینه دشمنانش به فراموشی سپرده گردد؛ نواده وی، «صادق آل محمد (ع)» به پا خواست و با درایتی علوی، دوباره احیا نمود. امام صادق(علیه‌السلام) در هنگام طلوع فجر روز جمعه 27 ربیع‌الاول سال 83 هـ ق در شهر مقدس مدينه به دنيا آمدند، پدر آن بزرگوار حضرت امام باقر(علیه‌السلام)، و مادر آن بزرگوار امّ فروه دختر قاسم بن محمد بن أبى بكر بودند.
سلام بر تو که هفدمین روز ربیع، با گام های نورانی ات آغاز می شود و خاک مدینه را تپش های مقدس قلبت به شکفتن
می خواند.
تو صادق آل محمدی. آن گونه بزرگی که خجستگی ولادتت، با میلاد بزرگْ پیامبر خداوند مقارن شده است. هنوز صدای رسای تدریست، گوش فرزندان تاریخ را می نوازد و شاگردانت، برجسته ترین چهره ها در گستره علوم فقهی و طبیعی به
شمار می روند. تو آن رود بزرگی که تا جهان باقی است، مذهب سر فراز تشیع، از شعبه های پاکش سیراب خواهد شد.
علماء و بزرگان و(سادات حیدری) درمسجد وامام بارگاه اهل بیت علیهم السلام با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اجتماعی میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) را جشن گرفتند.
این جشن باشکوه به همت علماء بروری وسادات حیدری “ششپر” وعاشقان اهل بیت (ع برگزار شد.
حجة الاسلام والمسلمین استاد محمد جمعه اسدی با تبریک میلاد پر برکت حضرت محمد (ص) وحضرت امام جعفر صادق(ع) بنیانگذار مذهب تشیع، درباره شخصیت ملکوتی پیامبرعظیم‌الشان اسلام و عظمت رسالت نبوی و اهمیت مودت و محبت در تعالیم دینی پرداخت و گفت: اصل وحدت و گسترش محبت در پرتو معنویت است.
همانطور که پیامبر اسلام(ص) در ابتدای بعثت خود خصومت‌های آن دوران را به محبت و برادری تبدیل کرد وظیفه ما مسلمانان نیز در همین راستا هست که در عصر جدید با الگوگرفتن از آن پیامبر بزرگ (ص) در شرایط دشوار روز، تفرقه و دشمنی ها را به مهرورزی و دوستی بدل سازیم.
استاد اسدی: میلاد پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت فرصتی مغتنم برای نمایش وحدت مسلمانان و بر افراشتن پرچم اسلام در جهان است . به یمن میلاد مسعود نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و میلاد امام جعفر صادق (ع) این هفته، هفته وحدت نامگذاری شده و پیامبر اسلام، پیامبر وحدت و همدلی بودند ویکی از ویژگی‌های بسیار مثبتی که جامعه‌شناسان در تحلیل اسلام بیان کردند این است که اسلام دین انسجام و یکپارچگی است.
ایشان با توجه به وجود مشترکات بین مسلمان شیعه و سنی از جمله خدا، قرآن، پیامبر و قبله واحد، بیان کرد: دشمنان اسلام از وحدت بین مسلمانان واهمه دارند؛ بنابراین می‌کوشند از طرق مختلف و با طراحی برنامه های گوناگون بین مسلمانان اختلاف و تفرقه ایجاد کنند تا شاید از این طریق به اهداف شوم خود دست یابند، مانند آنچه که امروز در سوریه وعراق ویمن وحتی کشور عزیز ما (پاکستان) شاهد آن هستیم و در این جاست که باید مسلمان جهان هوشیار باشند و وحدت کلمه و یکپارچگی خود را حفظ کرده و مانع از تحقق اهداف پلید دشمنان اسلام شوند.
علامه محمد جمعه اسدی: اگر دنبال سعادتمندی و رستگاری هستیم باید خصوصیات اخلاقی و رفتاری آن حضرت را که بهترین سبک زندگی برای انسان است سرلوحه اعمال وکردار خود قراردهیم.
وی درادامه خاطر نشان کردند : با توجه به این که امروز علاوه برسالروز ولادت پیامبراکرم (ص) که عهده دار ابلاغ و رساندن رسالت و پیام عظیم اسلام برای بشریت است، ولادت امامی است که بنیانگذار فقه جعفری و تشیع است و ما پیرو مذهب آن امام بزرگوارهستیم. مذهبی که مبانی آن از سوی امام جعفرصادق(ع) زمانی که همه مذاهب فقهی در حال شکل گیری بودند پی ریزی شد که جایگاه آن نزد خداوند بسیار رفیع است.
در پایان این مراسم به شرکت کنندگان محفل که توانستند جواب سوالات، درخصوص پیامبر وامام صادق(ع) را بدرستی بگوینند تقدیر و جوائزی به عنوان یادبود اهدا شد.
حضور حضرتشان، فرصتی زیبا و قسمتی زیباتر از تقدیرات الهی در سرنوشت ماست، مقدمشان گلباران و نام بزرگشان،
قرین صلواتمان باد، اللهم صل علی محمد وعلی جعفر بن محمدٍ الصادق علیه السلام.


دیدگاهها بسته شده است.