آیت الله وحید خراسانی: به حجاج بگوئید برای فرج و سلامتی امام زمان (عج) زیاد دعا کنند/ با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آنجا عرش خداست

حضرت آیت الله العظمی وحید خراسانی به اعضای بعثه حج گفتند: به حجاج بگویید در این سفر برای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیاد دعا کنند!

مرجع تقلید شیعیان پیش از ظهر دیروز جمعه در دیدار با اعضای بعثه بیان کردند:
این سفر یک سفر عادی نیست؛ سفر به خانه‌ی خداست و زائران و مسافران این سفر، ضیوف و مهمانان الله هستند.

ایشان در ادامه با تاکید بر دقت در راهنمایی حجاج و بیان احکام حج افزودند: سعی کنید با حوصله و دقت پاسخ مردم را بدهید. از پاسخ و حل مشکلات حجاج خسته نشوید که کار شما همین است.

آیت الله وحید خراسانی با اشاره به خطبه امیرالمؤمنین علیه السلام در نهج البلاغه که «واختار من خلقه سمّاعا اجابوا الیه دعوته وصدقواکلمته» (خداوند سبحان از میان انسان‌ها، شنوندگانی را برگزید که دعوت او را برای حج اجابت کنند وکلماتش راتصدیق کنند)، گفتند: شما به این سفر دعوت شده‌اید. به حجاج بگویید همت کنند به نیابت از یکی از ائمه‌ی هدی علیهم السلام بروند یا ثوابش را هدیه کنند. این اکسیر احمر است!

ایشان در ادامه با اشاره به غربت ائمه بقیع علیهم السلام و لزوم شناساندن آن بزرگواران به زائران مدینه خاطرنشان کردند: با پای برهنه به زیارت بقیع بروید که آن‌جا عرش خداست. ملائکه‌ی آسمان بال‌هایشان را فرش قدم‌هایتان می‌کنند.

مرجع تقلید شیعیان در پایان همه‌ی حجاج را به کثرت دعا برای سلامتی و فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه ورفع گرفتاری از تمامی مردم توصیه کرده و گفتند: به حجاج بگویید در این سفر، چه در مدینه، چه در خانه‌ی خدا و چه در صحرای عرفات برای فرج و سلامتی امام زمان عجل الله تعالی فرجه زیاد دعا کنند. ان‌شاءالله شما و حجاج دیگر با دعای مستجاب و حج مقبول در صحت و سلامت بر می‌گردید.

پیش از این دیدار گزارشی از فعالیت‌های انجام شده و پیش روی بعثه، محضر ایشان ارائه گردید.



دیدگاهها بسته شده است.