مهمترین دلایل محبوبیت جهانی غذای حلال در بین غیرمسلمانان

وب سایت شبکه خبری الجزیره قطر با انتشار گزارشی نوشت: اصل در اسلام اباحه است مگر اینکه متنی در قرآن کریم یا احادیث نبوی آمده باشد که خلاف آن را اثبات کند و در خصوص غذا، کلمه حلال به معنای غذایی است که شرعا مجاز است برهمین اساس، بیشتر غذاها و نوشیدنی ها مجاز است مگر اینکه مثل خون، گوشت خوک، و مردار متنی در قرآن و احادیث نبوی مبنی بر تحریم آنها آمده باشد.

در حال حاضر صنعت حلال از بخش مواد غذایی فراتر رفته و داروها، لوازم آرایشی، محصولات بهداشتی، تجهیزات پزشکی و بخش هایی نظیر بخش های خدماتی مانند لجستیک، بازاریابی، سامانه های چاپی و الکترونیکی، برندسازی و امور مالی نیز شامل می شود. علاوه بر این، بازار غذای حلال به عنوان یکی از سودآورترین و تاثیرگذارترین بازارها در تجارت جهانی غذای امروز در حال ظهور است.

صنعت غذای حلال بر پایه ایمان به وجوب مصرف غذای بهداشتی مجاز در دین اسلام توسط مسلمانان استوار است و در واقع بازار غذای حلال اکنون فقط مختص مسلمانان نیست و به مرور زمان در میان مصرف کنندگان غیرمسلمان که حلال را با مصرف گرایی اخلاقی مرتبط می دانند، مقبولیت فزاینده ای پیدا کرده است که شامل سود و سلامت چیزی می شود که فرد مصرف می کند.

براساس گزارش مارکت واچ(Market Watch)، حجم بازار جهانی غذای حلال در سال ۲۰۲۲ ، ۱۵۲۲۱۷۰ میلیون دلار بر آورد می شود و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۸ نرخ رشد مرکب سالانه ۴.۳ درصد را تجربه کند و به ۱۹۵۹۶۱۰ میلیون دلار برسد.

تعدادی از شرکت ها به صورت اساسی و عمده در بازار مواد غذایی حلال در جهان فعالیت دارند و بازارهای شرق آسیا، خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله بازارهای اصلی هستند که حدود ۵۵ درصد از بازار جهانی را به خود اختصاص داده اند.



دیدگاهها بسته شده است.