بزرگداشت از سالگردی شهدای 10 جنوری 2013 در علمدار رود(شهداء چوک)

روزگذشته مطابق به دهم جنوری، بزرگداشتی ازسالگردی، شهدایی دهم جنوری سال 2013 در علمدار رود واقع در شهداء چوک، زیر سرپرستی یک جهتی کونسل، برگزارگردید، که در این مراسم تعزیتی و زنده داشتن یاد وخاطره ای شهدایی مظلوم وبی گناهی قوم هزاره (شیعه)؛ وزیر اعلای بلوچستان جناب داکتر عبدالمالک بلوچ، علامه عباس کمیلی از اسلام آباد، و حجت الاسلام اعجازاحمد بهشتی از کراچی، حضور داشتند.

در این مراسم ترحیم و زنده نگهداشتن یاد و خاطره ای شهداء، ابتداء مجلس با تلاوت قرآن کریم توسط قاری عبدالرزاق آغاز، و بعدا از آن بزرکان، به سخنرانی پرداختند.

پیش از سخنرانی وزیر اعلای بلوچستان بنا به تنگی وقت، حاجی عبدالقیوم چنگیزی، یک قرار دادی ده ماده ای را برای منظوری امنیت و دست گیری قاتلان وبرچیدن لانه های تروریستی در کویته بلوچستان قرائت نموده و از وزیراعلا جناب داکترعبدالمالک بلوچ خواهان اجرایی شدند.

بعد از خواندن قرار داد نامه، داکتر عبدالمالک بلوچ با اظهار همدردی با مردم وخانواده ای شهدایی سانحه 10 / جنوری / 2013، در علمدار رود، اشاره کرده افزود: من بخوبی درد مردم هزاره را در کویته درک کرده و احساس می نمایم، در طی 15 سال گذشته برای قوم هزاره در این خطه بسیار وضعیت خطرناکی پیش آمد نموده، ولی حالا حکومت موجوده تمام سعی و تلاشش را برای برقراری امنیت دارند تا که تمام شهروندان این ملک در امنیت کامل بسر ببرند.

ایشان همچنان در باره در خواست امنیت بازاریان قوم هزاره و همچنان؛ دانشجویان که در دانشگاه های کویته مشغول درس هستند، وعده سپرد که من از این ببعد تمام سعی و تلاشی خود را بعنوان وزیراعلای کویته بلوچستان برای تأمین امنیت بازاریان و تاجران، ودانشجویان می نمایم تا که مردم هزاره بتواند به راحتی به کار و بار در بازار، و همچنان در دانشگاه های ادامه دهند.

وی افزود: برای من فرق نمی کند که این از کدام قوم و دیگری از کدام قوم هست! برای من وظیفه هست که امنیت را برای شهروندان پاکستانی؛ آنهای که تابعیت این ملک را دارد فراهم نمایم.

همچنان حجت الاسلام الحاج اسدی مدیر جامعه امام صادق و امام جمعه شهر کویته، و علامه اعجاز احمد بهشتی، علامه سید عباس کمیلی، و مدیر نور ویلفر سوسایتی، از جمله سخنرانان این مراسم گرامی داشت از سالگردی شهدای سانحه علمدار رود بودند.

حجت الاسلام الحاج اسدی: روی مسئله وحدت و همدلی میان مردم تأکید کرده و افزود: اینکه نام شما قوم در تمام دنیا بلند شد و صدای شما شنیده شد، علتش همین وحدت و همدلی شما مردم بود که سال گذشته در کنار جنازه ای عزیزان خود در همین مکان جمع شده و صدای خود را بلند کردید.

در آینده نیز ما خواهان وحدت و همدلی شما بوده و این را صراحتا اعلام می کنم که این افتخار را هیچ پارتی و هیچ کسی نمی تواند برای خودش عنوان قرار دهند، بلکه در اثری حرکت برادرانه شما ملت بودند. اگر شما مردم با همدلی و برادری حرکت نمی کردید، کجا وزیراعلای وقت، بلوچستان صدای شما شنیده و برای اظهار تعزیت جلوی شما زانو خم می کرد؟!

یاد وخاطره ای شهداء را ملت ما هیچ وقت فراموش نکرده ونخواهد کرد.

گزارش از: ع، س، ی.



دیدگاهها بسته شده است.